iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: Opnieuw installeren 2x betalen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/69663-opnieuw-installeren-2x-betalen.html)

ggrassi 24-08-10 09:08

Opnieuw installeren 2x betalen
 
Ik heb het volgende probleem: Verleden week gaf Itunes aan of ik 4.0.2 wilde installeren. Daar heb ik gretig ja op gezegd in de hoop dat ik nu kan multitasken. Nu ging er van alles fout waardoor ik alless opnieuw moest installeren incl. TomTom. Daar ik TT niet via Itunes kreeg teruggezet (pc liep altijd vast) heb ik 'm gewoon via de Iphone gedownload met een Wi-Fi verbinding. Dit in de veronderstelling dat ik deze gratis krijg daar ik deze reeds eerder heb betaald. Wat blijkt ik heb 'm nog eens moeten betalen en nu weet ik niet waar ik naar toe moet om dit geld weer terug te krijgen.

Wie kan mij helpen?

WDS001 24-08-10 09:14

Dan heb je TomTom deze keer waarschijnlijk gekocht met een ander account dan de vorige keer? Dan is het normaal dat je tweemaal moet betalen.
Je kan best even mailen naar Apple en op die manier je geld proberen terug te vragen.

ggrassi 24-08-10 10:16

Nee, i heb maar één account en heb dezelfde gebruikt

glaantje 24-08-10 10:28

Het is niet mogelijk dat je 2x betaald voor een app met hetzelfde account. Dus het ligt ergens anders aan.
Of je hebt een andere versie van TomTom proberen te downloaden (Benelux / West-Europa) of het is met een ander account gebeurd.
Iig kun je altijd ff met Apple mailen en het verhaal uitzoeken :)

Dejive 24-08-10 10:54

precies..had laatst Navigon ook ff opnieuw gedownload, maar moest echt ff kijken welke versie ik nu had, want je had ook Europa met 10 landen of iets dergelijks..het moet wel precies dezelfde zijn als de vorige keer..kan dus daar ook aan liggen.

corne64 24-08-10 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ggrassi (Bericht 542547)
Nee, i heb maar één account en heb dezelfde gebruikt

Als jij die app gekocht hebt via Wi-Fi met je Iphone dan heb je tijdens die actie waarschijnlijk de waarschuwing gehad dat je iets ging bestellen vanaf een andere computer.....Je hebt dan waarschijnlijk ook een deel van je CC gegevens opnieuw in moeten voeren op je Iphone. Als dat klopt heb je wel degelijk die app opnieuw gekocht.

funk-e 24-08-10 12:05

je kunt het beste mailen met apple, ze zijn vaak wel coulant met zulke dingen

funk-e 24-08-10 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 542694)
Als jij die app gekocht hebt via Wi-Fi met je Iphone dan heb je tijdens die actie waarschijnlijk de waarschuwing gehad dat je iets ging bestellen vanaf een andere computer.....Je hebt dan waarschijnlijk ook een deel van je CC gegevens opnieuw in moeten voeren op je Iphone. Als dat klopt heb je wel degelijk die app opnieuw gekocht.

Ik heb dat onlangs ook moeten doen (CC bevestigen), maar ik kon daarna gewoon mijn eerder aangekochte apps nogmaals downloaden en ik kreeg netjes een melding dat ik deze al had aangekocht en dat het nu gratis was.

glaantje 24-08-10 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 542694)
Als jij die app gekocht hebt via Wi-Fi met je Iphone dan heb je tijdens die actie waarschijnlijk de waarschuwing gehad dat je iets ging bestellen vanaf een andere computer.....Je hebt dan waarschijnlijk ook een deel van je CC gegevens opnieuw in moeten voeren op je Iphone. Als dat klopt heb je wel degelijk die app opnieuw gekocht.

Het maakt niet uit of je de app eerst op een PC aanschaft of via Wi-Fi gelijk op je iDevice. De apps zijn gebonden aan je account en als je dus daarna opnieuw de app probeert te downloaden via Wi-Fi of op een PC zal het niet opnieuw worden gecrediteerd :)

ggrassi 24-08-10 14:16

En ja hoor, het licht punt hier heeft 2 verschillende versies gedownload. :O

Nu heb ik een half uur geleden mijn wwn nieuwe iphone gekregen en ben alles aan het overzetten. Nu blijkt alleen dat Itunes altijd "vastloopt" op het moment dat ik TT wil installeren. En dat op beide computers


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.