TT werkt bij mij perfect zonder carkit, ondanks mijn warmtewerende voorruit. Dat was bij mijn 3G niet het geval!
|
Ik heb sinds gisteren ook de iphone 4. en moet zeggen dat de nagivatie erg snel en nauwkeurig werkt gebruik zelf navmii , en loopt als een trein*batterij is ook top* :D
|
kan iemand mij vertellen waarom GPS het niet doet in vliegtuig stand MET locatie bepaling aan??? Die locatie bepaling is toch de GPS? Ik begrijp niet waarom de GPS het dus in feite niet doet zonder verbinding met het 3g of Wi-Fi netwerk... als je dan in t buitenland bent, betaal je toch mobiele data kosten voor het gebruik? Wat heb je dan aan GPS? Of zie ik dit verkeerd?
|
Citaat:
|
hahaha lol... ik bedoelde dat uiteraard vooral (voor de duidelijkheid) omdat mij dit een goede manier lijkt om in t buitenland te voorkomen dat je extra kosten betaald, ik niet bereikbaar wil zijn maar wel wil dat foto's een locatiebepaling hebben of ik met Tom TOm of Kaarten kan kijken waar we zijn...
|
Citaat:
Maar locatievoorzieningen wil zeggen signalen sturen naar een GPS Sateliet, dus misschien zijn die signalen ook schadelijk op het vliegtuig en worden ze daarom uitgezet? Ik ken er niets van, ik denk maar na :P |
Citaat:
Als je niet wilt dat buiten Nederland data binnenkomt waar je voor moet betalen is dataroaming UIT laten staan geheel voldoende. Dat staat overigens standaard al uit, je moet het bewust inschakelen bij een nieuwe iPhone. Je hoeft dus niet krampachtig van alles uit te schakelen, dat is echt totaal overbodig en krijg je van dat soort 'problemen', b.v. niet kunnen lokaliseren van foto's. |
Citaat:
|
Citaat:
Het voordeel van Assisted GPS kan vooral merkbaar zijn in plaatsen waar je slecht GPS-ontvangst hebt zoals in steden vol wolkenkrabbers (bvb New York, Londen Docklands of downtown Chicago) of om sneller een stabiele locatiebepaling te krijgen als je begint. Het nadeel is dat veel A-GPS apparaten een verbinding nodig hebben met een A-GPS-server om locaties te bepalen. Veel A-GPS apparaten laten de server (die quasi-altijd meerdere malen meer rekenkracht heeft) ook het merendeel van de berekeningen doen. Er zijn ook genoeg A-GPS apparaten die met alleen de GPS-sattelieten het niet kunnen redden. Assisted GPS - Wikipedia, the free encyclopedia |
@JohnnyricoMC:
In theorie heb je volkomen gelijk, maar de iPhone GPS doet het ook zonder de 'Assist'. Dat merk je als je in het buitenland GPS gebruikt terwijl dataroaming uit staat. De 'Assist' van de grondstations is dan niet mogelijk. Inderdaad duurt dan de lokatiebepaling dikwijls wat langer. |
dank voor de reacties, duidelijk verhaal en Huibrecht; bedankt man! Top dat je t zo sportief oppakt ondanks dat ik de gebruikshandleiding niet heb gelezen en dat ook niet van plan ben te gaan doen! Daar is een forum voor toch? K ben zelf ook vrij sportief (fysiek dan weer niet) en heb er nog ooit over nagedacht dat iemand op n forum eigenlijk net zo goed de gebruikershandleiding kan lezen! Dat scheelt een boel tijd als iedereen dat zou doen en dan zijn fora overbodig geworden! Man! Wat een openbaring!
|
maar begrijp dus wel dat ik bereikbaar moet zijn.... zou een pre paid card ook werken aangezien t alleen om de masten gaat? ow shit, vergeet ik weer de gebruikershandleiding te lezen :d
|
Citaat:
|
Citaat:
Door de gebruikte materialen in een vliegtuig is de verbinding tussen jouw Iphone en de satellieten bar en bar slecht (lees niet), en een GPS chip heeft het nou eenmaal moeilijker om een positie te bepalen als het in beweging is (in een rijdende auto duurt het ook langer) en aangezien een vliegtuig wel heeel hard gaat...... En de piloot heeft uiteraard wel beter spul aan boord dan een Iphone:):) |
Citaat:
|
klopt ik zie het:) de verwarring is ontstaan door het gebruik van het woord, vliegtuigstand en vliegtuig stand
|
Citaat:
Uiteraard heeft een piloot geen wegenkaarten nodig. GPS voor civiele doeleinden blijft een stuk minder nauwkeurig dan militaire GPS. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Een paar jaar geleden lukte dat redelijk met een Nokia N95, kon aardig de route volgen. Dit jaar met de 3GS ging de plaatsbepaling een stuk minder. Wat wel te zien was, was dat er tijdens de 'opname' sprake was van een hoogteverschil van een kleine 150 meter en een gemiddelde snelheid van 267 km/h. Dat laatste zal fout zijn, volgens de piloot vlogen we ong. 800 km/h en ik heb hem niet voelen remmen ;-) Het gebruikte programma is trouwens EveryTrail. |
Dus wat ik begrijp is dat je de locatievoorziening aan moet(kan) zetten voor beter plaatsbepaling. En dat deze bepalingen gaat via de Gsm masten. En dan nu de vraag; gebruik je hiermee data(kost dit!!)?
|
Citaat:
|
Je hebt voor het gemak maar ff alle vorige posts niet gelezen, Michel?
|
mijn tomtom carkit werkt ook niet. laad niet op.
dit was de reactie van tomtom: "Apple vereist dat alle leveranciers van iPhone accesoires een strikt certficatieproces volgen. Dit betekent dat we geen uitspraak mogen doen over eventuele compatibiliteit met de iPhone 4, totdat we volledig gecertificeerd zijn door Apple. We verwachten dat dit voltooid is rond september van dit jaar. Zodra de certificatie goedgekeurd is, zullen we de informatie op de website aanpassen om dit kenbaar te maken. " |
Citaat:
Goh, wat zijn we leuk. Ik lees me hier de t@ring. Dus locatievoorziening kost wat data. Heb gister een uur rondgereden zonder locatievoorziening en nog geen fix na een uur. Op dit moment sta ik in buitenland en heb dataroaming uit staan en met de locatievoorziening aan had ik binnen 2 tellen een gps-fix. Blijft voor mij een raar verhaal allemaal. |
Nee locatievoorziening aanzetten kost geen data specifiek en zonder locatievoorziening geen GPS-fix.
Het kan zijn dat een combinatie van een app en de locatievoorziening wel data kost (bijv maps downloaden). |
Oke, dank je.
Word het nu wat duidelijker voor mij:D |
Iemand ervaring van het plaatsen van Navigon op een nieuwe/tweede Iphone?
Ik heb onlangs mijn Iphone 3G vervangen door een 4. Navigon staat er weer mooi op, alleen Traffic Live (App-in) moet ik wederom aanschaffen; altans, er staat bij het tabje extra's een bedrag van EUR 19,99... Iemand ervaring? |
Als het goed is moet dit ook onder de 5 devices-regel vallen. Dus zou je hem weer kunnen aanschaffen en dan moet het programma aangeven dat je hem al eerder hebt gekocht en dus gratis opnieuw kan downloaden.
Alleen ik heb het zelf nog niet eerder gedaan met in-app purchases dusssss deze info is onder voorbehoud :D |
dat geeft deze niet aan. na het aantikken van het bedrag staat nu kopen. Vervolgens moet ik bevestigen om Navigon Traffic Live te kopen voor EUR 19,99. Bij het selecteren van Koop wordt er gevraagd het wachtwoord van mijn itunes account. Iets wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn...
|
jawel, gewoon kopen kiezen en wachtwoord invullen
dit werkt het zelfde als de appstore.. zolang je maar het zelfde itunes account gebruikt als die je gebruikte bij de vorige aanschaf na het wachtwoord krijg je de melding dat je hem al aangeschaft hebt en het dus niets kost |
of je moet handig zijn met SSH:p
|
Hierbij even mijn ervaringen met navigatie op de iPhone 4. Ik heb het apparaat 3 weken geleden aangeschaft en vlak voor mijn vakantie TomTom er op gezet. Hoewel dit geen echte iPhone applicatie kan worden genoemd, werkt dit uitstekend. We zijn heel de UK doorgesjeesd en uitsluitend in London tussen hoge gebouwen had ik een keer geen fix. Daarnaast is hij twee "door het weiland" gegaan, maar niet langer dan een paar seconden.
Ook in Schotland staat elk B-weggetje er op. De eerste fix na de bootreis duurde 5 minuten, daarna elke keer direct een fix. Dit ondanks mijn voorruitverwarming. Ik heb de afgelopen jaren met een stuk of 7 verschillende systemen gewerkt en kan alleen maar zeggen dat dit prima werkt. Ik heb TT gekozen omdat deze de snelheid laat zien (wel zo makkelijk in de UK) anders had in Navigon genomen. Wat mij wel opvalt is dat de iPhone erg warm wordt mij het navigeren. Of komt dit door het opladen? |
Door beide:)
|
Verbaas mij er over dat velen zeggen dat de TT carkit niet meer nodig is met de Iphone 4.
Hoewel de GPS ontvangst op de 4 een klap beter is als met de 3GS, is het nog steeds geen volwaardig navi in mijn ogen. Vorige week nog de gewone TT moeten aansluiten in de Ardennen, anders was ik nu nog niet thuis geweest ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Navigon kan laten zien hoe hard je rijd, maar ook hoe hard je ergens mag rijden. Trouwens superirritant inderdaad dat je pas ziet dat je hem gratis weer kan binnenhalen nadat je je wachtwoord hebt ingetoetst! 1 keer een iets andere versie van een bepaalde app proberen binnen te halen en je denkt ook dat hij gratis is en hoppla..hij koopt het dan. Heb ik nog niet eerder gehad, maar wel gelezen van anderen..maar goed..zal wel niet anders kunnen. |
Citaat:
En nog maar een keer: de GPS fix van de iPhone4 is uitstekend. Ik lees veel berichten over de slechte fix van de iPhone3, daar heb ik geen ervaring mee, maar die van de iPhone4 is gewoon goed. Ik beschouw het als een volwaardig navigatiesysteem en heb mijn Becker navigator niet meer nodig. Wel is mijn advies om de telefoon niet op de voorruit te plakken, maar hem dicht bij je stuur te plaatsen. Dit, omdat het scherm nu eenmaal beperkte afmetingen heeft. |
bij mijn navigon zie ik in beeld ook een verkeersbord met rode rand waarin de maximale toegestane snelheid staat.
|
Citaat:
iig krijg je bij Navigon de snelheid de zien bovenin beeld, in een zwarte balk. |
Ik heb ze allebei en vind persoonlijk Navigon beter en mooier. Onderbouwde argumenten daargelaten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54. |