iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: TomTom HD-Traffic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/56436-tomtom-hd-traffic.html)

lapje 24-03-10 10:35

TomTom HD-Traffic
 
HD Traffic werkt erg goed naar mijn idee en is erg accuraat. Echter valt mij iets op wat minder handig is.

Stel dat TomTom een alternatieve route berekent omdat er op de originele route vertraging is. Dan zou het handig zijn dat wanneer gedurende de rit de file op de originele route ondertussen is opgelost dat TomTom je dan automatisch weer laat rijden over de originele route omdat deze zonder file in eerste instantie als snelste werd berekend.

Je moet dit dus handmatig controleren en de route updaten. Dit is niet erg handig omdat je nu continue moet controleren of op de originele route de file is opgelost en dat dit dus eigenlijk de snelste route is.

Is dit een juiste constatering of zijn er mensen die wel ervaring hebben dat TomTom continue, na een verkeersupdate (om de 2 minuten), bekijkt wat de snelste route is.

Wilbie 24-03-10 12:11

Volgens de handleiding op de TomTom-site wordt de route automatisch aangepast na een wijziging in de verkeersinformatie.

lapje 24-03-10 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie (Bericht 429803)
Volgens de handleiding op de TomTom-site wordt de route automatisch aangepast na een wijziging in de verkeersinformatie.

In de handleiding zijn ze nogal vaag. Zie hieronder een stukje betreffende dit onderwerp uit de laatste versie van de handleiding van TomTom's Iphone App.

Naarmate de verkeerssituatie verandert, zoekt je TomTom app continu naar een snellere
route naar je bestemming. Als er een snellere route wordt gevonden, word je gevraagd of
je die route wilt nemen.

Om er zeker van te zijn dat je de snelste route neemt, doe je het volgende:
1. Raak het scherm aan om het hoofdmenu te openen.
2. Raak Routeopties aan.
3. Raak Beperk vertraging aan.

renshouben 30-03-10 08:47

Dataverkeer TomTom HD traffic
 
Wie o Wie kan mij vertellen hoeveel dataverbruik er is met
TomTom hd traffic?

Wilbie 30-03-10 13:15

Als ik zo snel even kijk kost een ritje van zo'n 50 km ongeveer 750kb, maar dat is een hele groffe schatting op basis van het totaalverbruik aan data van een paar dagen. Ik heb het idee dat Navigon minder data kost overigens.

lapje 05-05-10 09:50

Probleem TomTom HD traffic (aanmelden)
 
Sinds gisteren (04-05-2010) kan ik met de TomTom West-Europe app (1.3) geen verbinding meer maken met HD Traffic. Krijg geen fout maar loading indicator voor 'Aanmelden' blijft maar lopen maar kan geen verbinding maken met mijn e-mail-adres icm wachtwoord. Ook Google local search werkt niet meer.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

RudydG 05-05-10 13:10

Yep, idemdito hier. Mijn maadabbo moest nog tot 14/5 mee. (maar daar was ik niet zeker van) dus maar gewoon even een "dagabbo" erbij genomen (die inlog via de iphone werkt dus wel), dat ging prima, ik zie die aankoop ook op de tomtomsite verschijnen, dus komt ook op de faktuur, maar helaas, verkeersinfo zelf gaat niet, iphoneblijft hangen op aanmelden, en komt dan met "controleer netwerkinstellingen".
Werk aan de winkel Tom!!, en compensatie als het niet aan de gebruiker ligt.
De rest van men iphonetje werkt dus prima, 3g, Wi-Fi, ...

Mieg72 05-05-10 20:38

Zelfde probleem bij mij ook. Heb nu ook via Wi-Fi geprobeerd in te loggen, geen resultaat.
Gisteren werkte alles nog prima, abonnement verloopt pas eind juni...

lapje 05-05-10 22:29

Heb bij TomTom al een call uitgezet. Echter vandaag, vanwege 5 mei, niemand aanwezig. Hopelijk morgen of overmorgen een reactie. Ben in ieder geval blij dat er meer mensen zijn met dit probleem. Dan weet ik dat het in ieder geval aan TomTom ligt.

Oh ja.... Werkt bij jullie 'Google Local Search' ook niet?

Probleem is bij mij inmiddels opgelost. Waarschijnlijk was TomTom zelf ook op de hoogte van het probleem en hebben ze het opgelost.

Mieg72 06-05-10 18:29

Bij mij doet ook alles weer zoals het moet!

Wilbie 26-05-10 09:27

TomTom HD-traffic (1 jaar) tijdelijk goedkoper
 
Zojuist gelezen op Twitter en gelijk maar geïnstalleerd: TomTom HD-traffic kost tot 1 juni geen 49,99 maar 29,99 (voor een heel jaar)!

Timmeh_ 26-05-10 18:44

// Discussies samengevoegd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.