iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Grootte Navigon pakket Tmobile (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/74613-grootte-navigon-pakket-tmobile.html)

Wilders4ever 10-10-10 20:14

Grootte Navigon pakket Tmobile
 
Ik vraag mijzelf af.

Hoe kan het zijn dat het gratis Tmobile Navigon pakket 1,6 gig groot is en de betaalde Navigon Benelux of Europa versie van Navigon maar +/- 350 mb groot zijn?

Ik snap hier echt niets van.

Wie brengt mij licht in deze duisternis?

ballegooier 11-10-10 00:14

Duisternis? Waar?
Het europa pakket is groter dan 1,5 GB (ik dacht 1,89GB), de Benelux 350MB. De gratis t-mobile editie is Europa = groter dan 1,5 GB, ik dacht ook 1,89GB.

Wilders4ever 11-10-10 04:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 581899)
Duisternis? Waar?
Het europa pakket is groter dan 1,5 GB (ik dacht 1,89GB), de Benelux 350MB. De gratis t-mobile editie is Europa = groter dan 1,5 GB, ik dacht ook 1,89GB.

Nogmaals, hier is de duisternis;

Navigon Tmobile lite; 1,6 gig
Navigon benelux; 350 mb
Navigon europa incl 3d en flitspaal modules; 1,8 gig

Hoe kan een uitgeklede versie dan bijna net zo groot zijn dan de betaalde europa versie waar alle exta modules inzitten?

Marketingtruc van Tmobile om banbreedte op te vreten? Of heeft iem. Nog een logische verklaring?

ButcherJF 11-10-10 07:56

Ik vermoed dat je wel direct het hele pakket binnenkrijgt. Pas na betaling (in-app purchase) kun je dan zonder verdere downloads de overige mogelijkheden gebruiken. Just a guess...

jansenpam 11-10-10 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 581951)
Ik vermoed dat je wel direct het hele pakket binnenkrijgt. Pas na betaling (in-app purchase) kun je dan zonder verdere downloads de overige mogelijkheden gebruiken. Just a guess...

Yep, en dat stond volgens mij ook bij de beschrijving als je het ging downloaden en zeker op de t-mobile site. Dit had je dus al best kunnen weten....

Wilders4ever 11-10-10 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jansenpam (Bericht 581973)
Yep, en dat stond volgens mij ook bij de beschrijving als je het ging downloaden en zeker op de t-mobile site. Dit had je dus al best kunnen weten....

Gelukkig Zeg je het zelf al; 'volgens mij' .

Dit staat er helemaal niet bij. Het is sowieso al belachelijk dat je een 100% pakket moet downen waar je nog geen 20% gebruik van maakt. Lijk mij logischer dat je pas extra paketten ga downen als je deze ook echt nodig hebt.

wouter1981 11-10-10 15:38

Wat ButcherJF zegt klopt helemaal. In de T-Mobile versie van Navigon zit in feite alles al. Alleen om alles te gebruiken moet je betalen. Standaard kun je alleen in 2D navigeren door de Benelux.

Wilders4ever 11-10-10 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 582338)
Wat ButcherJF zegt klopt helemaal. In de T-Mobile versie van Navigon zit in feite alles al. Alleen om alles te gebruiken moet je betalen. Standaard kun je alleen in 2D navigeren door de Benelux.

Het klopt ook inderdaad. Wat dat betreft is er licht in de duisternis gekomen.

Het is alleen een merkwaardige strategie van Tmobile om een geheel pakket aan te bieden, die initieel voor 20% bruikbaar is in praktijk en het netwerk met een transfer van 1,6 gig te belasten..

Hadden ze beter een optie kunnen inbouwen: wil je het Europa pakket? klik hier om te downen.

Maarja, zal allemaal wel aan mij liggen. Bedankt voor het antwoorden in ieder geval.

glaantje 11-10-10 15:58

Voor T-Mobile belast je sowieso het netwerk niet (gaan zij van uit iig). Die 1,6gig hoor je normaal gesproken nml via de pc binnen te halen ;)

ballegooier 11-10-10 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilders4ever (Bericht 581945)
Nogmaals, hier is de duisternis;

Navigon Tmobile lite; 1,6 gig
Navigon benelux; 350 mb
Navigon europa incl 3d en flitspaal modules; 1,8 gig

Hoe kan een uitgeklede versie dan bijna net zo groot zijn dan de betaalde europa versie waar alle exta modules inzitten?

Marketingtruc van Tmobile om banbreedte op te vreten? Of heeft iem. Nog een logische verklaring?

Ah. In je eerste post zeg je dat de betaalde europa en Benelux versies even groot zijn (+-350MB). Maar dat is idd niet zo.

Het antwoord is echter heel simpel, het kaartmateriaal heeft de meeste MB's nodig. Vandaar het verschil met de Benelux versie.
Beide Europa versies (t-mobile editie en de betaalde) zijn min of meer even groot, door het gebruikte kaartmateriaal (immers; beide hebben hetzelfde kaartmateriaal van europa). Die 200mb zal nog opgegaan zijn aan zaken als Flitspalen etc. vermoed ik.

Die opmerking over brandbreedte en marketingtruc snap ik niet. Uiteraard is deze hele gratis t-mobile editie 1 grote marketingtruc: Navigon hoopt dat je overstapt op een betaalde editie of iig betaalde extras koopt in de gratis editie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.