iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Traffic live uitzetten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/64523-traffic-live-uitzetten.html)

truckdiver 16-07-10 09:02

Traffic live uitzetten?
 
Iemand idee dat je traffic live kan uit zetten bij Navigon? Geen zin om grote factuur te krijgen voor internetgebruik in het buitenland!

Thx

iScorpio 16-07-10 09:03

Dataroaming uitzetten?

truckdiver 16-07-10 09:35

Is inderdaad een oplossing. Maar had het toch graag in het programma gezien. Heb navigon dikwijls opstaan op de binnenwegen (binnenland) voor de flitspalen. Dan geen geen filemelding nodig en vind het dan weg gesmeten MB van het internetabbo :-s
Thx

ballegooier 16-07-10 21:18

Opties -> Verkeer: Rekening houden met meldingen -> Uit.
Maarreh...flitspalen haalt Navigon toch niet 'live' (via de internetverbinding)? Je kunt dus idd volstaan met Dataroaming uit te zetten....

Xirtam 22-07-10 14:11

Dus als ik het goed begrijp dan moet ik voor dat ik de grens oversteek naar Duitsland, dataroaming uitzetten?
Data-verkeer zit in mijn abo bij T-Mobile maar als ik de grens over ben vertrouw ik dit niet meer en een op een dikke rekening zit ik niet te wachten.

Wel ontzettend jammer als het uit moet want richting Hamburg is traffic live op dit moment best handig.

PaulSe 22-07-10 15:32

Klopt inderdaad. Navigon zal dan aangeven dat de laatste verkeersinfo om die en die tijd voor het laatst is ververst. Als je mazzel hebt tref je een tankstation waar je Wi-Fi hebt. Dan kun je hem weer update. Dataroaming is erg duur. Denk aan zo'n 6 euro per mb. Heb het nooit gechecked, maar de verkeersinfo schijnt nog al wat mb's binnen te slurpen.

apotheosis 22-07-10 15:33

Er bestaat nochthans een hele makkelijke oplossing; wis de app en zet deze er opnieuw gewoon op, easy toch :-).
Zolang je dan het niet terug aanschaft die live traffic is er toch geen probleem?

Deze onthoud het toch je dat al heb aangekocht dus je kan de app er altijd af gooien en terug opzetten en terug downloaden.

ballegooier 08-08-10 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 496111)
Er bestaat nochthans een hele makkelijke oplossing; wis de app en zet deze er opnieuw gewoon op, easy toch :-).
Zolang je dan het niet terug aanschaft die live traffic is er toch geen probleem?

Deze onthoud het toch je dat al heb aangekocht dus je kan de app er altijd af gooien en terug opzetten en terug downloaden.

Ik begrijp werkelijk niet wat er nu gemakkelijker is dan de switch 'data roaming' op UIT laten staan. Er wordt dan simpelweg geen verkeersinformatie / data opgehaald, omdat het niet kán. Maargoed, zal wel aan mij liggen dat ik die dataroaming paniek niet snap....:rolleyes:
Zelf heb ik Navigon in het buitenland gebruikt en op deze manier had ik alleen in NL verkeers info. Wel jammer, want in het buitenland (vakantiereis etc.) kan het pas echt goed van pas komen.
Edit: 0 bytes dataverkeer in het buitenland gemaakt, na terugkomst (kun je zelf trouwens ook nog bijhouden via Instellingen -> Gebruik -> Dataverkeer mobiel netwerk)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.