//

I krijg iphone niet via bluetooth gepaird met tom tom carkit

I krijg iphone niet via bluetooth gepaird met tom tom carkit discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik kan dit probleem nergens vinden, ben ik de enige. Voor de zomevakantie tomtom catkit (en tomtom software, western europe) aangeschaft en die zonder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-10-10, 21:45
djarend djarend is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Breda
Berichten: 48
Standaard I krijg iphone niet via bluetooth gepaird met tom tom carkit

Hoi,
Ik kan dit probleem nergens vinden, ben ik de enige.
Voor de zomevakantie tomtom catkit (en tomtom software, western europe) aangeschaft en die zonder problemen kunnen gebruiken in Italië. We hadden er 2 oude 3g ihphones aanhangen en ging zonder problemen, we pairden ze ook via bluetooth met onze LG autoradio voor de muziek.
Nu heb ik vorige week de nieuwe Iphone 4 aangeschaft en lukt het totaal niet. Ik krijg de Iphone wel gepaird met de autoradio met niet met de tomtom carkit. De carkit wordt wel gevonden bij blue tooth instellingen maar als je wilt verbinden duurt het een tijdje en vraagt ie telkens of de carkit wel aanstaat (terwijl ie hem dus wel vind) Als ik mijn oude iphone er op nieuw inzet, wederom geen enkel probleem (dan paird hij dus met de radio en de carkit, geen enkel probleem)
Wie o wie heeft enig idee, vind het namelijk behoorlijk zonde als dit niet werkt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-10-10, 21:56
libertycity libertycity is offline
• iOS 10.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maastricht
Berichten: 212
Standaard

gewoon een nieuwe autoradio kopen
  #3  
Oud 17-10-10, 22:04
djarend djarend is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Breda
Berichten: 48
Standaard haha

Dat is wel simpel gedacht maar het ligt dus niet aan de radio, die paird wel, de carkit niet..... ook als ik de radio niet laat pairen krijg ik hem niet met de carkit gepaird, dus is een iphone 4 > tomtom carkit probleem, lijkt mij
  #4  
Oud 23-10-10, 17:16
JPD86 JPD86 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard Hetzelfde probleem

Beste DjArie,

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb jij hiervoor al een oplossing gevonden?
Ik hoor graag van mensen wat de oplossing is. mvg
  #5  
Oud 23-10-10, 17:27
abbaumgarten abbaumgarten is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard bluetooth

Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn iphone 4 maakt niet automatisch verbinding met mijn carkit (Pioneer). Elke keer moet ik handmatig verbinding maken, terwijl de carkit juist ingesteld is op het maken van automatische verbinding. Een dergelijke optie ontbreekt in de iphone. Zeer irritant. Heeft iemand hier een oplossing voor ?
  #6  
Oud 26-10-10, 16:33
djarend djarend is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Breda
Berichten: 48
Standaard

Nee, mn probleem is nog niet opgelost en bij TomTom aankloppen heeft geen zin, service 0,0. Idd paird hij wel, als eerder gezegd met autoradio, maar moet wel telkens handmatig, wat met oude iphone 3g ook niet hoefde, en met carkit lukt gewoon niet, wordt wel herkent, maar dat was t dan..
  #7  
Oud 02-11-10, 14:01
sylkler sylkler is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 13
Standaard

Hier ook zelfde probleem Iphone 4 vindt de tomtom carkit helemaal niet..

Dus tips welkom
  #8  
Oud 02-11-10, 22:57
meniphone meniphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Standaard

iphone resetten, tomtom car kit resetten en opnieuw pairen? schijnt te werken..
  #9  
Oud 03-11-10, 06:29
B'lucky B'lucky is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rijsbergen
Berichten: 5
Standaard

Hier geen probleem met pairen met de autoradio. Als ik instap maakt mijn IPhone4 automatisch verbinding. Alleen als mijn vrouw in de auto heeft gereden met haar Nokia moet ik de IPhone4 even handmatig pairen.
  #10  
Oud 03-11-10, 09:26
djarend djarend is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Breda
Berichten: 48
Standaard

He B'lucky, is ook geen probleem met autoradio maar met Tomtom carkit, pairen met de radio is bij mij ook geen probleem, met carkit wel
  #11  
Oud 03-11-10, 11:14
Siem54 Siem54 is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Hebben jullie de TomTom carkit geinstalleerd? Gratis te downloaden via ITunes.
Groet
  #12  
Oud 03-11-10, 14:13
sylkler sylkler is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 13
Standaard

Ik heb gelezen dat ik een adapter moet bestellen, dus dat gister gelijk gedaan..

Hopen dat het dan wel gaat werken, want ben niet echt blij dat mijn iphone 4 niet op deze toch wel prijzige carkit werkt......
  #13  
Oud 03-11-10, 20:18
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sylkler Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat ik een adapter moet bestellen, dus dat gister gelijk gedaan..

Hopen dat het dan wel gaat werken, want ben niet echt blij dat mijn iphone 4 niet op deze toch wel prijzige carkit werkt......
Nou dat gaat dan echt niet helpen is alleen om de iphone4 iets steviger in de houder te houden.

Maar heeft niets te maken met jouw probleem
  #14  
Oud 03-11-10, 20:58
Hans 25 Hans 25 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

Zelfde probleem gehad. Adapter gemonteerd en het werkt.
Zonder adapter schakelt de tomtom carkit niet.
  #15  
Oud 03-11-10, 21:02
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans 25 Bekijk bericht
Zelfde probleem gehad. Adapter gemonteerd en het werkt.
Zonder adapter schakelt de tomtom carkit niet.
Oke weer wat geleerd.

Zal het toch wel komen dat de iphone niet echt klem zit in de houder
  #16  
Oud 03-11-10, 21:17
Hans 25 Hans 25 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik moest er ook nog een paar stukjes ducktape op de adapter plakken!
  #17  
Oud 07-11-10, 17:20
nicow101 nicow101 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard

de iPhone 4 adapter zorgt er alleen voor dat de aan/uit switch ingedrukt wordt zodat de carkit ingeschakeld wordt, en je iPhone opgeladen. Zonder de adapter past ie wel gewoon, maar dan heb je dus nog geen werkende carkit.
  #18  
Oud 23-11-11, 20:46
mbraeke1 mbraeke1 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Lummen, Belgie
Berichten: 12
Standaard iPhone 4S in TomTom car kit

Gisteren mijn 4S in orde gebracht en in gebruik genomen...
Vanmorgen in de TomTom car kit: niet mogelijk om het ding gepaard te krijgen met de iPhone 4S...

Van alles geprobeerd: resetten van iPhone, carkit,...

Het laatste antwoord van nicow101 zette me op het juiste been: voor de iPhone 4 heb je een adapter nodig. Voor de iPhone 4S heb ik 3 velletjes tape bij op deze adapter moeten kleven om terug een werkende kit te krijgen.

Mogelijk zit er een fractie verschil in de dikte van de iPhone 4 t.o.v. de 4S...

Als je twijfelt kan je eigenlijk heel eenvoudig testen: neem een stukje papier en vouw dit een aantal keer dubbel en steek het tussen de adapter en de iPhone terwijl je hem in de carkit plaatst. Je zit aan de juiste dikte wanneer je het connectiegeluid hoort bij het plaatsen van de iPhone in de kit. Je hoeft dan enkel te controleren hoe dik ongeveer het opgevouwen stukje papier geworden is en iets van soortgelijke dikte op de adapter te kleven.
Ik heb in mijn geval de tape onder de adapter gekleefd (even terug van de kit halen). Op die manier zie je niets van de extra tape die je nodig hebt.

Hopelijk hebben nog mensen iets aan deze tip...
  #19  
Oud 27-11-11, 18:02
MBies MBies is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Exclamation pairen 1 malig wel gelukt IPHone 4 / Tomtom 820 live go

gisteren nieuwe Tomtom g820 GOehaald
pairen lukte thuis in 1 keer
(TomTom nog niet in de auto gebruikt) en kon handsfree bellen.
en heb ik ook gedaan . zonder carkit voor de Iphone
Bluetooth ID op Iphone was de naam "TomTom go" (of zo iets)
Vandaag met de auto weg . eerst had ik de bluetooth verbinding van mijn Iphone verwijderd om opnieuw te pairen (effe testen, had ik het maar niet gedaan)
Nu is de vermelding bij de bluetooth_iphone verbinding niet meer "appraat TomTo go" maar het apparaat heet 00:21:3E:xx:xx.... .
Op mijn TomTom staat wel de gehele juiste naam van mijn "Iphone van Marco" Wel wordt er op mijn Iphone om een wachtwoord gevraagd (0000 ingevoerd) maar koppelen mislukt (na een soort time out )en iphone geeft melding zorg dat "00:21:3E:xx:xx:xx" gereed is om mee te koppelen . En mijn TomTom is tegelijkertijd druk aan het zoeken.

Iphone leeggemaakt met "Herstel alle instellingen "(wel eerst een backup gemaakt via Itunes) en TomTom gereset volgens TomTom site (uit-knop 15 sec indrukken) en ook gereset via herstel fabrieks instellingen.

Dus wat mij betreft alle rests gedaan die ik ken. helpt nog niets..

voor mijn gevoel laat Iphone een steekje vallen omdat ze het Bluetooth protocol te strak hanteren (doet de rest van de wereld ook niet)

jammer.

Ik ga verder op jacht en anders van de week Apple en TomTom maar eens bellen.

graag hoor ik nog tips , zodar ik meer weet zal ik dit hier posten

Marco

OPLOSSING : *******************************************************

op een of andere manier tocht gelukt.....


reset (=power) button 15 sec (of lnager ingedrukt. TomTom starte op en ging weer uit en starte weer op met fabrieksinstellingen. Degehele tijd hield ik de knop ingedrukt.

Nu geeft mijn Iphone weeer als gekoppeld appartaat aan TomTom Go (ipv IP nrs.).
PS ik heb (nogsteeds) geen carkit; dus TomTom 820 GoLive in mijn auto en Iphone in mijn jaszak

graag een klein berichtje wanneer iemand hier wat aan gehad heeft . dan weet ik dat dit een juiste oplossing is geweest.

suc6

marco

Laatst gewijzigd door MBies; 27-11-11 om 19:30. Reden: Oplossing zelf gevonden
  #20  
Oud 30-11-11, 14:41
zonneke_schijnt zonneke_schijnt is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

ik heb ook van de tomtom een adapter ontvangen voor de 4. voor de 4s hadden ze momenteel nog niets, maar door deze adaperter er omgekeerd er op te zetten, dus met plakstrip naar voren, was het wel werkend te krijgen voor de 4s. ik heb het nog niet getest omdat ik tomtom op mijn oude jailbreaked iphone 3gs had staan, en nog niet op de 4s omdat de 5.0.1 nog niet te jailbreaken is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
update Tom Tom werkt niet uhans iPhone Apps 2 25-12-10 18:18
Mac OS X: Tom Tom-app niet zichtbaar in ITunes... herk0039 iTunes 0 26-08-10 21:13
Waar dient dat gratis Tom Tom carkittool voor?? herk0039 iPhone Navigatie 7 26-08-10 00:27
Tom Tom programma synchroniseerd niet naar iphone gromit iPhone Apps 4 27-03-10 14:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:40.