iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Problemen met GPS (Locatie) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/61442-problemen-gps-locatie-verzameltopic.html)

damnet 01-03-09 16:12

Problemen met GPS (Locatie) - Verzameltopic
 
Hallo,

Als ik via de default route app van de iPhone of met xGPS de GPS locatie zie waar ik ben, wijkt deze altijd dezelfde twee kanten af. Daarom denkt hij wel eens dat ik op een andere weg rijdt.
Is dit nog te caliberen?

Groet,
Dennis

jwh 20-08-09 23:03

Alleen GPS fix als GPRS/3G aanstaat
 
Hallo, ik krijg alleen een GPS fix (in TomTom en Navigon) als mijn simkaart actief is, dus als GPRS/3G aanstaat. Ik heb dan wel heel snel een fix (in 20 seconden), maar zodra ik de flightmodus aanzet (en 3G dus uit) verlies ik ook de GPS fix. Weten jullie of dit zo hoort?

Alvast bedankt voor de reacties.

pspklant 21-08-09 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jwh (Bericht 340938)
Hallo, ik krijg alleen een GPS fix (in TomTom en Navigon) als mijn simkaart actief is, dus als GPRS/3G aanstaat. Ik heb dan wel heel snel een fix (in 20 seconden), maar zodra ik de flightmodus aanzet (en 3G dus uit) verlies ik ook de GPS fix. Weten jullie of dit zo hoort?

Alvast bedankt voor de reacties.

Je iPhone bepaalt ook je locatie aan de hand van driehoeksmeeting met de gsm-masten. Als je die natuurlijk afzet, heb je minder kans op een fix omdat die functie wegvalt, dan is je iPhone alleen nog maar aangewezen op de satellieten.

Greetz

WDS001 21-08-09 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pspklant (Bericht 341397)
Je iPhone bepaalt ook je locatie aan de hand van driehoeksmeeting met de gsm-masten. Als je die natuurlijk afzet, heb je minder kans op een fix omdat die functie wegvalt, dan is je iPhone alleen nog maar aangewezen op de satellieten.

Greetz

Inderdaad, maar dat werkt ook ZONDER gsm-masten en zelfs helemaal PERFECT
Het antwoord is simpelweg: als je de flightmodus activeert, deactiveer je de GPS-functie ook met gevolg dat je niet meer kan navigeren ;)

jwh 21-08-09 21:41

Oké bedankt voor de heldere antwoorden. Niet in de flightmodus zetten dus. Thanks, grtz.

ASNNetworks 23-08-09 10:26

Precies...Flightmode deactiveert ALLE draadloze verbindingen, niet alleen GPRS/3G;)

terrorsource 15-10-09 12:38

Geen goede locatie via GPS
 
Ik heb een iphone 3GS met firmware 3.1.2 via PwnageTool(Op me mac gemaakt)

Maar nu zeggen alle locatiegebaseerde diensten dat ik in New York ben en niet in Spijkenisse(buurt van Rotterdam). Ik heb dit geprobeerd met Layar, Google Maps, iLocal enzovoorts...

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Michel15 15-10-09 12:39

Locatieschuifje even aan en uit en harde reset allemaal al geprobeerd ?

deni.88 15-10-09 12:47

Dit probleem heb ik ook..

hij geeft steeds aan dat ik in Leeuwarden ben terwijl ik daar gister was..
locatieschuifje??

Michel15 15-10-09 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deni.88 (Bericht 367627)
Dit probleem heb ik ook..

hij geeft steeds aan dat ik in Leeuwarden ben terwijl ik daar gister was..
locatieschuifje??


instellingen/algemeen/locatievoorzieningen

misschien helpt het om deze uit en aan te zetten en/of een harde reset tussendoor

terrorsource 15-10-09 13:04

harde reset bedoel je uitzetten en dan weer aanzetten neem ik aan ?

Michel15 15-10-09 13:57

Je kunt ook iets wissen in je iPHone zodat het daarna weer goed gaat, even zoeken


Edit: probeer ook dit eens:
settings->general->reset->reset location warnings.

Edit: kijk ook eens hier:
https://forum.iculture.nl/f28/i...upgrade-2.html

terrorsource 15-10-09 16:03

ik heb een oplossing gevonden.

1. Google maps openen, als je locatie niet gevonden wordt Google Maps af sluiten
2. Locatievoorziening in Instellingen uitzetten
3. iPhone uitzetten
4. iPhone Inschakelen
5. Locatievoorziening in de instellingen aanzetten
6. Google Maps openen, je locatie is nu weer niet goed, Dus Google Maps Afsluiten
7. Google Maps opnieuw openen en dan binnen 15/30seconde wordt je goede locatie gevonden(WEL buitenshuis staan, anders duurt het langer of doet hij het helemaal niet)

Funkel 26-10-09 01:16

Gps geeft verkeerde locatie
 
Hoi!!

Sinds kort doet de gps op mijn iPhone erg vreemd. Ik heb de apps layar, buienradar en thuisbezorgd erop staan, en hierbij kun je gebruik maken van de gps locatie..

Echter denkt mijn telefoon dan dat ik in Amsterdam zit! Bij buienradar kun je inzoomen op je huidige locatie, bij thuisbezorgd kun je starten vanuit je huidige locatie, en bij layar kun je rondkijken op je huidige locatie.. Bij alle 3 geeft ie aan dat ik mij in a'dam bevind.. En dat terwijl ik in Breda ben! Een paar weken geleden was er nog niets aan de hand.

Wat zit er fout en wat kan ik er aan doen?

truckdiver 26-10-09 08:37

wat doet maps?Kan die je weg wel vinden?
heb je in je instellingen >algemeen> locatievoorziening opstaan?
Je staat toch buiten voor goede ontvangst?

ℜuben 26-10-09 09:57

Weet je zeker dat de locatie wordt bepaald door de GPS en niet aan de hand van de zendmast van de GSM? Ik kan me voorstellen dat in de informatie over de lokaties van deze masten wel eens een foutje kan zitten en deze volgens Apple (of wie die lijst ook bijhoudt) ergens in Amsterdam staat. Dit is puur "speclatie" hoor.

Hoe nauwkeurig is die verkeerde bepaling? Is het enkele tientallen meters of een paar honderd meter?

Mysteriousgirl_ 26-10-09 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben (Bericht 374554)
Weet je zeker dat de locatie wordt bepaald door de GPS en niet aan de hand van de zendmast van de GSM? Ik kan me voorstellen dat in de informatie over de lokaties van deze masten wel eens een foutje kan zitten en deze volgens Apple (of wie die lijst ook bijhoudt) ergens in Amsterdam staat. Dit is puur "speclatie" hoor.

Hoe nauwkeurig is die verkeerde bepaling? Is het enkele tientallen meters of een paar honderd meter?


Hij zegt dat hij in Breda zit.. dus behoorlijk verkeerde bepaling.

Mysteriousgirl_ 26-10-09 16:53

Zou anders even bellen met tmobile? Is inderdaad wel heel erg vreemd..

Funkel 26-10-09 20:54

Mijn telefoon is nog niet officieel in gebruik omdat mijn Hi abonnement nog niet afgelopen is. Dus deed m ook nooit ontgrendelen, dus stond er simlock linksboven, ipv geen service.. Ben nu ook bij het raam gaan zitten, en heb m ontgrendelt, en hij deed het weer! Bedankt voor de tips!

LindaDekker 15-11-09 12:11

Maps laat verkeerde lokatie zien
 
Hoi hoi,
sinds vrijdag avond heb ik een iPhone, helemaal blij mee!
Nou kom ik 1 probleem tegen, maps. Hij zegt dat ik in den Hoorn ben ipv Meppel.. Niet de bedoeling dus!
Mijn simkaart is nog niet geactiveerd dus ik ben verbonden met een Wi-Fi netwerk, heeft dat er iets mee te maken?
Wie o wie weet hoe dit komt en vooral: hoe zorg ik dat hij het goed gaat doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35.