iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: flitspalen voor beginners zoe moet het (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/78465-flitspalen-voor-beginners-zoe-moet.html)

melpie 25-11-10 15:52

flitspalen voor beginners zoe moet het
 
1 Bijlage(n)
na enige tijd zoeken hoe ik flitspalen er op moet zetten op mijn
Ipohone 4 tomtom v1.5 ben ik maar wat wezen rommelen
hier mijn uit leg

ga naar www.flitspaal.nl - Nieuws, feiten en meer over flitspalen, plus informatie over TomTom, POI, Garmin, Destinator, Medion Navigator en meer. Alles over flitspalen in uw auto-navigatie
inloggen
download
daar staat : GPS Bestanden : TomTom navigator / TomTomGO ( ov2 formaat. )
klik op TomTom ov2 file download menu ( speciaal voor smartphones ).
dan staat er

(Benelux) Alle flitspalen
Bestandsnaam Beschrijving Laatste update
Alle flitspalen Alle flitspalen in 1 bestand 25-11-2010(of andere datum)
download je naar je computer
kan je ook met traject controle doen
vervolgens heb je een programma nodig om je files te kunnen bekijken op je Iphone
ik gebruik Diskaid is voor Windows of voor Mac keuze kan je maken

Download DiskAid Access iPhone, iPod Touch or iPad via USB for PC & Mac
anders Google je naar Iphonebrouwser

die op je comp zetten dan openen
Iphone connecten ( zie bijlagen )
links menu
-Root
-User
-Appellations
-106C653F-CD01-4591-BE8E-8946447E3D30 ( kan ook anders genaamd zijn even meerdere aanklikken tot dat je Benelux ziet

-Benelux.app
-BeneluxMap





in deze map kopieer je je Benelux_flitspaal_all.ov2 bestand
en eventueel je trajectcontroles.ov2 bestand
nu je dat hebt gedaan kan je dat programma sluiten en je Iphone los koppelen

goed nu pas start je je tomtom op
=wijzig instellingen
=kaart
=np-typen
hier zie je nu Benelux flitspaal en of trajectcontroles staat zo niet

druk home knop in kom je op je bureau blad druk dan 2 keer je home knop in komt er een balkje onder je scherm daar zie je hem staan zo niet ff naar rechts schuiven dan zie je tomtom staan je vinger op het icoontje houden dan staat er een rondje met een rood streepje die druk je in dit is om alle programma's die op de achtergrond mee draaien te sluiten kan bij elk programma


nu doe je weer tomtom starten
=wijzig instellingen
=kaart
=np-typen
hier zie je nu Benelux flitspaal en of trajectcontroles staat



nu staat het er in zeker weten !

mensen succes en laat je niet flitsen ;)

LAAT EVEN WETEN OF JULLIE ER WAT AAN HEBBEN ?

mvg Melpie

W3stland 25-11-10 19:33

Nou heb t geprobeert en werkt dus niet....
ps duidelijk is je uitleg niet echt.. heb in diskaid ook geen root etc.. alleen western europe staat er
EDIT: Heb t al uitgezocht dit kan alleen met jailbreak vandaar dat ik geen root zie
EDIT: EDIT: Via diskaid>preferences>show root.. vinkje bij zetten en dan kan je wel er in kijken..
vroeg me toen opeens af waarom ik t zou willenaangezien er al flitspalen in tomtom voor de iphone zitten...

melpie 26-11-10 00:29

ik heb tomtom benelux en niet europa en heb hem "via instal lous ' gedownload idd ge jailbreakt aangezien ik niet van betalen hou en daar stond niet de flitspalen op mijn versie is 1.5 weet niet welke jij hebt ?? en weet ook niet of europa veel verschild ?
en iphonebrouwser is misschien beter zonder jailbreak heb dat programma wel maar nog niet gebruikt maar hier leer ik van daarom de tekst laat even weten of jullie er wat aan hebben ?!

tnx melpie

W3stland 28-11-10 12:46

oolk gejailbreaked zouden de flitspalen er in moeten staan kijk maar in je instellingen..

melpie 28-11-10 15:38

Stond er ni in ook ni in me mappen daarom ben ik just gaan zoeken.!

whosnext 15-12-10 00:48

Weet je wat nog veel beter en sneller gaat...

DSI stinger card !!! :D

melpie 15-12-10 03:02

1695,- eurotjes maar.. wijs neus ;)

whosnext 15-12-10 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door melpie (Bericht 614966)
1695,- eurotjes maar.. wijs neus ;)

Ja maar heb je er ook gelijk radar detectie bij en laserblock ;-)

melpie 15-12-10 15:09

nou koop jij ze maar voor de genen die dat geld niet neer gaan leggen reken eens uit hoe veel boetens je daar voor moet hebben ;)

whosnext 15-12-10 15:14

Hehe... gaat niet om de boetes... gaat om "een maandje zonder rijbewijs" dan piep je wel anders... door zo'n bermrat met een lasergun...

rafcke 15-12-10 20:41

het werkt hoor, ze staan erin, weet enkel niet of je een geluidje hoort als je flitpaal- flitser nadert ..??

bedankt!!

gr

lange76 05-01-11 18:03

het is gelukt hoor! :)
ze staan er op als np, vraag me alleen af of je ook een melding krijgt?
iig bedankt!

laurensnr1 07-01-11 16:53

waar kan je die bestanden vinde voor tomtom europa 1.6? :)
alvast bedankt ;)

melpie 10-01-11 02:38

Zo ver ben k nog niet :p zal van de week als ik tijd heb eens ff updaten en kijken waar het moet komen staan meldingen qua geluid ben ik nog ni uit maar komt nog wel.

Daneel 18-04-11 16:24

Sorry voor het ophalen van een ouder topic. Maar..
Als ik netjes andere ov bestanden in de EUROPA map zet, verdwijnen al mijn NP-icoontjes, ongeacht of ik die aan- of uitzet. Enige manier om de NP icoontjes weer zichtbaar te krijgen, is TT weg te gooien en opnieuw te installeren :(
Op mijn niet-ge-jailbreekte iPhone lijkt het dus niet te werken. BTW. ik zie ook de bijgeplaatste flitspaal-icoontjes niet.

rvanhusen 18-04-11 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whosnext (Bericht 615115)
Hehe... gaat niet om de boetes... gaat om "een maandje zonder rijbewijs" dan piep je wel anders... door zo'n bermrat met een lasergun...

Ik neem aan dat een bermrat en politie agent is met een lasergun.

Als je een maandje je rijbewijs kwijt bent heb je ook iets te hard gereden. En als je zoveel te hard rijdt dat je rijbewijs ingenomen wordt wees dan een kerel en neem je verlies en ga niet piepen op dit forum

Daneel 29-04-11 23:54

Mij gaat het niet om het racen, dus mijn rijbewijs loopt geen gevaar. Ik vind het veel vervelender als ik weer eens een minimale boete+administratiekosten voorgeschoteld krijg. Het is dan wel zo handig als je nog weer eens gewezen wordt op de flitspaal zodat je nog even kan controleren/corrigeren zonder dat ik meteen op de rempedaal hoef te staan.
De TomTom flitspaallijsten vind ik wel wat beperkt (geen Slovenië, Kroatië enz...) en prijzig. Ook wil ik andere POI-lijsten kunnen importeren (Volvo-dealers, snelwegcampings noem maar op).
Als ik nu iets importeer, dan kan ik geen POI aanzetten (Ik krijg helemaal geen POI's in het scherm)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.