//

Live traffic in Navigon

Live traffic in Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik overweeg om in het gratis T-Mobile Navigon pakket de live traffic functie aan te schaffen. Weet iemand hoe vaak de info ververst wordt? Heeft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-12-10, 10:32
Erikje128 Erikje128 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 11
Standaard Live traffic in Navigon

Ik overweeg om in het gratis T-Mobile Navigon pakket de live traffic functie aan te schaffen.
Weet iemand hoe vaak de info ververst wordt? Heeft iemand ervaring met de live traffic van Navigon?
Alvast bedankt voor de info.

Sorry dingo's was een iPhone typ foutje

Laatst gewijzigd door Erikje128; 12-12-10 om 18:47.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-12-10, 18:25
PaulSe PaulSe is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik weet niet wat je bedoelt met dingo's, maar de info wordt in prinipe continue ververst.
  #3  
Oud 12-12-10, 19:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heb je het aparte live traffic topic al bekeken? Veel vragen en ervaringen worden daar beantwoordt. Ik gebruik het vooral omdat het maar eenmalig 25,- (destijds 10,-) kost wat eigenlijk geen geld is voor onbeperkte verkeersinformatie.

Vergelijk het qua extra kosten/investering met een accesoire als een TMC (oplaad)kabel voor een TomTom (een losse TomTom dus) kost je ook 1 x een paar tientjes, verder geen abonnement nodig en toch file informatie.

Qua kwaliteit denk ik dat Live Traffic tussen TMC (wat er op de radio komt oa via RDS - correct me if I'm wrong) en tomtoms HD Traffic (een betaald abonnement)
Navigon draait hun eigen verkeersinformatie - en data servers en ze hebben dacht ik een contract met Vodafone in verschillende landen waarmee ze alle Vodafone-mobieltjes op de weg kunnen 'volgen' of iig die bewegingen te analyseren. Ik vind de live traffic informatie erg handig en doelmatig, maar het gaat ook wel eens mis: ik werd eens op een afslag van de A1 afgestuurd om er verderop een paar km later diezelfde A1 weer opgestuurd te worden. Er zou tussen dat stuk een file staan, maar die was inmiddels al opgelost dus. Ik heb ook al een paar keer meteen minimaal 20 minuten bespaard door files te omzeilen en ik heb nu een hoop sluiproutes erbij geleerd!

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-12-10 om 19:38.
  #4  
Oud 18-01-11, 09:32
iCooper iCooper is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Persoonlijk vind ik deze functie geniaal. Ik gebruik hem niet in de T-Mobile Navigon select maar in de volledige Navigon versie. Wat hij doet is periodiek files controleren, maar je kan hem ook forceren om te controleren (het auto/file knopje linksbovenin) je krijgt dan een overzicht en mits mogelijk, een alternatieve route gebaseerd op je routeprofiel. Je kan zelfs aangeven per file, of je hem wilt omzijlen of perse er doorheen wilt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon: Navigon Live Traffic Hjalmarr iPhone Navigatie 74 03-05-11 18:18
Navigon Live Traffic Hjalmarr Archief 3 27-10-09 09:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:41.