iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: favorieten weg na updaten V1.4 (iPhone iOS4) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/62356-favorieten-weg-na-updaten-v1-4-iphone-ios4.html)

liebemshats 22-06-10 21:16

favorieten weg na updaten V1.4 (iPhone iOS4) >>opgelost<<
 
Ik heb net de TT app geupdate naar V1.4. Nu zijn al mijn favorieten en andere gegevens verdwenen. Maakt TT daar geen backup van?

PascalR 22-06-10 22:22

Hoe doe je update?

King1987 22-06-10 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PascalR (Bericht 472120)
Hoe doe je update?

In iTunes, daar komt te staan of je een update hebt ;)

PascalR 22-06-10 23:22

Bij mij niet. Hoe los ik dit op en wat moet ik doen??

liebemshats 22-06-10 23:34

Misschien is de update hier eerder. Wellicht komt hij in Europa iets later uit.
Je kan je iPhone ook rechtstreeks updaten, zonder iTunes. Klik op 'app store' en laat je telefoon controleren of er updates zijn. Wel via Wi-Fi, want de update is 1.4 Gb groot.

Maar hier zit dat nu met de favorieten, weet iemand dat?

PascalR 22-06-10 23:37

Favorieten vervallen altijd naar update.
Zo staat het bij TomTom beschreven.
Weet iemand hoe multitasking werkt??

liebemshats 23-06-10 00:45

Dank je voor je reactie. Dat de favorieten vervallen heb ik nog nergens gelezen. Flink iriitant. Nu moet ik alles opnieuw invoeren en ben ik het waarschijnlijk weer kwijt na de volgende update. Vreemd dat er geen backup voorziening. Die link gaat overigens naar Google Maps.
TT i.c.m. met multitasking heb ik nog niet geprobeerd, maar ik las ergens dat je nu een telefoongesprek kan voeren terwijl de navigatie in beeld blijft. Je hoort geen instructies, maar je ziet de navigatie wel.
En andersom schijnt het ook te werken, je kan dus nu een andere applcatie opstarten en gebruiken, terwijl de navigatie op de achergrond en uit beeld doorgaat. Je krijgt dan gesproken instructies.
Door 2x op je Home button te klikken zie je de applicaties die op de achtergrond draaien. Door het icoontje even vast te houden kan je hem definitief afsluiten.

lapje 23-06-10 00:54

Jammer van die favorieten maar naar mijn idee is dit weer een geweldige GRATIS update met behoorlijk wat nieuwe features, verbeterde user interface en uiteraard ondersteuning van multitasking. Het is nu eindelijk afgelopen met de irritatie wanneer iemand je belt wanneer je net in Duitsland op een zeer ingewikkeld knooppunt de juiste afslag moet nemen.

TomTom....Helemaal top!

PascalR 23-06-10 01:14

Ja klopt.
Ben nu helemaal up tot date.
Thanks voor de reactie

jules00 24-06-10 09:58

TomTom 1.4 blijft op achtergrond draaien, bugje ??
 
Heb gisteren de TomTom update gedaan naar 1.4 en ofwel doe ik iets verkeerd ofwel zit er een probleem bij TomTom in combinatie met de multitasking van iOS4.

Na gebruik van TomTom, dus op einde van je route, sluit ik TomTom gewoon af door op de "home"buttum of eventueel door de knop bovenaan uit te schakelen.
In het eerste geval krijg je uw beginscherm, in het tweede geval is je iPhone uitgeschakeld... maar dit is niet volgens TomTom.
Na 1 minuut krijg je plots een melding "Uw Tomtom app wordt in slaapstand gezet om zo de batterij niet te belasten".
Dus, ik ga terug naar mijn TomTom app en druk op de "sluit af" knop bovenaan, telkens kom op de routekaart eindbestemming. Je kan dus niet afsluiten !!! Ja kan dit trouwen zien omdat bovenaan het compasdriehoekje nog steeds, dus blijft de TomTom-app op achtergrond draaien...
Om echt uw TomTom-app af te sluiten moet je vie de "home"knop naar multitasking gaan, daar op de TomTom-app blijven drukken zodat het rode "verwijder" bolletje komt en dan de TomTom-app verwijderen.
Toch wel een beetje omslachtig toch ? Heeft nog iemand dit probleem of een andere oplossing hiervoor...

Applefan42 25-06-10 13:13

Ik heb een ander probleem. Na de update komt er geen geluid meer uit de Tom Tom, Help!

liebemshats 25-06-10 14:14

Ik heb een reactie ontvangen van TT i.v.m. het verdwijnen van de gegevens na updaten

Citaat:

I understand that you are unable to access your favorites after updating the TomTom iPhone app to version 1.4.

The issue might be caused as the v1.4 application for the iPhone/iPod touch does not correctly read the personal settings file which contains favorites and the MyTomTom account information for Traffic access.

A newer version of the application will be released soon allowing access to the previously programmed favorites. Because of this, all newly programmed favorites will be deleted with the next application release. We do not recommend that customers reprogram or add to their favorites until the next version of the application is released. It is possible to use and program new favorites temporarily.
Kortom: bugje, er komt een binnenkort een update om dit te verhelpen. De favo's staan er nog steeds in, maar worden niet gelezen, net zoals thuis locatie enz..

Ik vermoed dat ze versie V1.4 te gehaast hebben uitgebracht omdat de V1.3 helemaal niet werkte.

liebemshats 04-07-10 02:30

TT heeft net een update uitgebracht (V1.4.1) en inderdaad, de favorieten, thuislocatie en andere persoonlijke instellingen zijn weer toegankelijk.
Prima zo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:54.