iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon MobileNavigation nu met korting! Aanrader?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/68115-navigon-mobilenavigation-korting-aanrader.html)

pieterjanvh 12-08-10 12:34

Navigon MobileNavigation nu met korting! Aanrader??
 
Dag iPhone liefhebbers,

Zoals op de homepage te zien is viert Navigon zijn 1miljoen klanten + zijn 1jarig bestaan op de iPhones.
Dit met leuke kortingen van 50%!
Zeker de moeite waard om eens te bekijken dus ;)

Wie gaat er met deze korting overstappen naar Navigon?
Is er iemand die dit programma totaal afraad wegens problemen?
Is er iemand die 100% zeker is dat Tom Tom beter is? (niet: ja dat is beter, maar vermeld ook even waarom)

Als er hier niet al te slechte reacties op komen ga ik deze kopen, enige reden waarvoor ik mijn iPhone gejailbreaked heb, is omdat de Navigatie software teveel kostte.
Met die 50% korting is de prijs goed te doen ;)

Er zijn uiteraard al veel discussies over Tom Tom vs Navigon, maar dat was zonder deze prijsvermindering ;)

Alvast bedankt!

truckdiver 12-08-10 12:54

voor deze prijs zou ik hem zeker aanschaffen.
Ik ben er zeer tevreden over en gebruik het dagenlijks (ben vrachtwagenchauffeur)
Met de huisnummers kan het wel eens uit de richt zijn maar die kan je ook zelfs nog wel aflezen denk ik!!

Michel15 12-08-10 12:55

Voordeel als je hem nu koopt: als je straks naar de iPhone 4 gaat neem je de app natuurlijk mee en de iPhone 4 heeft een veel betere GPS dan de 3GS

Maar jij hebt al een iPhone 4 dus ik zou het doen als ik jou was

pieterjanvh 12-08-10 13:00

@ Truckdriver: Als je hem zo frequent gebruik en je bent er tevreden over dat wil al heel wat zeggen ;)!
Bedankt voor je inbreng!

@Michel15: inderdaad, ik heb de iPhone 4 al
Dus je kan deze zonder problemen gebruiken als GPS? (Zonder bijvoorbeeld de tom tom car kit met extra GPS ontvanger)

Michel15 12-08-10 13:43

Navigon had sowieso op de 3GS ook al een betere fix dan TomTom en de iPhone 4 heeft echt direct een fix en ook een betere fix dan de 3GS, dus de TT carkit kan op marktplaats ;)

Wel vind ik TomTom makkelijker maar Navigon beter en mooier

Guest-20200630160007 12-08-10 14:36

Ik denk er ook aan om Navigon aan te schaffen. Bij TomTom (op 3GS IOS4) - zonder carkit heb ik in de auto zeer vaak dat als ik op de snelweg of binnen de bebouwde rijd, TomTom denkt dat ik in een straat ernaast (paralel eraan) rijd. Hebben meer mensen hier last van?

Verder heb ik een baan waarvoor ik veel moet rijden. Heb onderstaande, zeer goede, maar op dit moment waarschijnlijk verouderde review gelezen:
iPhone-navigatie: vergelijkend review TomTom, Navigon, Sygic en iGo MyWay

TomTom is het afgelopen jaar erg verbeterd met IQ router en Lane Assist. Mij is onbekend of Navigon ook nog verbeteringen heeft doorgevoerd sinds bovengenoemde review.

Een aantal vragen over de (huidige) nieuwste versie van Navigon die bij mij nog openstaan:
1. Hoe (goed/slecht) werkt Traffic Live? Wat zijn jullie ervaringe met Traffic LIve?
2. Bevat de nieuwste Navigon een optie die rekening houdt met de drukte (zoiets als IQ routes)?
3. Omdat Navigon van oorsprong een Amerikaans product is vraag ik me af of het VEEL bekende NL flitspalen bevat. Klopt dit? Bevat het de recentste flitspalen, en hoe ver van tevoren word je hiervoor gewaarschuwd?
4. Hoe werkt 3d panoramic view in Nederland en wat is de toegevoegde waarde ervan?
5. 99% van de tijd rijd ik in Nederland (Benelux-versie). De enkele keren per jaar dat ik op vakantie ga zou het handig zijn om de Europa versie te hebben. Ik kan me voorstellen dat de Europa versie (1600mb) trager is met opstarten dan Benelux (160mb) omdat het veel meer kaarten (= data bevat), gaat dit ten koste van de snelheid?

Alvast bedankt bij het helpen van het maken van een keuze, misschien dat dit veel andere (twijfelaars) ook kan helpen!

Tolarian 12-08-10 14:39

dat van die flitspalen wil ik ook wel weten,

sta ook op het punt om deze aan te kopen :-)

fgeer 12-08-10 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tolarian (Bericht 527991)
dat van die flitspalen wil ik ook wel weten,

sta ook op het punt om deze aan te kopen :-)

Navigon is Duits, en de flitspalen zijn perfect geregeld.

Tolarian 12-08-10 14:56

Leuk,

en het verschil tussen EU en benelux versie, is maar 10 euro nu. Ik verlies geen mini straatjes of geen flitspalen (ook in het buitenland ?)

ik vind het zo raar ... voor een tientje meer zoveel meer info :-)

Tharob 12-08-10 15:21

kan je via in app purchase upgraden van de benelux naar de eu versie?

MCNO 12-08-10 16:40

@Tharob, Nope, zijn 2 verschillende apps, die je als losse aankoop moet zien.

Tharob 12-08-10 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 528184)
@Tharob, Nope, zijn 2 verschillende apps, die je als losse aankoop moet zien.

mhm dat is wel vrij vervelend :(

Tolarian 12-08-10 18:27

je kan ook de tijdelijk korting als upgrade aanzien :-)

of mail hen eens, misschien kan je wel een extra korting verkrijgen als je zegt dat je wilt overstappen.
(ze zijn toch in een feestbui)

apotheosis 12-08-10 19:58

Tomtom is ondertussen leuker om mee te navigeren dan navigon, tewijl dit altijd al anders is geweest.
Sinds die live traffic en een aantal minpunten die ze hebben aangepakt gebruik ik nu altijd tomtom.
Live traffic is beter bij TT dan bij navigon tenzij ik wat verkeerds doe ;).

Bij geen enkele zitte alle flitspalen erin en allen maken fouten tijdens het rijden.

pieterjanvh 12-08-10 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 528523)
Tomtom is ondertussen leuker om mee te navigeren dan navigon, tewijl dit altijd al anders is geweest.
Sinds die live traffic en een aantal minpunten die ze hebben aangepakt gebruik ik nu altijd tomtom.
Live traffic is beter bij TT dan bij navigon tenzij ik wat verkeerds doe ;).

Bij geen enkele zitte alle flitspalen erin en allen maken fouten tijdens het rijden.

En wat maakt het dat Tom Tom leuker is om mee te navigeren?
Bedankt voor je inbreng ;)

apotheosis 12-08-10 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanvh (Bericht 528531)
En wat maakt het dat Tom Tom leuker is om mee te navigeren?
Bedankt voor je inbreng ;)

De live traffic; bij tomtom zie je dat, ik klik rechts bovenaan op het balkje en je ziet het en ook de info boven en onderaan verschijnt van zovele minuten vertraging enz....
Dan kan je zelf snel beslissen of je een andere route wil enz.... en dat werkte heel goed want deze stuurde me naar een totaal andere route of soms gebeurt het deze een stukje afsnijd en daardoor het grote stuk fille ofzo overslaat.
Bij navigon kan ik dit niet dat zien van die info, niet op de manier als van navigon.
Maar als navigon echt zo goedkoop is nu, waarom nog twijfelen?
Ik heb 5-6gpsen ;), ik heb ook nog ndrive ne sygic,copilot,igo my way enz....

@pple_nerd 12-08-10 21:15

Ik heb vorig jaar Navigon aangeschaft omdat recencies 5x positiever waren dan bij tomtom. Bij de jailbreak hwb ik ze vergeleken en merkte dat het GPS signaal beter was maar ook een snellere respons gaf en minder haperde wat bij tomtom bijzonder irritant was. Nu weet ik niet of tomtom dit verbeterd heeft want het is mn 2e keus op me iphone wanneer het met navigon niet lukt maar dat probleem heb ik nog niet ondervonden.

apotheosis 12-08-10 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @pple_nerd (Bericht 528663)
Ik heb vorig jaar Navigon aangeschaft omdat recencies 5x positiever waren dan bij tomtom. Bij de jailbreak hwb ik ze vergeleken en merkte dat het GPS signaal beter was maar ook een snellere respons gaf en minder haperde wat bij tomtom bijzonder irritant was. Nu weet ik niet of tomtom dit verbeterd heeft want het is mn 2e keus op me iphone wanneer het met navigon niet lukt maar dat probleem heb ik nog niet ondervonden.

Ja, dat is helemaal correct, navigon kreeg altijd m'n voorkeur boven tomtom maar tomtom heeft een hele goede inhaalbeweging gedaan en ik vind ze zelfs beter dankzij die live traffic nu.
Ieder z'n meug natuurlijk.

Krusko 13-08-10 11:41

Volgende week krijg ik ook eindelijk de Iphone binnen.
Nu ben ik erg geinteresseerd in deze aanbieding, maar zoals gezegd, pas volgende week heb ik de Iphone binnen.
Kan ik toch alvast deze applicatie kopen (wel uiteraard Itunes geinstalleerd)? of moet ik echt wachten op de telefoon?

Tolarian 13-08-10 11:42

applications zijn gebonden aan je itunes account niet aan je telefoon, dus nu kopen :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.