iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: TomTom of Navigon of het de app van NDrive (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/62041-tomtom-navigon-de-app-ndrive.html)

davidnl 21-06-10 14:58

TomTom of Navigon of het de app van NDrive
 
Ik heb een vraag ik ga binnenkort op de taxi rijden en mij is aangeraden om een navigatiesysteem aan te schaffen omdat die van in de taxi niet echt goed werken. Maar nou wil ik dus iets aanschaffen voor me iphone. maar ik zit te denken misschien kunnen jullie helpen.

Mogelijkheden:

1: Iphone - TomTom - Standaardje van 10 euro van ebay
2: Iphone - TomTom - TomTom Carkit
3: Ipod Touch - TomTom- TomTom Carkit
4: Iphone - Navigon - Standaardje van 10 euro
5: Iphone - NDrive - Standaardje van 10 euro

Ik wil ook handsfree kunnen bellen maar ik kan natuurlijk niet een complete carkit in een taxi bouwen aangezien je na je dienst hem weer moet inleveren:P

Ik hoor graag suggesties

kevinsch1993 21-06-10 19:37

Voor de taxi zou ik eigenlijk een TomTom xl in de winkel kopen. Daarmee kan je via Bluetooth ook bellen.

Ik heb ndrive op de iPhone. Werkt prima. Maar ik denk dat je het beste dan de TomTom voor hè iPhone kan kopen. Heeft de meeste opties. Zoals file melding enzo. Al begreep ik dat er iets was met de kaarten ?

Bomans 21-06-10 19:43

Als je een hele dag moet navigeren, dan zou ik ook opteren om een apart tomtom device te kopen.

davidnl 21-06-10 19:59

En kan ik dan gewoon als ik hem op bluetooth verbind met me iphone handsfree bellen? of is dat weer net iets teveel van het goeie gevraagd?

kevinsch1993 22-06-10 10:51

Normaal zou dat moeten met elke mobiel die handsfree bellen via Bluetooth ondersteund. Maar de iPhone heeft soms rare trekjes dat dat niet kan. Ik zal het vandaag of morgen voor je testen.

davidnl 22-06-10 11:30

Graag dat hoor ik graag. Ik hoop dat het lukt dan hoor ik het wel

kevinsch1993 22-06-10 23:24

Helaas gaat het niet met onze TomTom. Maar alsnog zou ik een losse TomTom kopen.

Weer een dikke fail voor de Bluetooth van de iPhone :(

Timmeh_ 24-06-10 02:06

// Discussie verplaatst naar Navigatie.

ballegooier 24-06-10 09:43

Ik zou een losse Navigon Device (Navigon is veel punten veel beter dan TomTom vinden veel mensen) kopen, een met Live Traffic. Kost je eenmalig tussen de 20 ~ 40 euro, en je hebt een levenlang file informatie op het ding.
Het scherm van de iPhone is simpelweg te klein om de hele dag op te navigeren. Een pnd is al gauw 3,5" (soms 4,3") maar dan met 4:3 schermverhouding, je hebt dan een groter scherm. De iPhone is 3,5" maar dan 16:9 verhouding.
Bovendien is de iPhone (3G) geen wonder apparaat en loopt nog wel eens vast (als je bijvoorbeeld gebeld wordt oid). Dat wil je niet hebben als je een klant vervoert.

Succes!

davidnl 24-06-10 13:55

hartelijk bedankt voor je hulp en ik ben er van overtuigd dat ik navigon moet kopen en niet tomtom

tracker 07-07-10 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidnl (Bericht 474758)
hartelijk bedankt voor je hulp en ik ben er van overtuigd dat ik navigon moet kopen en niet tomtom

welkom bij de club. Navigon is mega vet en super goed. top ervaring mee. domdom ben ik gelukkig kwijt aan een familielid.

en die missen we momenteel ook :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.