iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Welke carkit ivm TomTom?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/73759-welke-carkit-ivm-tomtom.html)

Kajokasi 03-10-10 12:15

Welke carkit ivm TomTom??
 
Hallo allemaal.

Ik ga de iPhone4 32 gb aanschaffen. Mijn vrouw heeft reeds een iPod touch 8 gb. Nu willen we beiden originele TomTom voor in de auto aanschaffen. Welke carkit moeten we nu aanschaffen zodat we beide apparaten met dezelfde carkit kunnen gebruiken?

Heeft er al iemand ervaring met vorenstaande?

In afwachting Kajokasi

huibregt 03-10-10 17:17

Gewoon de originele TomTom carkit denk ik dan.

King1987 03-10-10 17:25

Niet helemaal, om de iPhone4 erin te stoppen moet je een opzet stukje gebruiken. vermoed dat de iPod er dan niet meer in past....maar je hebt wel een gps navigatiekit nodig voor de iPod, dus kom je wel weer uit bij de TomTom of die van Navigon,.

Kijk hier maar eens naar:

TomTom kondigt goedkopere carkit voor iPod touch aan - iPhone - iPhoneclub.nl

Review: Navigon Carkit voor de iPhone - iPhone - iPhoneclub.nl

huibregt 03-10-10 18:54

De Navigon carkit heeft geen GPS-chip, dus die kun je niet gebruiken met de iPod.

Kajokasi 06-10-10 13:39

niet mogelijk een gezamelijke carkit voor iPhone / iPod
 
Hallo allemaal,

Omdat er niemand op het forum mij een concreet antwoord kon geven op mijn vraag heb ik contact opgenomen met de helpdesk van TomTom. Onderstaand was hun antwoord:

[FONT=&quot]Geachte heer,

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Het *****entienummer voor uw vraag is 101004-004654. Dit *****entienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

U heeft aangegeven of er een carkit op de markt is die zowel voor de iPhone 4 als voor de Ipod Touch geschikt is. Ik moet u helaas berichten dat deze er (nog) niet is. Het is nog onbekend wanneer deze zal komen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u toch nog vragen of suggesties heeft, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.

Met vriendelijke groeten,

Hassan
TomTom Customer Care Team


groet van Kajokasi[/FONT] :(

Eric K 06-10-10 15:21

Of je de originele tomtom catkit moet kopen? mijn advies: nee
ze 'zeggen' een stabiele houder? Echt niet, ding draait door het gewicht van de Iphone al om. Of zakt naar benenden. Adres ofzo intoetsen in de houder is niet te doen, er zit speling in.

Komt bij dat het geluid echt waardeloos is. Misschien als ik het doorkoppel naar mn autoradio maar op pag 4 van de handleiding staat: Note: Hands-free calls are not played over the car stereo.

kortom... zonde van de € 99
Ik denk erover om mn gewone tomtom 750 weer te gaan gebruiken.

Macbookto 17-10-10 00:05

De nieuwe Mio Carkit die in september jl op de markt gekomen is, bevalt mij prima. Het geluid is perfect en hij heeft ook GPS. De iPhone 4 past er zonder aanpassingen perfect in en ....... ik vind hem nog mooi ook.

Kajokasi 17-10-10 09:27

Macbookto,

Bedankt. Ziet er goed / perfekt uit. Zelfs een eventuele hoes kan om de apparaten aanwezig blijven.
Vraagje. Moet er via MIO (ook) een navigatiesysteem (TomTom) worden aangeschaft of kan ik dit gewoon doen via de Applestore?

alvast bedankt voor de info. gr. Kajokasi

iPhone3GSuser 19-10-10 16:09

Deze carkit zoek ik ook, maar dan voor een 3GS enige idee waar ik kan zoeken?

Kajokasi 19-10-10 21:40

Mio carkit
 
Hallo iPhone3GSuser,

Kijk voor de Mio carkit gewoon maar even op hun site. Daar kun je ook bestellen.

ps hij is geschikt voor jouw phone.

gr. KAjokasi:p

Macbookto 19-10-10 22:34

Het probleem was dat ik geen creditcard heb en dus niet bij Mio kon bestellen. Via Mio kreeg ik het adres van Mihaflex.nl. Daar heb ik hem toen besteld en gekregen.
Ik heb in de app. store de gratis Navigon gedownload en gebruik die nu. Dus je kunt er ook Tom Tom of elke ander navigatiesysteem op draaien. Het geluid is zeer goed en je kunt nu gelijk handsfree in de auto bellen.

iPhone3GSuser 20-10-10 10:01

Gebruik iemand hier zo'n kartkit :

http://iphonehuis.nl/70-92-large/iphone-carkit.jpg
Kan hem krijgen bij www.iPhonehuis.nl voor een tientje, en is 360 graden verstelbaar.
Iemand die dit nu al gebruikt en het me kan aanraden ?

Macbookto 20-10-10 10:10

Kun je hem ook handsfree gebruiken, dus zit er een luidspreker in en laadt je iPhone ook op? zo nee, dan vind ik een tientje nog teveel.

iPhone3GSuser 20-10-10 10:12

Ik heb op google kunnen vinden dat alle ingangen wel vrij zijn, voor je oordopjes en om het op te laden.

Ken je een ander leuk en goedkoop product dan?

Macbookto 20-10-10 10:16

Lees even goed mijn antwoord. Ik stel een wedervraag en geef geen antwoord ;)

iPhone3GSuser 20-10-10 10:18

weet ik ook wel, was gewoon benieuwd of jij een leuk product kent.

Macbookto 20-10-10 10:24

Ik kan hem op die site trouwens nergens vinden want ik wilde ook even kijken. Bijv. moet je er dan nog kabels bijkopen om op te laden. Als je niet op kunt laden, is je iPhone met navigeren zo leeg ;(
Dat bedrijf bestaat sinds 2010. zag ik.

iPhone3GSuser 20-10-10 10:28

Volgens mij staat het onder accessoires en dan onder de 3g en 3gs. Maar ik denk dat je er zelf een autolader bij moet kopen. Zou me sterk lijken als dat er incl bij zit voor een tientje. Een vriend van me heeft hier een digitizer besteld dus ik vertrouw het wel.

mogumrs 21-10-10 17:34

Ik ben al sinds Augustus een trotse bezitter van de Iphone4! Nu is de tijd aangebroken om toch een Carkit te gaan aanschaffen omdat ik nu ook een navigatie erop heb, mijn voorkeur gaat uit uiteindelijk uit naar Mio, alleen waar kan je dit ding in hemelsnaam kopen? Is het Echt alleen hier mogelijk ?? eu.mio.com/nl_nl/iphone-gps-carkit.htm


Macbookto 21-10-10 18:30

miha.nl of mihaflex.nl. Onze zoon had hem via Pixelmania, maar heeft er teveel voor betaald, nl 125 euro. Dat was toen hij net uit was en de prijs niet helemaal duidelijk was. Kreeg het teveel betaalde niet van Pixelmania terug. Hij is nl. 99 euro.

mogumrs 21-10-10 19:20

Thx, al is dat nog niet veel! Ik had gehoopt dat hij ergens gewoon te koop was in een winkel, even in je handen hebben!

Macbookto 21-10-10 19:49

Ik heb het ook al overal geprobeerd, maar nergens. Ik moet zeggen dat hij er netjes uitziet. Hij is hier ook besproken. Je kunt hem iets minder compact opklappen dan de TOMTOM houder. (maar dat doe ik toch niet, ik haal hem er soms in zijn geheel af en leg hem in het dashboardkastje. iPhone mag altijd wel met mee mee;) )Het voordeel is dat alle iPhones er in passen en je hoeft niet met een extra blokje te werken. Je kunt hem bovenop wat naar boven trekken en je iPhone erin zetten. Hij beschadigt er niet van. Dan duw je een knopje in en je duwt het bovenste gedeelte weer naar beneden en de iPhone zit vast. Een degelijk ding. Bij het instellen draai ik hem even in landscape en dan weer verticaal.
Wel krijg ik wel eens de melding dat dit accessoire niet geschikt is voor deze iPhone. Dat is een melding die veel voorkomt bij van alles en wat hier op het forum. Desondanks navigeert hij dan wel goed. Hij heeft ook snel een fix,
Hij laadt goed op en het geluid is perfect.

mogumrs 21-10-10 19:59

Is hij trouwens ook goed betreft handfree bellen, want dat is zeker niet onbelangijktrouwens bedankt voor info!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto (Bericht 589600)
Ik heb het ook al overal geprobeerd, maar nergens. Ik moet zeggen dat hij er netjes uitziet. Hij is hier ook besproken. Je kunt hem iets minder compact opklappen dan de TOMTOM houder. (maar dat doe ik toch niet, ik haal hem er soms in zijn geheel af en leg hem in het dashboardkastje. iPhone mag altijd wel met mee mee;) )Het voordeel is dat alle iPhones er in passen en je hoeft niet met een extra blokje te werken. Je kunt hem bovenop wat naar boven trekken en je iPhone erin zetten. Hij beschadigt er niet van. Dan duw je een knopje in en je duwt het bovenste gedeelte weer naar beneden en de iPhone zit vast. Een degelijk ding. Bij het instellen draai ik hem even in landscape en dan weer verticaal.
Wel krijg ik wel eens de melding dat dit accessoire niet geschikt is voor deze iPhone. Dat is een melding die veel voorkomt bij van alles en wat hier op het forum. Desondanks navigeert hij dan wel goed. Hij heeft ook snel een fix,
Hij laadt goed op en het geluid is perfect.


Macbookto 21-10-10 20:59

Onze zoon demonstreerde hem pas door de iPhone in zijn broekzak te houden en zijn vriendin te bellen. Perfect. Ze was het gewoon. Net of ze bij je in de auto zat.
Zelf heb ik hem alleen met de iPhone in de houder geprobeerd. Ook perfect.
Lees het review maar eens: Mio GPS Car Kit: eerste compatibele carkit voor de iPhone 4 (update) - iPhone - iPhoneclub.nl

gozertje 28-08-11 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3GSuser (Bericht 588620)
Gebruik iemand hier zo'n kartkit :

http://iphonehuis.nl/70-92-large/iphone-carkit.jpg
Kan hem krijgen bij www.iPhonehuis.nl voor een tientje, en is 360 graden verstelbaar.
Iemand die dit nu al gebruikt en het me kan aanraden ?

Dat is geen carkit dat is een houder.

prescott 23-09-11 18:25

Even een vraag voor de kenners.
Ik gebruik mijn iphone 4 als navigatie met de tomtom app.
Nu heb ik een nieuwe auto met bluetooth carkit erin.
Dit werkt allemaal goed bellen en muziek etc.
Het enige probleem wat ik heb is dat de audio van de tomtom automatisch over de bluetooth gaat en ik het dus alleen hoor als ik in mijn auto via mijn iphone muziek luister (dus niet als ik naar de radio luister).
Mijn vraag is: is het mogelijk om de audio van de tomtom over de speaker van de iphone te laten lopen. Misschien iets met de audio output veranderen? iik km er voor alsnog niet uit.:(

jemmie 23-09-11 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prescott (Bericht 707753)
Even een vraag voor de kenners.
Ik gebruik mijn iphone 4 als navigatie met de tomtom app.
Nu heb ik een nieuwe auto met bluetooth carkit erin.
Dit werkt allemaal goed bellen en muziek etc.
Het enige probleem wat ik heb is dat de audio van de tomtom automatisch over de bluetooth gaat en ik het dus alleen hoor als ik in mijn auto via mijn iphone muziek luister (dus niet als ik naar de radio luister).
Mijn vraag is: is het mogelijk om de audio van de tomtom over de speaker van de iphone te laten lopen. Misschien iets met de audio output veranderen? iik km er voor alsnog niet uit.:(

Ik denk wel dat het mogelijk is, maar daar heb je minimaal een jailbreak voor nodig. Waarschijnlijk kun je als je de juiste plist bestanden edit dit wel aanpassen.
Hier is wel enige kennis over de opzet van iOS nodig en zoals eerder genoemd een jailbreak.

prescott 23-09-11 19:03

Bedankt voor de snelle reactie

Ik heb echt geen idee wat plist bestanden en een iOS inhoud dus het zal wel een lastig verhaal worden, tevens is mijn telefoon van de zaak en ik weet niet wat de gevolgen van een jailbreak zijn.

heydan 05-03-12 00:31

gewoon de radio ook via je iphone :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.