//

Grootte Navigon pakket Tmobile

Grootte Navigon pakket Tmobile discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vraag mijzelf af. Hoe kan het zijn dat het gratis Tmobile Navigon pakket 1,6 gig groot is en de betaalde Navigon Benelux of Europa ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-10-10, 20:14
Wilders4ever Wilders4ever is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 60
Standaard Grootte Navigon pakket Tmobile

Ik vraag mijzelf af.

Hoe kan het zijn dat het gratis Tmobile Navigon pakket 1,6 gig groot is en de betaalde Navigon Benelux of Europa versie van Navigon maar +/- 350 mb groot zijn?

Ik snap hier echt niets van.

Wie brengt mij licht in deze duisternis?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-10-10, 00:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Duisternis? Waar?
Het europa pakket is groter dan 1,5 GB (ik dacht 1,89GB), de Benelux 350MB. De gratis t-mobile editie is Europa = groter dan 1,5 GB, ik dacht ook 1,89GB.
  #3  
Oud 11-10-10, 04:38
Wilders4ever Wilders4ever is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Duisternis? Waar?
Het europa pakket is groter dan 1,5 GB (ik dacht 1,89GB), de Benelux 350MB. De gratis t-mobile editie is Europa = groter dan 1,5 GB, ik dacht ook 1,89GB.
Nogmaals, hier is de duisternis;

Navigon Tmobile lite; 1,6 gig
Navigon benelux; 350 mb
Navigon europa incl 3d en flitspaal modules; 1,8 gig

Hoe kan een uitgeklede versie dan bijna net zo groot zijn dan de betaalde europa versie waar alle exta modules inzitten?

Marketingtruc van Tmobile om banbreedte op te vreten? Of heeft iem. Nog een logische verklaring?

Laatst gewijzigd door Wilders4ever; 11-10-10 om 04:42.
  #4  
Oud 11-10-10, 07:56
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik vermoed dat je wel direct het hele pakket binnenkrijgt. Pas na betaling (in-app purchase) kun je dan zonder verdere downloads de overige mogelijkheden gebruiken. Just a guess...
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #5  
Oud 11-10-10, 09:09
jansenpam jansenpam is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Ik vermoed dat je wel direct het hele pakket binnenkrijgt. Pas na betaling (in-app purchase) kun je dan zonder verdere downloads de overige mogelijkheden gebruiken. Just a guess...
Yep, en dat stond volgens mij ook bij de beschrijving als je het ging downloaden en zeker op de t-mobile site. Dit had je dus al best kunnen weten....
  #6  
Oud 11-10-10, 15:29
Wilders4ever Wilders4ever is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jansenpam Bekijk bericht
Yep, en dat stond volgens mij ook bij de beschrijving als je het ging downloaden en zeker op de t-mobile site. Dit had je dus al best kunnen weten....
Gelukkig Zeg je het zelf al; 'volgens mij' .

Dit staat er helemaal niet bij. Het is sowieso al belachelijk dat je een 100% pakket moet downen waar je nog geen 20% gebruik van maakt. Lijk mij logischer dat je pas extra paketten ga downen als je deze ook echt nodig hebt.
  #7  
Oud 11-10-10, 15:38
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Wat ButcherJF zegt klopt helemaal. In de T-Mobile versie van Navigon zit in feite alles al. Alleen om alles te gebruiken moet je betalen. Standaard kun je alleen in 2D navigeren door de Benelux.
  #8  
Oud 11-10-10, 15:44
Wilders4ever Wilders4ever is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Wat ButcherJF zegt klopt helemaal. In de T-Mobile versie van Navigon zit in feite alles al. Alleen om alles te gebruiken moet je betalen. Standaard kun je alleen in 2D navigeren door de Benelux.
Het klopt ook inderdaad. Wat dat betreft is er licht in de duisternis gekomen.

Het is alleen een merkwaardige strategie van Tmobile om een geheel pakket aan te bieden, die initieel voor 20% bruikbaar is in praktijk en het netwerk met een transfer van 1,6 gig te belasten..

Hadden ze beter een optie kunnen inbouwen: wil je het Europa pakket? klik hier om te downen.

Maarja, zal allemaal wel aan mij liggen. Bedankt voor het antwoorden in ieder geval.
  #9  
Oud 11-10-10, 15:58
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Voor T-Mobile belast je sowieso het netwerk niet (gaan zij van uit iig). Die 1,6gig hoor je normaal gesproken nml via de pc binnen te halen
  #10  
Oud 11-10-10, 19:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilders4ever Bekijk bericht
Nogmaals, hier is de duisternis;

Navigon Tmobile lite; 1,6 gig
Navigon benelux; 350 mb
Navigon europa incl 3d en flitspaal modules; 1,8 gig

Hoe kan een uitgeklede versie dan bijna net zo groot zijn dan de betaalde europa versie waar alle exta modules inzitten?

Marketingtruc van Tmobile om banbreedte op te vreten? Of heeft iem. Nog een logische verklaring?
Ah. In je eerste post zeg je dat de betaalde europa en Benelux versies even groot zijn (+-350MB). Maar dat is idd niet zo.

Het antwoord is echter heel simpel, het kaartmateriaal heeft de meeste MB's nodig. Vandaar het verschil met de Benelux versie.
Beide Europa versies (t-mobile editie en de betaalde) zijn min of meer even groot, door het gebruikte kaartmateriaal (immers; beide hebben hetzelfde kaartmateriaal van europa). Die 200mb zal nog opgegaan zijn aan zaken als Flitspalen etc. vermoed ik.

Die opmerking over brandbreedte en marketingtruc snap ik niet. Uiteraard is deze hele gratis t-mobile editie 1 grote marketingtruc: Navigon hoopt dat je overstapt op een betaalde editie of iig betaalde extras koopt in de gratis editie.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 11-10-10 om 19:13.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tmobile toestel activeren met een tmobile prepaid kaart Momentum Odido (T-Mobile) 2 06-08-10 23:17
Grootte van het beeld Anis Archief 3 07-10-09 17:13
standaard letter grootte Iphone Osmonicar iPhone algemeen 0 27-01-09 12:36
Video: Grootte video Tim070 Muziek, foto & video 13 05-05-08 17:38
Muziek: Grootte van de titels aanpassen dennis3 Muziek, foto & video 1 12-04-08 23:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:24.