iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Draaien scherm tegengaan (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/69468-draaien-scherm-tegengaan.html)

Hyperduc 22-08-10 18:16

Draaien scherm tegengaan
 
Ik gebruik voor navigatie op de motor Navigon op een 3G, maar het vervelende is dat het scherm bij bochten telkens van landscape naar portrait draait, soms zelfs op zijn kop staat. Duurt soms ook even voordat het weer recht staat. Aangezien ik geen geluid gebruik en alleen op het zicht rij, is het soms best irritant. Ik kan echter nergens gevonden krijgen of ik dat ergens kan voorkomen, zodat het scherm altijd in landscape blijft staan (al hang ik op zijn kop in de greppel :d)

Iemand enig idee? (zonder jailbreak)

WDS001 22-08-10 18:23

Nee, dat is volgens mij helaas niet mogelijk.

Bart274 22-08-10 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hyperduc (Bericht 540769)
Ik gebruik voor navigatie op de motor Navigon op een 3G, maar het vervelende is dat het scherm bij bochten telkens van landscape naar portrait draait, soms zelfs op zijn kop staat. Duurt soms ook even voordat het weer recht staat. Aangezien ik geen geluid gebruik en alleen op het zicht rij, is het soms best irritant. Ik kan echter nergens gevonden krijgen of ik dat ergens kan voorkomen, zodat het scherm altijd in landscape blijft staan (al hang ik op zijn kop in de greppel :d)

Iemand enig idee? (zonder jailbreak)

kunt ge niet gewoon de rotationlock aanzetten? dat zou toch moeten helpen denk ik

Hyperduc 22-08-10 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart274 (Bericht 540865)
kunt ge niet gewoon de rotationlock aanzetten? dat zou toch moeten helpen denk ik

ik heb bij instellingen al overal gekeken, in Navigon zelf ook, maar kom niets tegen, waar vind jij die rotationlock?

Bart274 22-08-10 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hyperduc (Bericht 540879)
ik heb bij instellingen al overal gekeken, in Navigon zelf ook, maar kom niets tegen, waar vind jij die rotationlock?

daarvoor hebt ge iOS4 nodig. dan klikt ge tweemaal op uw home button en dan in de lijst met actieve apps beweegt ge met uw vinger van links naar rechts, daar ziet ge 5 iconen, het eerste is uw rotation lock, eenmaal op klikken en dan moet die normaal actief zijn ;)

chaser2600 22-08-10 20:22

Hij heeft een 3G

Bart274 22-08-10 20:36

oeps, even over het hoofd gezien dat de 3G deze functie niet heeft :(

Hyperduc 22-08-10 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart274 (Bericht 540908)
oeps, even over het hoofd gezien dat de 3G deze functie niet heeft :(

Oké, dan stop ik nu met zoeken :eek: :D

Heb ook al even gegoogled op rotationlock (zat zelf eerst te zoeken op pivot lock enz.), maar niets zonder dat een jailbreak nodig is. Dat wil ik eigenlijk niet doen, heb ik eerder wel gehad maar na wat problemen toch weer terug naar af gegaan.
Ik ga gewoon rustiger rijden...:p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.