iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon op iPhone 4 slecht geluid (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/72315-navigon-op-iphone-4-slecht-geluid.html)

Lian1966 19-09-10 11:43

Navigon op iPhone 4 slecht geluid
 
Misschien dst hier meer mensen last van hebben en ik hoop ook via deze weg aan de oplossing te komen.
Als ik Navigon heb draaien op mijn iPhone en het volume van zowel Navigon als mijn iPhone staan voluit is het nog heel slecht hoorbaar.
Hoe zou dit komen?

ballegooier 19-09-10 15:34

iPhone heeft maar kleine speakertjes. Als je een niet heel stille nieuwe auto hebt, zul je je iPhone met je autoradio moeten verbinden voor verstaanbaar geluid denk ik.

Lian1966 19-09-10 16:05

Waarschijnlijk heb ik al gevonden waaraan het ligt. Ik heb mijn iPhone pas vanaf vrijdag en heb hem eerst wat leren kennen natuurlijk. Nu kwam ik er vandaag achter dat maar één speakertje werkt. Balen natuurlijk want nu moet hij waarschijnlijk opgestuurd worden.

nibbit88 19-09-10 17:13

Haha, altijd leuk, die noob reacties. Je iPhone heeft maar 1 luidspreker. Onderaan is het de rechter. De linker is je microfoon. Dus je iPhone is prima in orde.

Lian1966 19-09-10 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 (Bericht 564713)
Haha, altijd leuk, die noob reacties. Je iPhone heeft maar 1 luidspreker. Onderaan is het de rechter. De linker is je microfoon. Dus je iPhone is prima in orde.

Nee, dat meen je niet?
Jeemig, maar goed, dat is dan fijn om te horen maar dan zit ik dus wel met het probleem dat ik Navigon met openstaand volume slecht hoorbaar vind.

(ik ben wel heel blij met jou reactie trouwens)

nibbit88 19-09-10 18:39

Haha ik meen het echt. Nou, dan denk ik dat je je Navigon app even moet verwijderen en opnieuw installeren. Wellicht helpt dat.

WDS001 19-09-10 18:41

Staat het volume in de Navigon app (normaal heb je via opties ergens 'Volume' staan) ook helemaal open?

Lian1966 19-09-10 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 564784)
Staat het volume in de Navigon app (normaal heb je via opties ergens 'Volume' staan) ook helemaal open?


Ja, staat helemaal open als ook het volume van de iPhone zelf.

stijnstaessens 20-09-10 19:16

er zit er maar één speakertje in links is micro rechts is speaker
er is niets mis met je iphone

Zie Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=IBzW_B4kXh0&hd=1

nibbit88 20-09-10 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijnstaessens (Bericht 565552)
er zit er maar één speakertje in links is micro rechts is speaker
er is niets mis met je iphone

Zie Youtube: YouTube - Apple iPhone 4 video review en unboxing (NL/BE)

Je valt in herhaling.

stijnstaessens 20-09-10 19:33

perongeluk ben niet gewoon met forums te werken

Laskatje 20-09-10 20:39

Ik had eerst de stem op "Standaardstem (TTS)" staan. (staat na installeren hierop ingesteld) Heb de stem veranderd in "Standaardstem" Klinkt veel beter.

Lian1966 20-09-10 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laskatje (Bericht 565675)
Ik had eerst de stem op "Standaardstem (TTS)" staan. (staat na installeren hierop ingesteld) Heb de stem veranderd in "Standaardstem" Klinkt veel beter.

Ik heb dat ook gedaan maar had niet echt het idee dat daar volume verschil in zit.

stijnstaessens 20-09-10 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laskatje (Bericht 565675)
Ik had eerst de stem op "Standaardstem (TTS)" staan. (staat na installeren hierop ingesteld) Heb de stem veranderd in "Standaardstem" Klinkt veel beter.

Dank u wel goed als ik dat weet merci

nadorst28 21-09-10 16:06

Dat speakertje is te klein om een fatsoenlijk volume van te verwachten. Zeker als het afgedekt wordt door een deel van een carkit hoor je niets meer. Via de hoofdtelefoon verbinden aan de aux van je radio is een optie. Alleen moet je je radio op aux dan nog erg hard zetten. En als je dan overschakelt van aux naar radio, is er een behoorlijk volume verschil. Maar als je het via de dock connector laat lopen, waar een speciale kabel voor verkrijgbaar is, dan is je volume op hetzelfde niveau als je radio. Dat is dan ook de beste oplossing. Uiteraard moet je radio wel over een aux ingang beschikken.

Lian1966 21-09-10 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nadorst28 (Bericht 566277)
Dat speakertje is te klein om een fatsoenlijk volume van te verwachten. Zeker als het afgedekt wordt door een deel van een carkit hoor je niets meer. Via de hoofdtelefoon verbinden aan de aux van je radio is een optie. Alleen moet je je radio op aux dan nog erg hard zetten. En als je dan overschakelt van aux naar radio, is er een behoorlijk volume verschil. Maar als je het via de dock connector laat lopen, waar een speciale kabel voor verkrijgbaar is, dan is je volume op hetzelfde niveau als je radio. Dat is dan ook de beste oplossing. Uiteraard moet je radio wel over een aux ingang beschikken.

Wat betreft het kleine speakertje, als ik de iPod aanzet op vol volume komt er toch aardig wat 'kracht' uit. Dus als het navigonprogramma op vol volume staat en mijn iPhone ook mag je toch ook wel zoiets verwachten.
Ik heb een behoorlijk oude radio die geen aux heeft.

WhyNotCallMeRo 21-09-10 18:47

Vandaag voor het eerst gebruikt en was duidelijk en zonder problemen aangekomen op de plaats van bestemming!
Prima dus...

Layout is stukken minder dan bijv. Sygic maar dan wel voor noppes (als je de GPRS variant vergeet)

marcowendy 22-09-10 15:27

ik heb een vraag over de app navigon die ik eerst op mijn iphone 3gs 32 gb had , deze had ik bij exta het premium pakket gegeven om in vogelvlucht te kunnen kijken , nu heb ik hem wel op mijn iphone 4 maar niet het extra pakket ook de bonus moet ik overnieuw doen (dat is niet zo erg ) moet ik dan weer 10 euro betalen want er komt echt kopen te staan .

vriendelijke groet marco , wie kan me een andwoord geven ???

marcowendy 22-09-10 15:40

ook heb ik nog een vraag alle smsjes die op mijn iphone 3gs 32 gb staan kan ik die niet overzetten op mijn iphone 4 . ze staan er nog op .

groetjes marco

Lian1966 22-09-10 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcowendy (Bericht 567109)
ook heb ik nog een vraag alle smsjes die op mijn iphone 3gs 32 gb staan kan ik die niet overzetten op mijn iphone 4 . ze staan er nog op .

groetjes marco

Sorry hoor mijn opmerking maar ik vind deze twee vragen niet in deze topic thuishoren, het wijkt enorm af van de beginvraag, namelijk het zwakke geluid bij het gebruik van Navigon.

marcowendy 22-09-10 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lian1966 (Bericht 567120)
Sorry oor mijn opmerking maar ik vind deze twee vragen niet in deze topic thuishoren, het wijkt enorm af van de beginvraag, namelijk het zwakke geluid bij het gebruik van Navigon.

sorry ben nog nieuw hier

thegame1512 28-09-10 16:54

Ik had hier ook eerst last van.

Probeer eens via Navigon je iPod functie te openen. (rechtsonderin het ipod icoontje). Speel muziek af op maximaal volume, en navigeer nu een stukje, geluid was bij mij een stuk luider. Vervolgens kan je je muziek pauzeren via dezelfde manier waarop je hem aan hebt gezet. Je geluid blijft nu harder.

Hoop dat het werkt (en dat je dit lees ofcourse)

Lian1966 28-09-10 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thegame1512 (Bericht 572398)
Ik had hier ook eerst last van.

Probeer eens via Navigon je iPod functie te openen. (rechtsonderin het ipod icoontje). Speel muziek af op maximaal volume, en navigeer nu een stukje, geluid was bij mij een stuk luider. Vervolgens kan je je muziek pauzeren via dezelfde manier waarop je hem aan hebt gezet. Je geluid blijft nu harder.

Hoop dat het werkt (en dat je dit lees ofcourse)

Dat werkt inderdaad, hij is al een stuk harder.THANKS
Moet je dit dan iedere keer doen of blijft dit zo werken voortaan?

Macbookto 08-10-10 16:45

Ik heb Navigon en het werkt perfect op de iPhone 4. Vooral in combinatie met de MioCarkit. Super combinatie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:39.