//

TomTom 1.4 in iOS4 probleem blijft actief!!

TomTom 1.4 in iOS4 probleem blijft actief!! discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Het gaat mij niet zozeer om de hoeveelheid werk maar meer om het gevaar dat je het kan vergeten op straffe van een lege batterij. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15-08-10, 22:06
bancker bancker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Het gaat mij niet zozeer om de hoeveelheid werk maar meer om het gevaar dat je het kan vergeten op straffe van een lege batterij.
Over het algemeen wordt er goed nagedacht over dit soort dingen door zowel Apple als TomTom. Ik ben zelf inmiddels 15 jaar software ontwikkelaar en ik kan niet begrijpen dat dit er door is gekomen. Ik durf te wedden dat de volgende versie van TT een instelling bevat als: TomTom slechts toestaan om op de achtergrond te blijven draaien indien deze niet door de gebruiker maar door een ander "event" is afgesloten. Dus als je dan gebeld wordt dan bliijft de app actief.
Als ik trouwens dubbelklik op de home button komen niet alleen de actieve maar alle applicatie voorbij? Ook staat er geen tekentje bij dat de bewust app al draait.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 15-08-10, 22:15
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Nou sorry hoor maar als je een dubbelklik op de homebutton doet komen toch echt alleen de programma's onderin je balk die actief zijn.

En als je dan daar even je vinger op houdt dan komen er rode rondjes met een balkje in en die kan je dan afsluiten.

Maar het zal bij jou wel anders zijn dan bij andere iphone 3GS.
  #23  
Oud 16-08-10, 01:02
bancker bancker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Nou sorry hoor maar als je een dubbelklik op de homebutton doet komen toch echt alleen de programma's onderin je balk die actief zijn.

En als je dan daar even je vinger op houdt dan komen er rode rondjes met een balkje in en die kan je dan afsluiten.

Maar het zal bij jou wel anders zijn dan bij andere iphone 3GS.
Lekker cynisch hoor. Aan je berichthistorie te zien heb jij inderdaad een iPhone die werkelijk beter is dan alle andere ;-). Je levert zelfs graag functionaliteit in. En als iemand dan toch teleurgesteld is in omdat een bepaalde feature ontbreekt moet ie maar meteen een ander toestel kopen. Da's niet bepaald nuttige feedback.
Ik heb zojuist mijn telefoon helemaal uit en weer aan gezet. Na dubbelklik op home komen alle applicaties in de onderste balk te staan, van agenda tot marktplaats tot flightcontrol.
ben ik nou echt de enige die daar last van heeft?

Laatst gewijzigd door bancker; 16-08-10 om 01:19.
  #24  
Oud 16-08-10, 07:58
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bancker Bekijk bericht
ben ik nou echt de enige die daar last van heeft?
Nee, ik vind het ook een bijzonder onhandige implementatie (ik ben GUI designer dus ik weet er wel wat van). Er is gewoon een verschil tussen app's die je af wilt sluiten en die je door wilt laten draaien. Apple heeft het simpel proberen te maken door dit onder dezelfde knop te zetten en dan ook nog eens een soort task-manager (wat draait er nou) te combineren met een 'laatst opgestart' lijst. Het resultaat is gewoon super-onhandig geworden.
  #25  
Oud 16-08-10, 18:24
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

zToggle
zToggle heeft een update gekregen. Met deze applicatie kun je multitasking en wallpapers aan- en uitschakelen op de iPhone 3GS en iPhone 4. De schakelaars zijn standaard aanwezig na installatie van zToggle, zodat je niet naar redsn0w of Pwnage-tool hoeft te gaan om het te deactiveren. De applicatie is in eerste instantie bedoeld voor de iPhone. Heb je een iPod touch, dan gebruik je het op eigen risico. Je kunt zToggle vinden via de BigBoss-repository in Cydia.

Misschien is dit iets voor mensen die geen multitasking willen
  #26  
Oud 16-08-10, 19:48
capice capice is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Wat een probleem zeg.

Snap niet dat iemand hier wederom over begint. Eerst loopt iederen te zeuren dat er geen multitask mogelijk is op een Iphone.

Dan heb je multitask en dan begint men weer te zeuren dat het zo omslachtig is.

Wordt het door sommige gezien als een probleem wordt er gevraagd heb je dat probleem nog steeds.

JAAAAAAAAAAAA dat probleem blijft als je niet op de juiste manier afsluit.

Moet je eens een windows mobile app. nemen dan blijft alles op de achtergrond draaien wordt het ding steeds trager.

Nee dit is een prima oplossing alleen jammer dat er steeds meer mensen komen die een iphone willen en zich er niet in verdiepen.
Jammer dat je zo negatief op andere ervaringen reageert.
Ik heb sinds enige tijd een Iphone en vergeleken met mijn winphones vond ik het een crime tot de laatste update met multitasking.....alleen het afsluiten , tjonge, verdient toch echt geen schoonheidsprijs.......nee, dan heeft de winphone toch mijn voorkeur qua software...maar het design van de iphone ....zouden die 2 in 1 apparaat moeten hebben
Ik heb me gek gezocht naar hoe ik mijn TomTom app moest afsluiten op de Iphone na de update en uiteindelijk hier gevonden, genn intuitieve manier maar omslachtig dus.
  #27  
Oud 16-08-10, 19:54
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capice Bekijk bericht
Jammer dat je zo negatief op andere ervaringen reageert.
Ik heb sinds enige tijd een Iphone en vergeleken met mijn winphones vond ik het een crime tot de laatste update met multitasking.....alleen het afsluiten , tjonge, verdient toch echt geen schoonheidsprijs.......nee, dan heeft de winphone toch mijn voorkeur qua software...maar het design van de iphone ....zouden die 2 in 1 apparaat moeten hebben
Ik heb me gek gezocht naar hoe ik mijn TomTom app moest afsluiten op de Iphone na de update en uiteindelijk hier gevonden, genn intuitieve manier maar omslachtig dus.

Het gaat niet om negatief te doen om ander mans ervaring maar dat het iedere keer weer wordt gevraagd zonder even de zoekfunctie te gebruiken.

Ja wat misschien heel negatief klinkt is dat mensen die zich wel in een iphone verdiepen iedere keer dezelfde vragen voorbij zien komen.
  #28  
Oud 17-08-10, 12:28
anoes anoes is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Unhappy tomtom afsluiten

Ik weet niet eens hoe je in die multitask menu komt? kan iemand mij dat uitleggen. Ik zet nu telkens mijn iphone uit, ook omslachtig dus.
maar wat vreemd is, in alle andere 'tomtoms' zit een functie in het menu:
verlaat applicatie.. en dat heeft de tomtom app voor Iphone niet.
Daarmee is alles opgelost toch?
  #29  
Oud 17-08-10, 17:06
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Zoals geschreven staat dubbelklik op home-button en dan zie je onderin je scherm de programma's die open staan.

Vinger ophouden tot rode rondje met wit streepje komt en dan programma op rondje afsluiten
  #30  
Oud 17-08-10, 19:48
bancker bancker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Zoals geschreven staat dubbelklik op home-button en dan zie je onderin je scherm de programma's die open staan.

Vinger ophouden tot rode rondje met wit streepje komt en dan programma op rondje afsluiten
Correctie: Je ziet na een dubbelklik onderin alle apps. Of ze openstaan kun je niet zien.
  #31  
Oud 17-08-10, 19:52
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Hou nou toch eens op man.

Je zwets uit je nek. Dubbelklik op home button en je ziet de programma's die op de achtergrond draaien. Je ziet echt niet op een normale iphone alle programma's onderin.

Ik weet niet wat jij gedaan hebt met jouw iphone maar schrijf niet dat dit normaal is als dit beslist niet zo is.
  #32  
Oud 17-08-10, 19:56
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Hou nou toch eens op man.

Je zwets uit je nek. Dubbelklik op home button en je ziet de programma's die op de achtergrond draaien. Je ziet echt niet op een normale iphone alle programma's onderin.

Ik weet niet wat jij gedaan hebt met jouw iphone maar schrijf niet dat dit normaal is als dit beslist niet zo is.
Correctie:

Alle apps die op de achtergrond draaien (lees: in saved state zijn) en apps die je geopend hebt..

Oftewel als je alle apps op je iPhone aanklikt zullen ook alle apps, ongeacht of ze beschikbaar zijn voor multitasken, in het lijstje staan
  #33  
Oud 17-08-10, 20:01
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Hou nou toch eens op man.

Je zwets uit je nek. Dubbelklik op home button en je ziet de programma's die op de achtergrond draaien. Je ziet echt niet op een normale iphone alle programma's onderin.
Kleine correctie, je hebt wel gelijk maar ze draaien toch niet allemaal op de achtergrond. Die bar is eigenlijk een FastApp-switch bar. Maar ook bancker heeft gelijk dat je niet kunt zien welke op de achtergrond draaien.

Speel maar eens een spel met muziek (meestal het geval dat er muziek is), sluit hem daarna en kijk of je iPod functie erbij staat. Denk het niet, maar kijk maar eens bij SBsettings (in jou geval heb je die mogelijkheid niet), bij de processen dan zie je dat je iPod wel degelijk nog op de achtergrond aan staat.

Geld ook voor je Mail app en Telefoon app.
  #34  
Oud 17-08-10, 20:01
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Ja dat klopt maar het blijft zinnig om deze regelmatig af te sluiten.

Maar het is niet zo dat gewoon alle app. onderin staan. Alleen die je gebruikt hebt
  #35  
Oud 17-08-10, 20:06
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Ik zie gewoon het ipod icoontje onderin mijn balk
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0532.PNG‎ (253,2 KB, 13x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0531.PNG‎ (259,0 KB, 11x gelezen)

Laatst gewijzigd door rvanhusen; 17-08-10 om 20:20.
  #36  
Oud 17-08-10, 21:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Ja dat klopt maar het blijft zinnig om deze regelmatig af te sluiten.

Maar het is niet zo dat gewoon alle app. onderin staan. Alleen die je gebruikt hebt
ga ik me er ook eens mee bemoeien: die fast-app switching balk geeft idd alle laatst gebruikte apps weer, niet alleen de 'actieve', of degene die nog op de achtergrond draaien. Je kunt dus wel degelijk de situatie hebben dat je 8 apps handmatig moet afsluiten, voordat TomTom tevoorschijn komt in die lijst.
Zelfs apps die nog geen achtergrond processen/saved state ondersteunen staan in die lijst. Alles wat je sinds de laatste keer dat je je iPhone opstartte, staat in die lijst.
Persoonlijk vind ik het ook erg onhandig. Heb een tijdje multi task geprobeerd, maar was ook niet echt tevreden over deze oplossing (en de performane daarnaast)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-08-10 om 21:15.
  #37  
Oud 17-08-10, 21:22
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Als je een jailbreak hebt kun je een tweak installeren dat alleen programma's die multitasking ondersteunen in die lijst blijven staan.

In cydia zoeken naar: Remove Recents

En als je sbs settings hebt zoeken naar: remove background

Dan kun je in sbs settings een toggle zetten die in 1x alles uit je multitask lijst gooit

En als je sbschedule hebt kun je instellen dat hij bv elk uur die lijst leeg gooit
  #38  
Oud 17-08-10, 23:08
Icepod Icepod is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Even terug on topic:

Gisteren TT 1.4.1 geïnstalleerd op IP4 iOS4.0.2, draait SUPER snel, en foutloos.
Gewoon AF...

I'
  #39  
Oud 18-08-10, 15:06
bancker bancker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Hou nou toch eens op man.

Je zwets uit je nek. Dubbelklik op home button en je ziet de programma's die op de achtergrond draaien. Je ziet echt niet op een normale iphone alle programma's onderin.

Ik weet niet wat jij gedaan hebt met jouw iphone maar schrijf niet dat dit normaal is als dit beslist niet zo is.
Hoho. Ik schrijf niet dat dit normaal is. Ik zwets ook niet uit mijn nek hoor. Ik vind je houding erg negatief.
Nog een keer (zojuist gedaan)
1. Ik zet mijn telefoon uit
2. Ik zet mijn telefoon aan
3. Slide to unlock
4. Dubbelklik homebutton
Wat zie onderin de balk: Safari, Mail, Contacts, Martkplaats, Photos, Messages, Phone, NU, Camera, Teletekst, Weather, App Store, Settings, Voice Memo's, NOSJournaal, iPod, Calendar, TomTom, FlightControl, Buienradar.nl, NU24, NAVIGON, Clock en Notes.
Na een cold boot dus. En ik heb gewoon de IOS4.0.1 (met jailbreak via jailbreakme.com) Verder standaard (geen themes o.i.d.)
Een collega van mij heeft precies hetzelfde probleem met IOS4.0.0 ook met JailBreak.
Dus het lijkt me niet dat ik de enige ben.
Als een filmpje ter bewijs gewenst is dan doe ik dat.
  #40  
Oud 18-08-10, 17:43
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Sluit alle programma's eens af en start dan de iphone nog eens op.

Als de lijst leeg is moet die leeg blijven en niet opkomen met alle programma's.

Laatst gewijzigd door rvanhusen; 18-08-10 om 17:49.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom iOS4 probleem Herre iPhone Navigatie 1 22-06-10 18:43
Wi-Fi blijft data actief bokkie1978 Wi-Fi 1 30-05-10 20:56
e-mail app blijft niet actief shodan iPhone Apps 1 28-04-10 22:31
Mijn 3G verbinding blijft constant actief Marcel-VR6 iPhone algemeen 2 18-04-10 17:57
simlock blijft actief antwan Archief 3 21-01-10 07:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.