//

Navigatie iPhone 4

Navigatie iPhone 4 discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) TT werkt bij mij perfect zonder carkit, ondanks mijn warmtewerende voorruit. Dat was bij mijn 3G niet het geval!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 11-08-10, 08:43
neverbeclever's schermafbeelding
neverbeclever neverbeclever is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 84
Standaard

TT werkt bij mij perfect zonder carkit, ondanks mijn warmtewerende voorruit. Dat was bij mijn 3G niet het geval!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 18-08-10, 11:24
darkjimbo darkjimbo is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb sinds gisteren ook de iphone 4. en moet zeggen dat de nagivatie erg snel en nauwkeurig werkt gebruik zelf navmii , en loopt als een trein*batterij is ook top*
  #43  
Oud 20-08-10, 17:28
iberno iberno is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Standaard

kan iemand mij vertellen waarom GPS het niet doet in vliegtuig stand MET locatie bepaling aan??? Die locatie bepaling is toch de GPS? Ik begrijp niet waarom de GPS het dus in feite niet doet zonder verbinding met het 3g of Wi-Fi netwerk... als je dan in t buitenland bent, betaal je toch mobiele data kosten voor het gebruik? Wat heb je dan aan GPS? Of zie ik dit verkeerd?
__________________
The apple cannot be stuck back on The Tree of Knowledge; once we begin to see, we are doomed and challenged to seek the strength to see more, not less.
  #44  
Oud 20-08-10, 17:40
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iberno Bekijk bericht
kan iemand mij vertellen waarom GPS het niet doet in vliegtuig stand MET locatie bepaling aan??? Die locatie bepaling is toch de GPS? Ik begrijp niet waarom de GPS het dus in feite niet doet zonder verbinding met het 3g of Wi-Fi netwerk... als je dan in t buitenland bent, betaal je toch mobiele data kosten voor het gebruik? Wat heb je dan aan GPS? Of zie ik dit verkeerd?
Ik denk wel dat de piloot de weg weet hoor, ik denk niet dat hij een tomtom op de ruit van zijn vliegtuig heeft staan lol
  #45  
Oud 20-08-10, 18:09
iberno iberno is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Standaard

hahaha lol... ik bedoelde dat uiteraard vooral (voor de duidelijkheid) omdat mij dit een goede manier lijkt om in t buitenland te voorkomen dat je extra kosten betaald, ik niet bereikbaar wil zijn maar wel wil dat foto's een locatiebepaling hebben of ik met Tom TOm of Kaarten kan kijken waar we zijn...
  #46  
Oud 20-08-10, 18:11
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iberno Bekijk bericht
hahaha lol... ik bedoelde dat uiteraard vooral (voor de duidelijkheid) omdat mij dit een goede manier lijkt om in t buitenland te voorkomen dat je extra kosten betaald, ik niet bereikbaar wil zijn maar wel wil dat foto's een locatiebepaling hebben of ik met Tom TOm of Kaarten kan kijken waar we zijn...
Haha ok
Maar locatievoorzieningen wil zeggen signalen sturen naar een GPS Sateliet, dus misschien zijn die signalen ook schadelijk op het vliegtuig en worden ze daarom uitgezet?

Ik ken er niets van, ik denk maar na
  #47  
Oud 20-08-10, 19:33
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iberno Bekijk bericht
kan iemand mij vertellen waarom GPS het niet doet in vliegtuig stand MET locatie bepaling aan??? Die locatie bepaling is toch de GPS? Ik begrijp niet waarom de GPS het dus in feite niet doet zonder verbinding met het 3g of Wi-Fi netwerk... als je dan in t buitenland bent, betaal je toch mobiele data kosten voor het gebruik? Wat heb je dan aan GPS? Of zie ik dit verkeerd?
Als je het gebruikershandboek van je iPhone eens zou lezen (is te downloaden) dan zie je daarin dat in vliegtuigmodus ook de GPS chip uitgeschakeld is. Alle zaken die met zenden of ontvangen te maken hebben zijn dus uitgeschakeld. (GPS ontvangt data van de satellieten).
Als je niet wilt dat buiten Nederland data binnenkomt waar je voor moet betalen is dataroaming UIT laten staan geheel voldoende. Dat staat overigens standaard al uit, je moet het bewust inschakelen bij een nieuwe iPhone. Je hoeft dus niet krampachtig van alles uit te schakelen, dat is echt totaal overbodig en krijg je van dat soort 'problemen', b.v. niet kunnen lokaliseren van foto's.

Laatst gewijzigd door huibregt; 20-08-10 om 19:38. Reden: aanvulling
  #48  
Oud 20-08-10, 19:35
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanvh Bekijk bericht
Haha ok
Maar locatievoorzieningen wil zeggen signalen sturen naar een GPS Sateliet, dus misschien zijn die signalen ook schadelijk op het vliegtuig en worden ze daarom uitgezet?
GPS ontvangt alleen data van satellieten en stuurt dus niets.
  #49  
Oud 20-08-10, 19:38
JohnnyricoMC's schermafbeelding
JohnnyricoMC JohnnyricoMC is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iberno Bekijk bericht
kan iemand mij vertellen waarom GPS het niet doet in vliegtuig stand MET locatie bepaling aan??? Die locatie bepaling is toch de GPS? Ik begrijp niet waarom de GPS het dus in feite niet doet zonder verbinding met het 3g of Wi-Fi netwerk... als je dan in t buitenland bent, betaal je toch mobiele data kosten voor het gebruik? Wat heb je dan aan GPS? Of zie ik dit verkeerd?
De GPS in de iPhone is Assisted GPS. Dit betekent dat hij gewone GPS ingebouwd heeft maar sneller en nauwkeuriger positiebepaling doet met behulp van de GSM-masten. Er zijn veel GPSen die naast de sattelieten ook grondstations gebruiken om een hogere nauwkeurigheid te behalen.
Het voordeel van Assisted GPS kan vooral merkbaar zijn in plaatsen waar je slecht GPS-ontvangst hebt zoals in steden vol wolkenkrabbers (bvb New York, Londen Docklands of downtown Chicago) of om sneller een stabiele locatiebepaling te krijgen als je begint.

Het nadeel is dat veel A-GPS apparaten een verbinding nodig hebben met een A-GPS-server om locaties te bepalen. Veel A-GPS apparaten laten de server (die quasi-altijd meerdere malen meer rekenkracht heeft) ook het merendeel van de berekeningen doen. Er zijn ook genoeg A-GPS apparaten die met alleen de GPS-sattelieten het niet kunnen redden.

Assisted GPS - Wikipedia, the free encyclopedia
  #50  
Oud 20-08-10, 19:53
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

@JohnnyricoMC:

In theorie heb je volkomen gelijk, maar de iPhone GPS doet het ook zonder de 'Assist'. Dat merk je als je in het buitenland GPS gebruikt terwijl dataroaming uit staat. De 'Assist' van de grondstations is dan niet mogelijk. Inderdaad duurt dan de lokatiebepaling dikwijls wat langer.

Laatst gewijzigd door huibregt; 20-08-10 om 19:55.
  #51  
Oud 20-08-10, 20:02
iberno iberno is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Standaard

dank voor de reacties, duidelijk verhaal en Huibrecht; bedankt man! Top dat je t zo sportief oppakt ondanks dat ik de gebruikshandleiding niet heb gelezen en dat ook niet van plan ben te gaan doen! Daar is een forum voor toch? K ben zelf ook vrij sportief (fysiek dan weer niet) en heb er nog ooit over nagedacht dat iemand op n forum eigenlijk net zo goed de gebruikershandleiding kan lezen! Dat scheelt een boel tijd als iedereen dat zou doen en dan zijn fora overbodig geworden! Man! Wat een openbaring!
  #52  
Oud 20-08-10, 20:05
iberno iberno is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Standaard

maar begrijp dus wel dat ik bereikbaar moet zijn.... zou een pre paid card ook werken aangezien t alleen om de masten gaat? ow shit, vergeet ik weer de gebruikershandleiding te lezen
  #53  
Oud 20-08-10, 20:51
JohnnyricoMC's schermafbeelding
JohnnyricoMC JohnnyricoMC is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
@JohnnyricoMC:

In theorie heb je volkomen gelijk, maar de iPhone GPS doet het ook zonder de 'Assist'. Dat merk je als je in het buitenland GPS gebruikt terwijl dataroaming uit staat. De 'Assist' van de grondstations is dan niet mogelijk. Inderdaad duurt dan de lokatiebepaling dikwijls wat langer.
hé, da's goed om te weten. Roamingtarieven voor mobiel internet zijn nog altijd "through the roof" zoals de Engelsen zeggen.
  #54  
Oud 20-08-10, 21:04
mack80 mack80 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iberno Bekijk bericht
kan iemand mij vertellen waarom GPS het niet doet in vliegtuig stand MET locatie bepaling aan??? Die locatie bepaling is toch de GPS? Ik begrijp niet waarom de GPS het dus in feite niet doet zonder verbinding met het 3g of Wi-Fi netwerk... als je dan in t buitenland bent, betaal je toch mobiele data kosten voor het gebruik? Wat heb je dan aan GPS? Of zie ik dit verkeerd?
Het enige juiste antwoord waarom jij geen GPS in een vliegtuig heb.
Door de gebruikte materialen in een vliegtuig is de verbinding tussen jouw Iphone en de satellieten bar en bar slecht (lees niet), en een GPS chip heeft het nou eenmaal moeilijker om een positie te bepalen als het in beweging is (in een rijdende auto duurt het ook langer) en aangezien een vliegtuig wel heeel hard gaat......

En de piloot heeft uiteraard wel beter spul aan boord dan een Iphone
  #55  
Oud 20-08-10, 21:17
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mack80 Bekijk bericht
Het enige juiste antwoord waarom jij geen GPS in een vliegtuig heb.
Door de gebruikte materialen in een vliegtuig is de verbinding tussen jouw Iphone en de satellieten bar en bar slecht (lees niet), en een GPS chip heeft het nou eenmaal moeilijker om een positie te bepalen als het in beweging is (in een rijdende auto duurt het ook langer) en aangezien een vliegtuig wel heeel hard gaat......

En de piloot heeft uiteraard wel beter spul aan boord dan een Iphone
Sorry hoor, maar volgens mij zat iberno helemaal niet in een vliegtuig, maar had hij alleen de vliegtuigstand op zijn iPhone ingeschakeld om geen duur dataverkeer te hebben. En zoals ik al zei, in die vliegtuigmodus is de GPS chip uitgeschakeld en dat heeft niets met vliegtuigmaterialen of snel bewegen te maken maar met de keuze die Apple gemaakt heeft.
  #56  
Oud 20-08-10, 21:21
mack80 mack80 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 34
Standaard

klopt ik zie het de verwarring is ontstaan door het gebruik van het woord, vliegtuigstand en vliegtuig stand
  #57  
Oud 20-08-10, 21:28
JohnnyricoMC's schermafbeelding
JohnnyricoMC JohnnyricoMC is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mack80 Bekijk bericht
En de piloot heeft uiteraard wel beter spul aan boord dan een Iphone
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. De antennes zijn ongetwijfeld 'n stuk beter maar de GPS'en zijn gewoon positiebepaling over een kaart. Je hebt geen wegenkaarten ofzo. Alleen points of interest en een wereldkaart.
Uiteraard heeft een piloot geen wegenkaarten nodig. GPS voor civiele doeleinden blijft een stuk minder nauwkeurig dan militaire GPS.
  #58  
Oud 21-08-10, 07:56
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mack80 Bekijk bericht
(...)
Door de gebruikte materialen in een vliegtuig is de verbinding tussen jouw Iphone en de satellieten bar en bar slecht (lees niet), en een GPS chip heeft het nou eenmaal moeilijker om een positie te bepalen als het in beweging is (in een rijdende auto duurt het ook langer) en aangezien een vliegtuig wel heeel hard gaat
(...)
Niet helemaal waar. Ik nu eenmaal nieuwsgierig en een beetje (?) eigenwijs, vandaar dat ik een paar keer heb geprobeerd mijn positie te bepalen in een vliegtuig. Leuk om te zien waar je je bevindt, zo hoog in de lucht.

Een paar jaar geleden lukte dat redelijk met een Nokia N95, kon aardig de route volgen. Dit jaar met de 3GS ging de plaatsbepaling een stuk minder. Wat wel te zien was, was dat er tijdens de 'opname' sprake was van een hoogteverschil van een kleine 150 meter en een gemiddelde snelheid van 267 km/h. Dat laatste zal fout zijn, volgens de piloot vlogen we ong. 800 km/h en ik heb hem niet voelen remmen ;-)
Het gebruikte programma is trouwens EveryTrail.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg EveryTrail.jpg‎ (35,9 KB, 39x gelezen)
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #59  
Oud 24-08-10, 09:23
michelv. michelv. is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

Dus wat ik begrijp is dat je de locatievoorziening aan moet(kan) zetten voor beter plaatsbepaling. En dat deze bepalingen gaat via de Gsm masten. En dan nu de vraag; gebruik je hiermee data(kost dit!!)?
  #60  
Oud 24-08-10, 09:44
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelv. Bekijk bericht
Dus wat ik begrijp is dat je de locatievoorziening aan moet(kan) zetten voor beter plaatsbepaling. En dat deze bepalingen gaat via de Gsm masten. En dan nu de vraag; gebruik je hiermee data(kost dit!!)?
Locatievoorzieningen moet aan staan voor de GPS chip, anders werkt de GPS niet voor de betreffende app. De GSM-masten assistentie is een extra en dient niet voor een betere, maar voor een snellere plaatsbepaling bij het opstarten. Als hij eenmaal een fix heeft zijn volgens mij de GSM-masten niet meer nodig. En ja de GSM-assistentie kost een beetje data. Daarom kun je in het buitenland beter dataroaming uit laten staan om hoge kosten te vermijden. De GPS werkt dan gewoon zonder de GSM-assistentie. Dit merk je doordat het dan meestal langer duurt voor je een fix hebt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: navigatie iphone australie cassius62 iPhone Navigatie 3 26-10-11 21:32
TomTom: Navigatie op iPhone 4 Nameless iPhone Navigatie 5 01-02-11 19:43
Navigatie op iPhone sirkeith Archief 1 16-09-09 21:53
Software: Navigatie op iphone Macfreak038 iPhone Navigatie 1 27-06-09 18:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:13.