iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: NAVIGNON is de weg kwijt ... (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/56746-navignon-de-weg-kwijt.html)

FSF 30-03-10 12:02

NAVIGNON is de weg kwijt ...
 
Ik ben in het bezit van een iPhone 3Gs, softwareversie 3.1.3. Voorheen gebruikte ik op mijn WM toestellen altijd TomTom en voor een korte tijd heb ik ook CoPilot gebruikt. TT werkte altijd perfect icm met de toestellen van HTC / Windows Mobile en ook CoPilot beviel goed. Ik heb mij over laten halen om voor de iPhone Navignon te kopen. Tot nu toe heb ik spijt van deze aankoop. Navignon is voortdurend de weg kwijt. De eerste tien minuten werkt het programma goed, daarna weet het niet meer waar hij is en het lukt hem ook niet meer om de juiste locatie te vinden. Dit heeft als resultaat gehad dat ik de afgelopen week eenmaal te laat en eenmaal bijna te laat op een afspraak was. Een programma waar ik niet op kan vertrouwen en dat daardoor dus onbruikbaar is voor mij. Andere programma's die gebruik maken van gps werken wel goed. Ik ga er dus van uit dat het probleem aan Navignon te wijten is. Of.......???

colliehome 30-03-10 12:27

Hier nog geen enkel probleem mee gehad . TT ligt zelfs niet meer in de wagen.

att iPhone 30-03-10 19:40

Ik heb ook nog geen enkel probleem gehad met Navigon. (5 maanden in gebruik)
Zou het kunnen dat je GPS ontvangs slecht is in de auto?
Ik heb een 3G met SW 3.1.2 en Navigon 1.3.0

Succes.

FSF 30-03-10 19:52

@att iPhone

Navignon heeft het een tijdje goed gedaan. Dus aan de ontvangst kan het niet liggen. Als het probleem zich voordoet en ik neem vervolgens de iPhone mee naar buiten dan blijft hij zoeken.

tracker 31-03-10 08:03

ik heb ervaring met tomtom en navigon. de kaarten bij tomtom zijn slecht en worden niet goed bijgehouden. ik heb er een redelijke correspondentie over, zowel op mail als via hun website. de navigon heeft een betere kaart en wordt ook gratis up-to-date gemaakt tijdens updates in je iphone. so far mijn ervaring. de grap was ook dat ik een 2de tomtom kreeg op de htc-phone. sinds zo'n 4 jaar lukt het tomtom niet om een aantal belangrijke wegen op te nemen. met vertelde mij dat ik dan maar een nieuwe update moest kopen. de grap is dat met onze nieuwe htc-phone een nieuwe versie tomtom wordt meegelevert. wat blijkt? ze hebben het nog steeds niet kunnen bijwerken. navigon daarintegen heeft het wel, heeft ook een pas in gebruik genomen rijksweg kunnen activeren. hoe het zij, navigon is een stuk professioneler, een paar stappen verder dan tomtom. maar dit is mijn ervaring.

huibregt 31-03-10 10:10

Naar mijn mening is op de iPhone GPS software en dus ook Navigon voor de ontvangst/verwerking van een goed GPS signaal nogal eens afhankelijk van de plaats waar het in het geheugen staat en de vulling van de rest van het geheugen (bv. de cache). Het volgen van de tips op de Navigon website (NAVIGON. And the world is yours) heeft al veel gebruikers geholpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:35.