//

Beste offline maps oplossing?

Beste offline maps oplossing? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede oplossing voor het gebruik van offline maps op mijn Iphone. Helaas lukt het me ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-06-10, 21:40
ReB87 ReB87 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard Beste offline maps oplossing?

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede oplossing voor het gebruik van offline maps op mijn Iphone. Helaas lukt het me niet echt een duidelijk beeld van de verschillende mogelijkheden te krijgen, omdat de gratis versies van app's vaak de "download" mogelijkheid niet bieden.

Ik ga volgende week naar Frankrijk en wil graag voor onderweg een kaart bij me hebben, waarbij ik niet hoef te navigeren, maar wel (via de GPS), kan zien waar ik me bevind. Openmaps leek me de oplossing, maar de manier van downloaden (gebieden selecteren) lijkt me daarentegen heel onhandig. Is er niet iets waarbij je kan zeggen "download de hele kaart van frankrijk"? Offmaps bied dit wel, maar dan weer alleen voor steden...

Zoals je waarschijnlijk al merkt kom ik er niet echt uit, en hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen. de reviews van de appstore neem ik met een korreltje zout, want maar wat vaak kraken mensen (die het programma bijvoorbeeld niet snappen), de app zover af dat je haast zou gaan denken dat het ook echt zooi is.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-08-10, 21:42
dikvanmourik dikvanmourik is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik gebruik hiervoor Bit Map uit de Apple Store. Via Taho (Windows-applicatie van OpenStreetMaps) kan je zelf kaarten maken van ieder gewenst gebied met verschillende schaalgroottes. Werkt prima bij mij als je te grote gebieden selecteert (groter dan een neerlandse provincie), dan is de lokatieaanwijzing minder exact.
  #3  
Oud 30-09-10, 18:33
jeffrey130 jeffrey130 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hiervoor Galileo Offline Maps gebruikt. Ik heb ook diverse programma's geprobeert, zoals Omaps, Multiplans, maar deze kwam er voor mij als beste uit. Heel simpel om kaarten te downloaden via een PC-applicatie, en dan via iTunes zo in je iPhone zetten. Je kan kaarten downloaden van Openstreetmaps, Google maps, Google Earth (kost wel veel ruimte), Microsoft maps, Nokia OVI maps enz. Je kan zoomniveau's kiezen en hoe meer zoom hoe meer ruimte het kost.

Ik heb de kaart van Belgie gedownload van Google Maps, met 10 zoomniveau's, en die neemt zo'n 4GB in beslag! Alleen de Ardennen en Luxemburg neemt 500MB in beslag. Maarja, je kan ze gewoon wisselen. Dus als je naar Italie gaat kan je het zo instellen dat bijv. heel Italie alleen de hoofdwegen worden weergegeven, en dan bijv. Toscane meer zoomniveau.

GPS wordt ook goed weergegeven, preces zoals in de maps-applicatie, een blauwe stip die beweegt. Je kan ook coordinaten weergeven.

Heb 'm veel gebruikt op vakantie. Ook in de stad erg handig!
  #4  
Oud 14-10-10, 14:59
nyl020905 nyl020905 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: België
Berichten: 12
Standaard

Ik was ook al een tijdje aan het zoeken naar een goede (gratis) oplossing. Ik heb namelijk al een TomTom en vind het dus niet nodig om hier ook nog eens geld aan uit te geven. Ik zie het eerder als een leuke gadget

Ik heb erg zitten twijfelen tussen Maps Offline en xGPS.
Uiteindelijk is het de laatste geworden. Er zit namelijk ook turn-by-turn navigatie op, ookal moet je de routes wel eerst online plannen, maar dan kun je wel weer meerdere routes opslaan.

Het downloaden van maps kan op de iPhone zelf of via xGPS Manager op de PC. De kaartdelen zijn vrij te selecteren.

In het begin had ik wat problemen om de eigen positie weer te geven maar blijkbaar moest ik bij instellingen nog toestemming geven aan xGPS om de locatievoorziening te gebruiken

Nu werkt alles prima.

Ik weet echter niet goed of je meerdere maps kunt combineren? Het lijkt me van wel maar ik zie nergens een optie om een bepaalde map op te halen uit cache? Ik zou namelijk heel België op zoomniveau 6 willen en enkel de grotere steden en mijn eigen streek op zoomniveau's 5, 4, 3, 2, 1 en 0.

Ik vermoed dat hij ze over elkaar legt en dat je offline gewoon resultaat krijgt zolang je binnen de gemaakte selectie blijft, ga je erbuiten, bijv zoomniveau 2 ergens buiten de stad, dat je enkel die wit/grijze blokjes (geen resultaat) ziet?
Nadeel is wel dat in de xGPS app het zoomniveau niet wordt vermeld.

Iemand een idee?

Edit: mijn vermoeden blijkt juist. De verschillende selecties worden trouwens mooi weergegeven in de manager. Een aanrader dus!


Vrgr
Nyl

Laatst gewijzigd door nyl020905; 14-10-10 om 15:54.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
google maps offline? theory18 iPhone Apps 0 31-07-10 22:08
Parijs / offline maps en cityguides gregorybolkenstijn iPhone Apps 2 18-01-10 16:56
Maps Offline Sjaak de Bollenboer iPhone Apps 1 08-12-08 16:29
Maps Offline foutmelding DurdenDesign Jailbreak apps en thema's 22 16-04-08 12:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.