iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: Navigatie-app speciaal geschikt voor wandelaars? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/57440-navigatie-app-speciaal-geschikt-voor-wandelaars.html)

Onkelpazuzu 10-04-10 11:05

Navigatie-app speciaal geschikt voor wandelaars?
 
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op navigatiesoftware voor de iPhone. Het valt me op dat als je in de appstore kijkt, alle aanbieders zich vooral richten op navigatie in de auto (ook wel logisch). Maar wat ik juist zoek, is een goede navigatie-app waarmee ik niet alleen in de auto, maar vooral ook tijdens het wandelen kan navigeren. Dus eentje die ook de kleine wandelpaadjes goed laat zien etc. Ik heb het forum hier doorzocht en krijg de indruk dat Navigon een optie zou zijn, maar misschien hebben jullie nog andere suggesties?

muggie85 10-04-10 17:02

Daar ben ik ook naar op zoek. Zoals ik gelezen heb, heeft TomTom een wandel en fiets functie. maar hoe dat werkt kan ik nog nergens vinden. Ik twijfel dus of ik tomtom neem.

Eerder las ik dat als je je iphone met tomtom-wandelfunctie aan in je broek stopt, dat hij het dan niet meer doet.

Voor de fiets is er wel een houder voor op je stuur.

mrfred 10-04-10 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muggie85 (Bericht 436830)
Daar ben ik ook naar op zoek. Zoals ik gelezen heb, heeft TomTom een wandel en fiets functie. maar hoe dat werkt kan ik nog nergens vinden. Ik twijfel dus of ik tomtom neem.

Eerder las ik dat als je je iphone met tomtom-wandelfunctie aan in je broek stopt, dat hij het dan niet meer doet.

Voor de fiets is er wel een houder voor op je stuur.

gewoon eens goed zoeken in tomtom heeft weldegelijk een wandel fiets functie

muggie85 10-04-10 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrfred (Bericht 436857)
gewoon eens goed zoeken in tomtom heeft weldegelijk een wandel fiets functie

Voortaan eerst lezen:confused:. Ik weet dat tomtom die 2 functies heeft. Maar ik kan nergens vinden hoe deze werken, photo's filmpjes uitleg, ect.

mrfred 10-04-10 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muggie85 (Bericht 436862)
Voortaan eerst lezen:confused:. Ik weet dat tomtom die 2 functies heeft. Maar ik kan nergens vinden hoe deze werken, photo's filmpjes uitleg, ect.

wat bedoel je met werken???
zelfde als met de auto natuurlijk
je geeft een route aan waar heen je wilt
en gaat met je wandelschoenen aan van start'
simpel toch?

mss is er wel een voorbeeld filmpje op utuub

muggie85 10-04-10 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrfred (Bericht 436863)
wat bedoel je met werken???
zelfde als met de auto natuurlijk
je geeft een route aan waar heen je wilt
en gaat met je wandelschoenen aan van start'
simpel toch?

mss is er wel een voorbeeld filmpje op utuub

Wat ik bedoel met werken? Hoe iets werkt natuurlijk! Ik kan namelijk geen filmpjes op YouTube vinden erover. Als je aan het lopen bent heb je bijvoorbeeld je telefoon in je broekzak en dan schijnt het niet goed te werken. Dus niet helemaal hetzelfde als met een auto als je 'm voor je hebt liggen.

mrfred 10-04-10 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muggie85 (Bericht 436868)
Wat ik bedoel met werken? Hoe iets werkt natuurlijk! Ik kan namelijk geen filmpjes op YouTube vinden erover. Als je aan het lopen bent heb je bijvoorbeeld je telefoon in je broekzak en dan schijnt het niet goed te werken. Dus niet helemaal hetzelfde als met een auto als je 'm voor je hebt liggen.

daar heb je een punt
mss is er dan wel een andere oplossing voor jou'
zoek eens op Accessoires boven aan
je hebt een soort van armband voor je iphone

Larss 10-04-10 18:59

Om te wandelen over kleine paadjes e.d. gaat TomTom of Navigon echt niet werken. "voetgangersmodus" betekent bij dat soort apps dat de kortste route wordt genomen, snelwegen verboden zijn, éénrichtingsverkeer niet uitmaakt e.d. - maar de straten zijn gewoon dezelfde database.

Als je met wandelen in de gaten wilt houden waar je bent kun je apps als OffMaps, Trails, RaceYou, RunKeeper etc. gebruiken. Je moet maar wat lezen en uitproberen, in ieder geval kun je een kaart (openstreetmaps) laten zien & cachen op het device, en soms kun je daar nog routes overheen leggen.

je krijgt uiteraard geen gesproken aanwijzingen maar ik kan me ook niet voorstellend at je daarop zit te wachten :-)

muggie85 10-04-10 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Larss (Bericht 436880)
Om te wandelen over kleine paadjes e.d. gaat TomTom of Navigon echt niet werken. "voetgangersmodus" betekent bij dat soort apps dat de kortste route wordt genomen, snelwegen verboden zijn, éénrichtingsverkeer niet uitmaakt e.d. - maar de straten zijn gewoon dezelfde database.

Als je met wandelen in de gaten wilt houden waar je bent kun je apps als OffMaps, Trails, RaceYou, RunKeeper etc. gebruiken. Je moet maar wat lezen en uitproberen, in ieder geval kun je een kaart (openstreetmaps) laten zien & cachen op het device, en soms kun je daar nog routes overheen leggen.

je krijgt uiteraard geen gesproken aanwijzingen maar ik kan me ook niet voorstellend at je daarop zit te wachten :-)

Bedankt voor je uitleg Lars!
ik zit juist op gesproken aanwijzingen te wachten haha.


Ik ga hem over het algemeen gebruiken om te lopen/fietsen door de stad(heel europa).

Ik ga het nog even bekijken allemaal
Thanks!

Onkelpazuzu 10-04-10 19:28

Hee zeg, is er nou iemand met MIJN vraag aan de haal gegaan? ;-)

Nee, gesproken aanwijzingen zijn voor mij eerder een na- dan een voordeel. Ik zoek vooral een applicatie waarmee ik me kan oriënteren bv als ik in de Limburgse heuvels aan het wandelen ben, en twijfel over welk paadje ik nu moet nemen en waar ik nou precies ben. Dat lijken me namelijk ook precies de plekken waar mijn internetverbinding niet echt goed zal gaan werken, dus aan GoogleMaps zal ik dan natuurlijk niet veel hebben.

Ik zal me eens verdiepen in de voorbeelden die je noemt (OffMaps, Trails, RaceYou, RunKeeper). Alvast erg bedankt!

Groeten
OnkelP

mrfred 10-04-10 19:32

mss is motion gps wat

Onkelpazuzu 10-04-10 19:33

Weer een goede tip - keep 'em coming!.. ;-)

Nu MotionX GPS lite aan het installeren. Ik hoef op zich niet speciaal te tracken, al is dat op den duur natuurlijk ook wel cool. :-)

Onkelpazuzu 10-04-10 19:45

MotionX GPS lijkt inderdaad ideaal - je kunt dus gewoon kaarten voor offline gebruik downloaden in een zelf te specificeren gebied, met een nauwkeurigheid die je zelf ook kunt opgeven. Geweldige tip!

(maar goed, nu ben ik thuis en niet in de wildernis; de praktijk moet uitwijzen hoe goed het gaat bevallen :-))

mrfred 10-04-10 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onkelpazuzu (Bericht 436898)
MotionX GPS lijkt inderdaad ideaal - je kunt dus gewoon kaarten voor offline gebruik downloaden in een zelf te specificeren gebied, met een nauwkeurigheid die je zelf ook kunt opgeven. Geweldige tip!

(maar goed, nu ben ik thuis en niet in de wildernis; de praktijk moet uitwijzen hoe goed het gaat bevallen :-))

suc6 in de wildernis

Onkelpazuzu 10-04-10 20:03

Als ik nooit meer op dit forum post, weet je dat de app dus NIET goed gewerkt heeft. ;-)


(dan ligt mijn verbleekte gebeente ergens in een greppel)

mrfred 10-04-10 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onkelpazuzu (Bericht 436912)
Als ik nooit meer op dit forum post, weet je dat de app dus NIET goed gewerkt heeft. ;-)


(dan ligt mijn verbleekte gebeente ergens in een greppel)

jeetje wat een snelle opgever zeg

mrfred 10-04-10 20:15

go trail is er nog zo een

Onkelpazuzu 10-04-10 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrfred (Bericht 436918)
jeetje wat een snelle opgever zeg

Je hebt gelijk, ik zal meteen de ReVive en ZombieWalk apps installeren, dan komt het ook na een gruwelijke dood in de wildernis nog wel goed. :-)

EDIT
OffMaps lijkt trouwens ook wel redelijk ideaal voor mijn doeleinden.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:16.