//

Haalt links en rechtsaf door elkaar

Haalt links en rechtsaf door elkaar discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds ruim een jaar gebruik ik nu Navigon op mijn iPhone (sinds kort naar volle tevredenheid op mijn iPhone 4) maar ik maakte laatst iets ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-11-10, 10:03
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard Haalt links en rechtsaf door elkaar

Sinds ruim een jaar gebruik ik nu Navigon op mijn iPhone (sinds kort naar volle tevredenheid op mijn iPhone 4) maar ik maakte laatst iets raars mee:



Wat me de laatste tijd vaker opvalt, is dat Navigon 'in de war' lijkt. In het voorbeeld hierboven is te zien dat ik rechtsaf moet, maar de dame (standaard gesproken aanwijzingen, geen TTS) zegt dan dat ik links af moet slaan. Het plaatje laat ook zien dat ik linksaf moet. Maar ik moet rechtsaf! Dat laat de route gelukkig ook wel zien.

Gisteravond gebeurde het weer: ik moest linksaf (andere situatie, andere plek) en ik kreeg ook netjes een pijl voor linksaf slaan te zien, maar ik hoorde: 'rechtsaf slaan'!

Hebben meer mensen deze gekke ervaring?

Edit: ik bedacht me tijdens het posten van deze post, om het nog eens te proberen en hetzelfde punt nog eens in simulatie modus te laten passeren. En wat denk je? Geen rariteiten, gewoon netjes 'schuin naar rechtsaf slaan'




Laatst gewijzigd door ballegooier; 24-11-10 om 10:16.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-11-10, 10:08
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ben dit zelf nog nooit tegen gekomen in Navigon. Misschien eens opnieuw installeren?
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 24-11-10, 11:04
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Ik moet zeggen dat ik het ook al ben tegengekomen. Dacht dat het een foutje was. Maar dit weekend heb ik het weer gezien.
Er blijkt een update te komen volgens Novigon-twitteraccount maar deze zal niet voor snel zijn...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #4  
Oud 24-11-10, 12:29
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik het ook al ben tegengekomen. Dacht dat het een foutje was. Maar dit weekend heb ik het weer gezien.
Er blijkt een update te komen volgens Novigon-twitteraccount maar deze zal niet voor snel zijn...
Gelezen op de facebookpagina van Navigon: "Although we can not comment on a specific release date it should be available before Christmas. "
  #5  
Oud 24-11-10, 15:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Maar ja, een update is leuk, maar verhelpen die deze bugs wel? Voornaamste reden volgens mij om te updaten is denk ik in de eerste plaats nieuwe editie kaarten. Ik zal Navigon eens proberen te mailen met dit verhaal.
  #6  
Oud 24-11-10, 15:29
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Maar ja, een update is leuk, maar verhelpen die deze bugs wel? Voornaamste reden volgens mij om te updaten is denk ik in de eerste plaats nieuwe editie kaarten. Ik zal Navigon eens proberen te mailen met dit verhaal.
Euhm? Elke update is er niet enkel om nieuwe kaarten in te geven maar ook om bugs - zoals deze- te verhelpen. Een -gedocumenteerd- mailtje is steeds een goed idee om de mensen een handje te helpen.
  #7  
Oud 24-11-10, 15:58
doceb doceb is offline
• iOS 11.2
• 6.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 22
Standaard

Misschien helpt het om er een mannenstem in te zetten?
  #8  
Oud 24-11-10, 22:35
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@doceb goed idee; zal het zelf eens inspreken
  #9  
Oud 25-11-10, 00:31
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik was weg van Bram, van de TomTom. Ik mis hem.

Volgens mij heb ik het probleem ook wel eens van links en rechtsaf. Ik zal hem eens veel laten navigeren deze week.

Het was toch mogelijk dat je bovenin in kon stellen dat je kon zien hoe laat je ergens aan komt? Nu zie ik alleen steeds staan hoe hard ik rijd en ik krijg het niet veranderd. Ra ra.
  #10  
Oud 25-11-10, 08:22
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto Bekijk bericht
Ik was weg van Bram, van de TomTom. Ik mis hem.

Volgens mij heb ik het probleem ook wel eens van links en rechtsaf. Ik zal hem eens veel laten navigeren deze week.

Het was toch mogelijk dat je bovenin in kon stellen dat je kon zien hoe laat je ergens aan komt? Nu zie ik alleen steeds staan hoe hard ik rijd en ik krijg het niet veranderd. Ra ra.
Je kan veranderen door -bv in dit geval- op je snelheid te tappen.
  #11  
Oud 25-11-10, 12:12
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Je kan veranderen door -bv in dit geval- op je snelheid te tappen.
En/of 'toon route informatie' aanzetten in opties. Dan krijg je ook verwachte aankomsttijd te zien. Niet dat die ooit reëel is, maargoed.
  #12  
Oud 25-11-10, 12:18
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
En/of 'toon route informatie' aanzetten in opties. Dan krijg je ook verwachte aankomsttijd te zien. Niet dat die ooit reëel is, maargoed.
een 10 tal minuten bijtellen lijkt wel meestal juist te zijn.
de tijd valt of staat met je gemiddelde snelheid ( tractor,verkeerslichten,remmen,...)
  #13  
Oud 25-11-10, 19:34
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Dat is het nu juist, dat op die kilometers tappen dat helpt niet meer. Er blijven kilometers staan en ik weet dat hij het eerst wel deed. Misschien moet ik het programma weer eens opnieuw installeren.
  #14  
Oud 27-01-11, 18:59
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Is dat links en toch rechts of omgekeerd probleem nu opgelost?
Ik heb het nog steeds.
  #15  
Oud 28-01-11, 20:22
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Dat tappen bovenin doet het weer. Als ik bij ons de weg uitrijdt, maakt de weg een bocht naar links. Er wordt nog steeds gezegd dat ik rechtsaf moet. Daar is niet eens een weg. Hahaha
  #16  
Oud 17-02-11, 08:05
Sleurhutje Sleurhutje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Sinds ruim een jaar gebruik ik nu Navigon op mijn iPhone (sinds kort naar volle tevredenheid op mijn iPhone 4) maar ik maakte laatst iets raars mee:

Als je goed kijkt, is dit geen gewone rechtsaf maar 3x linksaf (is uiteindelijk ook rechtaf ). Te herkennen aan de verdikking op het kruispunt. Overduidelijk een bug in de manier van routebepalen.
  #17  
Oud 22-02-11, 17:23
jen's schermafbeelding
jen jen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 46
Standaard

Heb hetzelfde probleem.
Heb al een paar keer meegemaakt dat als ik alleen op de stem rijd de verkeerde richting opgestuurdt wordt.
  #18  
Oud 25-02-11, 22:51
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ha, op dit punt is hij ook mis. Navigon zegt dat ik links af moet(zie pijl) en dan rijd ik een dam van een land in, dus oprit voor een boer en ik moet rechtsaf en dat laat hij qua weg ook zien.

  #19  
Oud 28-02-11, 07:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zo we verzamelen ze wel, zo.

Ik kan bovenstaande situatie idd reproduceren (althans geprobeerd, weet niet op het precies hetzelfde is, Macbookto? Ik gokte Stroeerweg zal wel in Stroe liggen... en toen nog een routepunt in de buurt 'gespeld') Het is wel interessant dit, want je kunt het linksaf wel degelijk uitleggen / interpreteren.
Eerst even een plaatje van hoe ik het te zien kreeg in simulatie modus:

Even ervan uitgaande dat dit daadwerkelijk dezelfde situatie is als hierboven; kun je stellen dat je aan het eind van deze weg 2 x rechtsaf kunt. Dat valt de bestuurder niet uit te leggen, dus zou je het kunnen zien als een t-splitsing. In dit geval kun je 2 interpretaties geven; ofwel je kunt rechtdoor en rechtsaf ofwel je kunt linksaf en rechtsaf. Als de aanwijzing 'rechtdoor' zou zijn is dat net zo verwarrend als je zegt 'rechts afslaan' op een snelweg... Als de aanwijzing 'rechts afslaan' zou zijn, zou het verwarrend zijn omdat je 2 x rechtsaf kunt.
Het verwarrende aan deze situatie is dus dat er links wel degelijk een 'weg' is, maar dat is natuurlijk niet echt zo. Een in- of oprit zal niet gezien worden als een weg. Daardoor is het echter niet minder verwarrend

Het is mij al eens opgevallen dat Navigon bij een afbuigende weg al meldt: 'schuin rechtsaf slaan' wat verwarrend is, omdat dat helemaal niet hoeft - ik moet daar gewoon de weg blijven volgen, ofwel rechtdoor. In bovenstaand geval zou het wat mij betreft logischer of duidelijker zijn als Navigon zegt: volg de weg of ga rechtdoor. Hmm. 't Is wel lastig.

Zelf nakijken? Klik op deze koppeling (direct) op je iPhone:
navigonNLD://route/?target=coordinat...8087/52.177956

Laatst gewijzigd door ballegooier; 28-02-11 om 08:16. Reden: plaatje, koppeling etc.
  #20  
Oud 28-02-11, 08:45
Sleurhutje Sleurhutje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 30
Standaard

Nog niet te spreken over de opmerking: "Let op, bocht!". Op het moment dat de snelweg een flauwe kroming maakt. En kom je op een provinciale weg inderdaad op een wegvak met een scherpe bocht met lagere adviessnelheden, dan ze houdt troela wijzelijk haar mond.

Of in steden waar je linksaf gestuurd wordt, 600 meter door een hele woonwijk wordt geleid om uiteindelijk op het stukje weg 20 meter verderop als je rechtsaf was gegaan terecht te komen. De algoritmes om de route te berekenen lijken duidelijk een voorkeur voor linksaf te hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's door elkaar yingie iTunes 0 10-02-10 23:29
Windows: Albumillustraties door elkaar psvpas iTunes 5 07-11-09 15:09
Mail door elkaar hans40 iPhone algemeen 0 02-11-09 23:55
Video: Afleveringen door elkaar Erulezz Muziek, foto & video 0 11-10-09 15:21
Contacten alfabetisch door elkaar D.S. Archief 2 02-09-09 21:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:53.