iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon MobileNavigation nu met korting! Aanrader?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/68115-navigon-mobilenavigation-korting-aanrader.html)

martijnvw82 14-08-10 11:04

Navigon beschikt toch ook over live traffic? En deze hoef je bij hun maar eenmalig aan te schaffen toch? Of klopt dit niet?

Tolarian 14-08-10 11:12

eenmalig aankopen yes

iMarnick 14-08-10 11:47

Welke is beter TomTom of Navigon?
Heeft Navigon goede kaartmateriaal?
En dan bedoel ik niet alleen of er nieuwe straten opstaan maar vb onze straat heeft een knik links rechts in om snelheid af te nemen. Op Google Maps zie je die knik ook en dus op TomTom ook. Maar als ik op internet kijk naar die kaarten is onze straat gewoon recht zonder knik. Is precies of Navigon wel de straten heeft maar niet zo nauwkeurig afwerkt? Klopt dit?

En wat met 1 richtingsverkeer? Stuurt navigon u soms in de verkeerde richting een 1 richtingsstraat in??? Want mijn garmin van 4 jaar oud deed dat wel. En aangezien Navigon ook Navtec gebruikt.

Tolarian 14-08-10 12:11

Mensen, denk ook effe naar over het doel van een gps ...

een knik in een straat ... het brengt je naar de juiste straat dat is toch het doel ?

of willen jullie allemaal schilderij'tje ?

ze werken beiden goed

Dennis_dude 14-08-10 13:05

TomTom heeft nu een tegenaanbieding, TT West-Europa kost nu 59,99 en TT Benelux 49,99.
Tja, nog meer twijfel. :confused:

Dragon 14-08-10 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tolarian (Bericht 530785)
Mensen, denk ook effe naar over het doel van een gps ...

een knik in een straat ... het brengt je naar de juiste straat dat is toch het doel ?

of willen jullie allemaal schilderij'tje ?

ze werken beiden goed

Geef mij maar een schilderijtje.
Je rijd toch ook liever in een BMW M6 dan in een lelijk eendje. :eek:
Je wilt toch ook liever een iPhone 4 dan een Nokia 3310.

iMarnick 14-08-10 13:58

Bij NAVIGON, vraagjes:

Live Traffic (werkt het goed en waarschuwd u het tijdens het navigeren?)


Text To Speech (goede nederlandse stem?)


Herberekening na afwijken van de route? Niet vragen om om te keren?


Snelheidsborden op scherm Vs werkelijke snelheid toegelaten? Zegt die ook dat je te snel rijdt als je over de limiet zit? Kan je instellen hoeveel te snel je pas een waarschuwing krijgt?


Flitslocaties, op voorhand instellen hoeveel meter waarschuwing?


Kaartweergave wanneer je gewoon rijdt en geen navigatie instructies gebruikt. Kaart volgt gewoon je route. Wat voor informatie geeft de kaart dan? huidige snelheid, toegelaten snelheid , welke weg je rijdt, welke de naam is van volgende straat die je kruist?

Ken Navigon ook éénrichtingsstraten? Stuurt die u toch niet in de verkeerde richting erin?


Bedankt voor de antwoorden!!

Tuur 14-08-10 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tolarian (Bericht 530652)
Soms begin je pas te denken wanneer je de vraag pas gesteld hebt :-) (of getypt)

Is ook waar maar in dit geval dacht ik echt dat het met iets anders te maken had. Ik had de iPhone zo ingesteld ivm een paar spelletjes waar de kids op spelen.........ook daar is wel eens de mogelijkheid om nieuwe levels te kopen vanuit een programma. Om dit te voorkomen had ik deze optie ingeschakeld.

Greetzzz

nicolas4 14-08-10 23:10

Ik heb zonet toch maar beslist om Navigon te installeren maar ik heb mijn iPhone nog niet, betekent dit dat ik tot dan Live Traffic niet kan kopen? :(
Dat zou wel rot zijn aangezien de mooie korting!

Icepod 14-08-10 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 (Bericht 531342)
Ik heb zonet toch maar beslist om Navigon te installeren maar ik heb mijn iPhone nog niet, betekent dit dat ik tot dan Live Traffic niet kan kopen? :(
Dat zou wel rot zijn aangezien de mooie korting!

Aankopen en achteraf installeren kan.

I'

nicolas4 15-08-10 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Icepod (Bericht 531364)
Aankopen en achteraf installeren kan.

I'

Das het probleem, dat is een in-app aankoop, ik kan dat dus toch niet kopen dan?

Tuur 15-08-10 11:57

Hey,

Lijkt mij idd ook niet mogelijk, je moet wel degelijk de applicatie aan hebben staan en contact met Wi-Fi (ivm de Mb's)........misschien kan je een mailtje sturen?? en als het niet kan, tja, dan mis je een tientje.........toch?

Succes

Wilbie 15-08-10 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur (Bericht 530514)
Hallo,
Net Navigon aangeschaft (mooie aanbieding) en geinstalleerd. Nu wil ik Panorama View 3D aanschaffen (vanuit Navigon) maar dan krijg ik de melding "Kopen vanuit programma's is niet toegestaan".
Een andere manier kan ik niet verzinnen, wie kan mij helpen, alvast bedankt
Tuur

Ik zie in je profiel dat je een gejailbreakte iPhone hebt. In dat geval komt het vaker voor dat in-app aankopen niet lukken. Ergens anders op dit forum (even zoeken...) staat hoe je dit op kunt lossen.

Tuur 15-08-10 15:48

Niets met JB te maken, kijk maar in eerdere Posts van mij, had bij instellingen staan 'kopen vanuit programma' niet aangevinkt.....

En het is een officieel aangekocht programma en niet 'i...gaal'.

JB heb ik voor customizen ed.
Bedankt voor het meedenken maar je zat ernaast....

Gr

Tuur 15-08-10 18:05

Nu werkt alles goed, view en traffic maar na opstarten Navigon wordt mij gevraagd om wachtwoord van iTunes account...
Wie weet waarom dat is? Als ik annuleer dan kan ik gewoon alles gebruiken, Navigon met beide aankopen....

Gr.

Dragon 15-08-10 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur (Bericht 532010)
Nu werkt alles goed, view en traffic maar na opstarten Navigon wordt mij gevraagd om wachtwoord van iTunes account...
Wie weet waarom dat is? Als ik annuleer dan kan ik gewoon alles gebruiken, Navigon met beide aankopen....

Gr.

Als je panorama View hebt gekocht dan moet Navigon nog wat bestanden van ongeveer 250 MB downloaden. Dit gaat via de App store. Denk dat hij dit nog bij je moet doen, of heb je dit al gedaan na het aanschaffen.

Tuur 15-08-10 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 532048)
Als je panorama View hebt gekocht dan moet Navigon nog wat bestanden van ongeveer 250 MB downloaden. Dit gaat via de App store. Denk dat hij dit nog bij je moet doen, of heb je dit al gedaan na het aanschaffen.

Yep,

Alles is gedownload en geïnstalleerd, als ik Navigon heb opgestart dan zie ik ook 2 x 'vink' staan bij de aangekochte view en traffic....

Smallcat 15-08-10 22:36

N.a.v. de korting heb ik Navigon Mobile Navigation aangeschaft. Ik was TomTom gewend en daar kon ik de route kiezen als automobilist, fietser of wandelaar. Ik kan die mogelijkheid niet vinden in Navigon. Is die er überhaupt? Wat ik ook mis, is vermelding van de aankomsttijd. Ook niet te vinden of moet dat ergens ingesteld worden. Ik zag trouwens dat TomTom nu ook een behoorlijke korting heeft!

Tuur 15-08-10 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smallcat (Bericht 532305)
N.a.v. de korting heb ik Navigon Mobile Navigation aangeschaft. Ik was TomTom gewend en daar kon ik de route kiezen als automobilist, fietser of wandelaar. Ik kan die mogelijkheid niet vinden in Navigon. Is die er überhaupt? Wat ik ook mis, is vermelding van de aankomsttijd. Ook niet te vinden of moet dat ergens ingesteld worden. Ik zag trouwens dat TomTom nu ook een behoorlijke korting heeft!

kan met Navigon ook, fietser, wandelaar, auto, motor.........ook kan je de vermelding 'aankomsttijd' weergeven, tijdens navigatie kan je ergens onder klikken en switchen tussen eindtijd en/of aantal minuten ofzo........

succes

truckdiver 16-08-10 04:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smallcat (Bericht 532305)
N.a.v. de korting heb ik Navigon Mobile Navigation aangeschaft. Ik was TomTom gewend en daar kon ik de route kiezen als automobilist, fietser of wandelaar. Ik kan die mogelijkheid niet vinden in Navigon. Is die er überhaupt? Wat ik ook mis, is vermelding van de aankomsttijd. Ook niet te vinden of moet dat ergens ingesteld worden. Ik zag trouwens dat TomTom nu ook een behoorlijke korting heeft!


1>>opnen navigon>onderaan kan je kiezen voor 'meer'>druk op routeprofiel en dan op snelheidsprofiel en je kan kiezen wat je wil.
2>>druk op 'meer' en nu kan je bij 'wergave van kaart' 'route-info' aanvinken en dan heb je de reistijd onderaan je scherm als je vertrekt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.