iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: TomTom versie 1.4.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/63301-tomtom-versie-1-4-1-a.html)

lapje 01-07-10 11:02

TomTom versie 1.4.1
 
Er is alweer een update van TomTom beschikbaar (v 1.4.1). Hiermee zouden alle recente bestemmingen, favorieten en alle andere instellingen hersteld worden. Deze zijn verloren gegaan tijdens de laatste update naar 1.4.

Petjepul 01-07-10 13:15

Ben een beetje huiverig om te upgraden. Ik had voor de upgrade naar 1.4 een jaarabbo Traffic en die was daarna gewoon niet meer geactiveerd. Wederom geactiveerd maar moest wel weer betalen voor een jaar. Gelukkig de boel weten uit te leggen en m,n centen teruggekregen.

Wilbie 01-07-10 16:25

Update geladen, maar ik heb nu een zeer slechte GPS-fix (ik heb een 3G en iOS4). Dat was voorheen eigenlijk nooit het geval. Met Navigon heb ik geen problemen met de fix.

imagine 02-07-10 09:53

Er is ook een ECO-route toegevoegd, zo min mogelijk stoplichten dus een constantere snelheid.

Voor de zünnige zeeuwen onder ons...

wishay12 13-07-10 23:38

kan iemand me helpen? heb geupdate naar 1.4.1 maar gps doet niet meer!!!:<

startel 15-07-10 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wishay12 (Bericht 488783)
kan iemand me helpen? heb geupdate naar 1.4.1 maar gps doet niet meer!!!:<

heb je je locatie bepaling aangezet bij

instellingen/algemeen/locatievoorzieningen dan je tomtom aanvinken

(door de update van 1.4 naar 1.4.1 was dat bij mij ook het geval)

MacPassenger 21-07-10 20:27

Ben zeer tevreden over 1.4.1 snelle gps en duidelijke weergave, alleen ik mis de flitspalen kan het ook niet vinden bij de instellingen.

startel 25-07-10 03:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacPassenger (Bericht 495319)
Ben zeer tevreden over 1.4.1 snelle gps en duidelijke weergave, alleen ik mis de flitspalen kan het ook niet vinden bij de instellingen.


via usenet kan je ze vinden heb hem gisteren gedownload ;)

Wilbie 25-07-10 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacPassenger (Bericht 495319)
Ben zeer tevreden over 1.4.1 snelle gps en duidelijke weergave, alleen ik mis de flitspalen kan het ook niet vinden bij de instellingen.

Wijzig instellingen > Waarschuwingen > Flitslocaties (aanzetten).

MacPassenger 25-07-10 13:11

Wilbie, ik heb daar staan maximumsnelheid en geluiden daaronder alleen nog Verkeersinfo.

Gerry Ewing 25-07-10 19:02

TomTom navigatie loopt vast na software update
 
Sinds mijn software update loopt mijn tom tom navigatie vast. Als ik een route ingeef en ik wil dan op OK drukken, dan doet hij niets meer, maar blijft gewoon hangen. Weet iemand hier een oplossing voor?

Wilbie 26-07-10 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacPassenger (Bericht 498331)
Wilbie, ik heb daar staan maximumsnelheid en geluiden daaronder alleen nog Verkeersinfo.

Daarboven staat bij mij Flitslocaties. Ik zou als ik jou was de app weggooien en opnieuw via iTunes downloaden (dat is gratis).

startel 26-07-10 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie (Bericht 499024)
Daarboven staat bij mij Flitslocaties. Ik zou als ik jou was de app weggooien en opnieuw via iTunes downloaden (dat is gratis).

standaard zitten de flitslocaties niet in de app verwerkt die moet je kopen

Wilbie 26-07-10 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door startel (Bericht 499399)
standaard zitten de flitslocaties niet in de app verwerkt die moet je kopen

Hmmm, dan heb je waarschijnlijk niet de juiste (legale?) versie: ze zitten er namelijk al vanaf het begin standaard in. Weliswaar niet altijd even up-to date, maar toch...

Neptune1 27-07-10 00:27

Bij mij lijkt het wel alsof de gps trager werkt. Na het nemen van een bocht is TT even de weg kwijt.

Heb een 3GS laatse ios en laatste TT erop en werk met de TT carkit. Toch loopt de locatiebepaling nu Iets achter en is hij ineens heel vaak de route kwijt.

Wie weet raad?

Cateye 27-07-10 23:53

Ik weet even niet meer hoe ik een favoriet toe kan voegen....kan iemand me helpen?
Ik heb het wel geweten maar ik kan het niet meer vinden...stom hè?
Alvast bedankt!

Al gevonden....sorry....

ynnor012 30-07-10 10:00

ik heb een klein vraagje kan ik van tt v 1.3 direct updaten naar tt v1.4.1. of moet ik toch eerst tt v1.4 instaleren
en hoe kan ik speedcams toevoegen aan tomtom op mijn iphone

Ectholian 02-08-10 23:00

Ik heb nu TT1.4.1 op mijn gejailbreakte 3GS gezet met iOS 4.0.1 maar ik krijg met geen mogelijkheid een GPS-fix :(

Ectholian 02-08-10 23:13

Apart,

alle tasks met multitasks weggehaald, bij raam gelegd en nu doet ie het ineens wel... :)

master 03-08-10 03:31

iemand al ervaring met tomtom1.4.1 op een ge-jailbreaked iphone 4

Wilbie 03-08-10 10:13

Na een paar ritjes met deze versie van TomTom (op een 3G met iOS 4.0.1) blijkt dat de adressen van contactpersonen niet op de juiste plaats worden weergegeven. Soms zit ie er kilometers naast...
Als je de adressen handmatig invoert gaat het wel goed; alleen in mijn eigen straat geeft ie de huisnummers verkeerd-om weer (nummer 1 is nu helemaal aan de andere kant van de straat).

master 03-08-10 11:52

werk als een zonnetje op mijn iphone 4.
zowel tomtom 1.4.1 als Navigon 1.5

zit alleen met het volgende
als ik tijdens het navigeren tomtom wil afsluiten dan lukt dat niet
ga ik naar de home scherm dan nog blijft ie in de achter grond draaien.
iemand een idee hoe deze af te sluiten?

gr

RubenTheys 03-08-10 14:43

Multitask-menu openen vanuit een andere applicatie of het home-scherm. Even eender welk knopje op het scherm ingedrukt houden, en dan op het minteken (-) bij TomTom klikken. Multitasken is leuk, soms minder leuk ;)

master 03-08-10 15:00

thanks
:D
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RubenTheys (Bericht 513364)
Multitask-menu openen vanuit een andere applicatie of het home-scherm. Even eender welk knopje op het scherm ingedrukt houden, en dan op het minteken (-) bij TomTom klikken. Multitasken is leuk, soms minder leuk ;)


mrkoetje 03-08-10 21:40

ik kom er maar niet achter welke landen er in het tomtom west-europa pakket zitten. het enige antwoord wat ik op het web lees is dat het er in de app store erbij staat. bij mij dus niet. iemand enig idee?

tomtom lijkt me overigens de beste keus voor m'n Iphone 4? ik ga vrijdag richting de Eifel. aangezien we nog geen lader en houder hebben doen we het navigeren tijdelijk uit de losse pols

rvanhusen 03-08-10 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrkoetje (Bericht 514317)
ik kom er maar niet achter welke landen er in het tomtom west-europa pakket zitten. het enige antwoord wat ik op het web lees is dat het er in de app store erbij staat. bij mij dus niet. iemand enig idee?

tomtom lijkt me overigens de beste keus voor m'n Iphone 4? ik ga vrijdag richting de Eifel. aangezien we nog geen lader en houder hebben doen we het navigeren tijdelijk uit de losse pols

Dat wordt na een uurtje kaart lezen

Wilbie 04-08-10 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrkoetje (Bericht 514317)
ik kom er maar niet achter welke landen er in het tomtom west-europa pakket zitten. het enige antwoord wat ik op het web lees is dat het er in de app store erbij staat. bij mij dus niet. iemand enig idee?

tomtom lijkt me overigens de beste keus voor m'n Iphone 4? ik ga vrijdag richting de Eifel. aangezien we nog geen lader en houder hebben doen we het navigeren tijdelijk uit de losse pols

Gelezen in iTunes:
Citaat:

***KAARTEN GEÏNSTALLEERD***
- DEKKING: Andorra, België, de Canarische Eilanden, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland
Ik zou als ik jou was nog wel even een (goede) lader kopen, want anders kom je het land amper uit...

mrkoetje 04-08-10 10:56

ok, thnx!. de Iphone 4 heeft dan wel een iets grotere batterij, maar ik zal ergens een oplader opsnorren.

zat overigens aan deze oplader met FM te denken, maar die heeft een te lange levertijd voor onze vakantie...

ASS-Ware 04-08-10 20:21

Als je een eerdere versie van tomtom hebt gekocht en je had toen firmware 3.1.3 en later naar firmware 4.01 gaat, dan werkt tomtom niet meer heb ik begrepen.
Moet je dan betalen voor een upgrade naar tomtom 1.4.1 ?
En zit daar dan een nieuwe kaart bij ?

mrkoetje 04-08-10 20:48

ik vraag me dat ook af, ik heb vandaag tomtom voor m'n iphone 4 gekocht, maar hoe krijg je updates van kaarten? ik vind € 70,- voor de software al erg veel geld in vergelijking tot de complete TT apparatuur in de winkels.

maar goed, bedankt voor de tips, ik heb inmiddels een universele houder en oplader + kabel gekocht vandaag.

john1979 04-08-10 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrkoetje (Bericht 516157)
ik vraag me dat ook af, ik heb vandaag tomtom voor m'n iphone 4 gekocht, maar hoe krijg je updates van kaarten? ik vind € 70,- voor de software al erg veel geld in vergelijking tot de complete TT apparatuur in de winkels.

maar goed, bedankt voor de tips, ik heb inmiddels een universele houder en oplader + kabel gekocht vandaag.

Via de app store in iTunes of op je iPhone word vanzelf aangegeven of er updates zijn voor de apps die jij op je iPhone heb staan, ook dus voor de TomTom app.

ASS-Ware 04-08-10 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 516447)
Via de app store in iTunes of op je iPhone word vanzelf aangegeven of er updates zijn voor de apps die jij op je iPhone heb staan, ook dus voor de TomTom app.

Dat snap ik, maar het gaat mij er om dat nieuwe versies steeds met nieuwe kaarten komen en daar moet je normaal voor betalen.
Hoe zit dat als je moet upgraden na een firmware upgrade ?

john1979 04-08-10 23:10

De laatste paar updates die er voor de TomTom app geweest zijn, waar ook nieuwe kaarten bij zaten, waren gratis te downloaden via de app store. Of dit altijd gratis zal zijn durf ik je niet te zeggen, misschien weet een ander dit?

Ik weet wel dat als je voor een app betaald heb je (bijvoorbeeld na het wissen van de app en het later opnieuw installeren van de app op je iPhone) er niet nog een keer voor betaald hoeft te worden. Je kunt de app dan weer gratis installeren op je iPhone.

Citaat:

Hoe zit dat als je moet upgraden na een firmware upgrade ?
Deze vraag snap ik niet helemaal, wat bedoel je met upgraden na een firmware upgrade?

ASS-Ware 04-08-10 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 516489)
De laatste paar updates die er voor de TomTom app geweest zijn, waar ook nieuwe kaarten bij zaten, waren gratis te downloaden via de app store. Of dit altijd gratis zal zijn durf ik je niet te zeggen, misschien weet een ander dit?

Ik weet wel dat als je voor een app betaald heb je (bijvoorbeeld na het wissen van de app en het later opnieuw installeren van de app op je iPhone) er niet nog een keer voor betaald hoeft te worden. Je kunt de app dan weer gratis installeren op je iPhone.



Deze vraag snap ik niet helemaal, wat bedoel je met upgraden na een firmware upgrade?

Als je je iPhone voorziet van een nieuw besturings systeem.
Laatst is 4.0.1 uitgekomen en met die versie van de firmware MOET je je tomtom upgraden naar 1.4.1.

DennisE36 05-08-10 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master (Bericht 512965)
werk als een zonnetje op mijn iphone 4.
zowel tomtom 1.4.1 als Navigon 1.5

zit alleen met het volgende
als ik tijdens het navigeren tomtom wil afsluiten dan lukt dat niet
ga ik naar de home scherm dan nog blijft ie in de achter grond draaien.
iemand een idee hoe deze af te sluiten?

gr

Ik heb juist het tegenovergesteld probleem. Ik heb 1.4.1 wce.
Als ik tijdens het navigeren dubbeldruk op de homebutton wordt de app afgesloten en blijft juist niet op de achtergrond mee draaien......

Heb ik eeen instelling over het hoofd gezien? Ik had 1.4.1 al toen ik nog
op FW 3.1.3 draaide.

OPGELOST: Ik denk dat het aan de app "Backgrounder" ligt. Deze heb ik ook geinstalleerd om de apps die geen multitasking ondersteunen toch als dusdanig te kunnen gebruiken. Ik vermoed dat er een conflict is onstaan in de instellingen van die app. Ik heb de global instelling op "Auto Detect" en de activatie d.m.v. short press and hold van de homebutton. Daarom reageerde dubbel drukken niet helemaal lekker van de iOS4 multitasking.

Nu heb ik de acivatie gewijzigd in double tapp homebutton. Nu draait alles weer als zijnde multitasking. Zoals voorheen op OS 3.x.x

Totomaster 07-08-10 22:29

Afsluiten
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master (Bericht 512965)
zit alleen met het volgende
als ik tijdens het navigeren tomtom wil afsluiten dan lukt dat niet
ga ik naar de home scherm dan nog blijft ie in de achter grond draaien.
iemand een idee hoe deze af te sluiten?

gr

Ik heb hetzelfde probleem, kan TT niet uitzetten als ik het niet meer nodig heb, blijft op de achtergrond draaien. Heeft iem al een oplossing?
Draait bij mij op een 3GS 4.0 met Jailbreak.

rvanhusen 08-08-10 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Totomaster (Bericht 521099)
Ik heb hetzelfde probleem, kan TT niet uitzetten als ik het niet meer nodig heb, blijft op de achtergrond draaien. Heeft iem al een oplossing?
Draait bij mij op een 3GS 4.0 met Jailbreak.

Lezen en zoeken is moeilijk. :d:d:d:d

Hoe af te sluiten:

Dubbelklik op de home button dan verschijnen onderin je scherm de programma die op de achtergrond open staan. even je vinger op het programma houden (net of je het wilt verwijderen) dan zie je het bekende rode kruisje komen even op klikken en het programma is geheel afgesloten. Sommige denken misschien dat je het verwijderd maar dat is niet zo. Het is omslachtig maar de enige manier om niets op de achtergrond te laten draaien.

Het is ook zinnig om dit regelmatig te doen want de accu gaat aanzienlijk langer mee als je programma's die je niet gebruikt af te sluiten.

Michel15 08-08-10 12:31

Installeer freememory uit de appstore, dan sluit ie ook de meeste zaken af waaronder TT

MacPassenger 08-08-10 12:32

Gebruik ook best wel veel de navigatie, maar hoe kan je zien dat het op de achtergrond nog draait dan?

Michel15 08-08-10 12:33

met freememory kun je ook zien wat er op de achtergrond draait, freememory killt ze dan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.