iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: TomTom 1.4 in iOS4 probleem blijft actief!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/62569-tomtom-1-4-ios4-probleem-blijft-actief.html)

jules00 24-06-10 10:53

TomTom 1.4 in iOS4 probleem blijft actief!!
 
Heb gisteren de TomTom update gedaan naar 1.4 en ofwel doe ik iets verkeerd ofwel zit er een probleem bij TomTom in combinatie met de multitasking van iOS4.

Na gebruik van TomTom, dus op einde van je route, sluit ik TomTom gewoon af door op de "home"buttum of eventueel door de knop bovenaan uit te schakelen.
In het eerste geval krijg je uw beginscherm, in het tweede geval is je iPhone uitgeschakeld... maar dit is niet volgens TomTom.
Na 1 minuut krijg je plots een melding "Uw Tomtom app wordt in slaapstand gezet om zo de batterij niet te belasten".
Dus, ik ga terug naar mijn TomTom app en druk op de "sluit af" knop bovenaan, telkens kom op de routekaart eindbestemming. Je kan dus niet afsluiten !!! Ja kan dit trouwen zien omdat bovenaan het compasdriehoekje nog steeds, dus blijft de TomTom-app op achtergrond draaien...
Om echt uw TomTom-app af te sluiten moet je vie de "home"knop naar multitasking gaan, daar op de TomTom-app blijven drukken zodat het rode "verwijder" bolletje komt en dan de TomTom-app verwijderen.
Toch wel een beetje omslachtig toch ? Heeft nog iemand dit probleem of een andere oplossing hiervoor...

Froggle 24-06-10 11:02

Zoals je op het einde van je lap tekst aangeeft, moet je inderdaad de app uit de multitaskbar verwijderen. Er is geen andere mogelijkheid op dit moment.

jules00 24-06-10 11:21

Dit is toch wel vrij omslachtig om dit steeds zo te moeten doen toch?

I Xyzyx I 24-06-10 13:45

Moet toch bij elke app?

Ze moeten alleen nog ff een mogelijkheid inbouwen dat je meer kan instellen wat multitasken betreft.. Dus dat je sommige programma's wel volledig wil afsluiten ipv dat het op de achtergrond blijft.. Want waarom zou ik instellingen, app store en cydia op de achtergrond willen hebben draaien:confused:

Froggle 24-06-10 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I (Bericht 474734)
Want waarom zou ik instellingen, app store en cydia op de achtergrond willen hebben draaien:confused:

Als je een instelling hebt gemaakt en je bent toch niet tevreden (zoals een wallpaper die je hebt ingesteld) dan kun je makkelijk terug. Sowieso vraag ik me af of dit wel wat van je batterijduur gebruikt, gezien het gewoon wordt opgeslagen als hoe je het hebt achtergelaten. Verder wordt daar geen activiteit meer in afgespeeld. Dit geldt enkel voor apps als TomTom, Spotify en apps die op de achtergrond data versturen.

I Xyzyx I 24-06-10 16:40

Bij een 3gs zal het ram geheugen toch ook vanzelf vol raken en hoe minder ram er is hoe trager, dus ook voor 3gs en iphone 4 gebruikers zal zoiets van pas kunnen komen, tenslotte zijn er zat apps waarbij je het multitasken gewoon niet zal gebruiken Dat je bij een 3g multitasken aan/uit kan zetten dmv de jailbreak terzijde..

henzepietje 27-06-10 19:29

Waardeloos met TT. Mijn batterij was vanmorgen in een klap leeg omdat TT in de achtergrond draaide en ik hem niet uit kon krijgen. Raar toch?

mvveelen 28-06-10 09:05

@jules00, ik heb dit probleem niet.....vreemd. Heb je het probleem nog steeds ??

Ik moet wel zeggen dat TT 1.4 erg soepeltjes draait op iOS4. Vloeiender, minder schokkerig dan zijn voorganger. Of dit nu komt door 1.4 of door iOS4 weet ik eigenlijk niet omdat ik 1.3 niet heb gedraaid op iOS4.

bpv 28-06-10 18:19

Volgens mij is het zo dat als je eerst de actieve route wist en dan de app met de home button afsluit, hij niet meer op de achtergrond draait. Het compass wijzertje gaat dan ook weg bovenin.
Het is nog steeds omslachtig maar het werkt.

adberger 07-08-10 11:31

Ik heb het programma backgrounder geinstalleerd, gevonden in cydia, daarin zit de mogelijkheid om met de homeknop programma,s te sluiten, je kan daar ook overrides(uitzonderingen) in plaatsen, programma,s die wel mogen blijven draaien bv safari, telefoon, het werkt bij mij goed totdat tomtom met een oplossing komt.

Ad

esdeve 07-08-10 15:45

Tap op de route kaart en kies "Routeopties", "Wis Route" > bevestigen. Nu kan je TomTom afsluiten zonder dat ie verder draait op de achtergrond.

Blijft omslachtig, maar ik heb geen andere oplossing kunnen vinden.

bancker 13-08-10 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door esdeve (Bericht 520635)
Tap op de route kaart en kies "Routeopties", "Wis Route" > bevestigen. Nu kan je TomTom afsluiten zonder dat ie verder draait op de achtergrond.

Blijft omslachtig, maar ik heb geen andere oplossing kunnen vinden.

Helaas klopt dat niet helemaal. De app blijft na het wissen van de route toch actief.
Als je TT namelijk weer start krijg je niet eerst het splash screen te zien.
Met sbsettings kan je de applicatie ook afluiten (Processes knopje)

MacPassenger 14-08-10 17:52

Druk 2x op de home button druk dan op TT je ziet dan een stopbord druk daar op en de applicatie zal stoppen, ook andere die op de achtergrond kun je op deze manier afsluiten.
Volgens mij alleen toepasbaar op hogere firmware, weet dat niet zeker.

MacPassenger 14-08-10 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacPassenger (Bericht 531060)
Druk 2x op de home button druk dan op TT je ziet dan een stopbord druk daar op en de applicatie zal stoppen, ook andere die op de achtergrond kun je op deze manier afsluiten.
Volgens mij alleen toepasbaar op hogere firmware, weet dat niet zeker.

Je kan ook via Cyndia-BigBoss-zToggle ophalen dan kun je de multitasking uitschakelen.

rvanhusen 14-08-10 19:04

Wat een probleem zeg.

Snap niet dat iemand hier wederom over begint. Eerst loopt iederen te zeuren dat er geen multitask mogelijk is op een Iphone.

Dan heb je multitask en dan begint men weer te zeuren dat het zo omslachtig is.

Wordt het door sommige gezien als een probleem wordt er gevraagd heb je dat probleem nog steeds.

JAAAAAAAAAAAA dat probleem blijft als je niet op de juiste manier afsluit.

Moet je eens een windows mobile app. nemen dan blijft alles op de achtergrond draaien wordt het ding steeds trager.

Nee dit is een prima oplossing alleen jammer dat er steeds meer mensen komen die een iphone willen en zich er niet in verdiepen.

Michel15 14-08-10 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 477875)
@jules00, ik heb dit probleem niet.....vreemd. Heb je het probleem nog steeds ??

Ik moet wel zeggen dat TT 1.4 erg soepeltjes draait op iOS4. Vloeiender, minder schokkerig dan zijn voorganger. Of dit nu komt door 1.4 of door iOS4 weet ik eigenlijk niet omdat ik 1.3 niet heb gedraaid op iOS4.

Draait ie niet soepeler omdat je nu een iPhone 4 hebt ? ;)

chaser2600 14-08-10 21:47

De app blijf sowieso niet actief want er zijn alleen bepaalde processen die actief mogen blijven. Het lijkt alsof de app actief blijft omdat je bij het weer opstarten op het zelfde scherm terug komt maar dat komt door de save state. Een soort standby mode die geen batterij gebruikt

bancker 15-08-10 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen (Bericht 531122)
Wat een probleem zeg.

Snap niet dat iemand hier wederom over begint. Eerst loopt iederen te zeuren dat er geen multitask mogelijk is op een Iphone.

Dan heb je multitask en dan begint men weer te zeuren dat het zo omslachtig is.

Wordt het door sommige gezien als een probleem wordt er gevraagd heb je dat probleem nog steeds.

JAAAAAAAAAAAA dat probleem blijft als je niet op de juiste manier afsluit.

Moet je eens een windows mobile app. nemen dan blijft alles op de achtergrond draaien wordt het ding steeds trager.

Nee dit is een prima oplossing alleen jammer dat er steeds meer mensen komen die een iphone willen en zich er niet in verdiepen.

Het probleem is dat je de applicatie niet op de juiste manier kan afsluiten maar alleen op de verkeerde manier en daarna het proces killen. 9 van de 10 keer wil ik niet dat TT doordraait als ik de app afsluit. Hier zou een instelling voor moeten zijn. Nu moet ik steeds een aantal handelingen uitvoeren na het arriveren op mijn bestemming.

bancker 15-08-10 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 531243)
De app blijf sowieso niet actief want er zijn alleen bepaalde processen die actief mogen blijven. Het lijkt alsof de app actief blijft omdat je bij het weer opstarten op het zelfde scherm terug komt maar dat komt door de save state. Een soort standby mode die geen batterij gebruikt

Toch wel hoor! Anders zou ik ook geen stem-instructies meer moeten krijgen.

rvanhusen 15-08-10 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bancker (Bericht 531622)
Het probleem is dat je de applicatie niet op de juiste manier kan afsluiten maar alleen op de verkeerde manier en daarna het proces killen. 9 van de 10 keer wil ik niet dat TT doordraait als ik de app afsluit. Hier zou een instelling voor moeten zijn. Nu moet ik steeds een aantal handelingen uitvoeren na het arriveren op mijn bestemming.

Wouw wat een werk. Twee maal drukken home button even je vinger op het af te sluiten programma houden en even klikken op rode rondje wordt er nu al moe van zoveel handelingen ik moet doen.

Bij een windows apparaat moet je ook een aantal handelingen doen om je geheugen vrij te maken maar daar zeurt niemand over.

Maar ik zou zeggen als je het teveel werk vindt gewoon een ander toestel kopen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.