//

Navigon versie 1.7

Navigon versie 1.7 discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Mmh, 1.7.0 crasht nu toch wel erg vaak. Vanmorgen 2x op een ritje van nog geen half uur. Gisteren ook al 1x, dus ik had ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-01-11, 10:20
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Mmh, 1.7.0 crasht nu toch wel erg vaak. Vanmorgen 2x op een ritje van nog geen half uur. Gisteren ook al 1x, dus ik had een mail naar Navigon gestuurd. Antwoord: probeer het eens te deinstalleren, deleten, opnieuw downloaden in iTunes. Dat had ik dus gedaan, met als resultaat 2x een crash . Heeft iemand anders dit ook? Vorige versies waren super-stabiel!
Ik heb een 3GS 32GB, iOS 4.2.1, niet gejailbreaked.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-01-11, 10:26
iCooper iCooper is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Het trage en crashen was bij mij voornamelijk opgelost door mijn iPhone 4 (en iPad) helemaal opnieuw op te starten. Dus écht uit (niet standby) en dan aan. Zorg ook dat je iPhone of iPad niet 100% vol staan (hou wat ruimte over).

Ik vind deze nav snel, nauwkeurig (het klopt dat de iPhone 4 en iPad vele male nauwkeuriger zijn dan de iPhone 3G versie) en hersteld super snel als je even een andere afslag pakt.

Heb je de file-live addin, dan zie je _alle_ files op je route, en ook daarbuiten, en kan je rustig aangeven of je door een file heen, of om een file heen wilt rijden. Fantastisch!

Navigon op de iPad is een droom om eerlijk te zijn. Zoveel overzicht en je mist niet snel je toets (waar ik tijdens het rijden, ja dat is foei, wel last bij had met de iPhone).
  #23  
Oud 21-01-11, 11:48
riks riks is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiggy Bekijk bericht
Mmh, 1.7.0 crasht nu toch wel erg vaak. Vanmorgen 2x op een ritje van nog geen half uur. Gisteren ook al 1x, dus ik had een mail naar Navigon gestuurd. Antwoord: probeer het eens te deinstalleren, deleten, opnieuw downloaden in iTunes. Dat had ik dus gedaan, met als resultaat 2x een crash . Heeft iemand anders dit ook? Vorige versies waren super-stabiel!
Ik heb een 3GS 32GB, iOS 4.2.1, niet gejailbreaked.
zelfde probleem, zelfde configuratie, mail gestuurd aan Navigon via Facebook.

allerlei soorte resets en de-installeren helpen hierin niet.
  #24  
Oud 21-01-11, 13:09
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

@riks: Na de eerste reactie (probeer eens opnieuw installeren) krijg ik geen reactie meer van Navigon, je wordt gewoon genegeerd. Erg slecht.

Ik ben zelf verder aan het testen nu. Ik heb de indruk dat hij vaak crasht op hetzelfde punt in mijn route, dus wellicht heeft het iets met het kaartmateriaal te maken. Heb jij Panorameview 3D? Ik wel en heb het normaal aanstaan. Gisteren had ik het uitstaan en crashte hij niet op een punt waar ik eerder wel crashes had, dus misschien heeft dat ook invloed.

Als jij een reactie heb, laat het weten!
  #25  
Oud 21-01-11, 13:37
riks riks is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 9
Standaard

Mhhh, ik heb panoramic view ook aanstaan, maar kaartmateriaal is niet gewijzigd in deze update, wellicht wel de manier waarop Panoramic View kijkt naar het kaartmateriaal. Ik merkte zelf dat ie ongeveer na een uur de geest gaf, mogelijk was ik na een uur iedere keer op dezelfde plek? Er zijn wel eerder issues geweest met panoramic vieuw, na de update van 1.6 moest ie ook tijdelijk uitgezet worden tot 1.6.x kwam
  #26  
Oud 21-01-11, 13:47
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Ik geloof (maar weet niet helemaal zeker) dat ik ook wel eens crashes heb gehad terwijl ik panoramic view uit had staan (ik wissel steeds, panarama view is mooier, maar de gewone 3D is veel duidelijker... ). Misschien heeft het te maken met de nieuwe actieve rijstrook assistent (heeft data nodig die daar niet op het kaartmateriaal staat-->crash?).
  #27  
Oud 21-01-11, 13:49
riks riks is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiggy Bekijk bericht
Ik geloof (maar weet niet helemaal zeker) dat ik ook wel eens crashes heb gehad terwijl ik panoramic view uit had staan (ik wissel steeds, panarama view is mooier, maar de gewone 3D is veel duidelijker... ). Misschien heeft het te maken met de nieuwe actieve rijstrook assistent (heeft data nodig die daar niet op het kaartmateriaal staat-->crash?).
active rijstrook dingen uitzetten?
  #28  
Oud 21-01-11, 13:51
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Kan ik ook eens proberen. Ik rij alleen niet zo heel veel met Navigon aan en hij crasht niet altijd dus het duurt lang voordat je weet waar het precies aan ligt.
  #29  
Oud 21-01-11, 17:06
Ambudevil Ambudevil is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard

Hoor er niemand over of ik lees er helemaal over heen, maar....
Ik heb een 3GS met iOs 4.2.1 Redsnow JB (tethered) en nu móest ik Navigon proberen van mn broertje!
Voorheen een HTC HD2 gehad met iGo 8, beviel me altijd super.
Maar Navigon moest nog veel beter zijn?
Nou, 7.1 heb ik er nu op staan maar na lang zoeken blijkt dat ik GEEN GPS FIX krijg.
Ook andere apps krijgen geen contact (oa GPS speed)
Eerst dacht ik dus dat het aan Navigon lag, maar blijkbaar is dat niet zo.
Zal toch aan 4.2.1 liggen, óf aan de jailbreak van Redsnow? Kom er ff niet uit...
Iemand anders ervaringen hiermee?? Tips, trucs?
Alvast grote dank!

Ik bedoel dus 1.7 maar dat was wel duidelijk he....


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambudevil Bekijk bericht
Hoor er niemand over of ik lees er helemaal over heen, maar....
Ik heb een 3GS met iOs 4.2.1 Redsnow JB (tethered) en nu móest ik Navigon proberen van mn broertje!
Voorheen een HTC HD2 gehad met iGo 8, beviel me altijd super.
Maar Navigon moest nog veel beter zijn?
Nou, 7.1 heb ik er nu op staan maar na lang zoeken blijkt dat ik GEEN GPS FIX krijg.
Ook andere apps krijgen geen contact (oa GPS speed)
Eerst dacht ik dus dat het aan Navigon lag, maar blijkbaar is dat niet zo.
Zal toch aan 4.2.1 liggen, óf aan de jailbreak van Redsnow? Kom er ff niet uit...
Iemand anders ervaringen hiermee?? Tips, trucs?
Alvast grote dank!

Laatst gewijzigd door shapezzz; 24-01-11 om 10:39. Reden: Edit-functie gebruiken AUB
  #30  
Oud 23-01-11, 01:53
MobieleEenheid MobieleEenheid is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Navigon crasht bij zowel mij als bij mijn vrouw tegenwoordig ook vaak, op een rit van anderhalf uur 3 of 4 keer, maar soms ook helemaal niet. Het gebeurt vaak, maar niet uitsluitend, als de verkeersmelding (blokje linksboven met file-afbeelding) verandert. Van alles geprobeerd, volledig opnieuw installeren, iPhone uit- en weer aanzetten.
Met dat fileblokje is trouwens iets vreemds. Na zo'n herinstallatie gaf het niet alleen aan dat er een file of drukte was, maar ook over hoeveel kilometers. Na enige tijd verdween die kilometeraanduiding weer. Hij kwam een tijd later een keer terug en zowel bij het opkomen als toen de melding van de kilometers verdween crashte Navigone weer.
Een ander groot iritatiepunt, die stem die door een telefoongesprek tettert heeft nog een vervelend kantje. Als je tegelijk muziek wil luisteren en die harder zet (via de autoradio) klinkt de navigatiestem keihard. Er is wel een slidertje om het geluid zacht te zetten maar die is moeilijk te bereiken en zeer moeilijk - vooral tijdens het rijden - te bedienen.
Waarom zetten ze voor zoiets cruciaals niet een gemakkelijk te bereiken en te bedienen knop erop of laten ze het bedienen via een gesture (zoals bij Flick Tunes). Als dit soort irritaties er niet waren, zou het een fantastisch goed programma zijn.
  #31  
Oud 23-01-11, 10:35
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

@ballegooier, jvs, riks en MobieleEenheid: rapporteren jullie die crashes ook aan Navigon (bv support.uk@navigon.com, daar kreeg ik een reply van toen ik via de site een melding maakte).

Als er genoeg mensen een melding maken doen ze er misschien wat aan. Ik krijg de indruk dat ze de crashes nu niet zo belangrijk vinden.
  #32  
Oud 24-01-11, 08:19
riks riks is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 9
Standaard

ging vanochtend uit bij Zoetermeer op de A12, ter hoogte van de wegwerkzaamheden. Wellicht een indicatie voor de TMC functie, de rijstroken-assistent was niet actief.

Melding gemaakt via navigon@facebook.com
  #33  
Oud 25-01-11, 21:53
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Ik heb nu eindelijk een 2e reactie van Navigon. Helaas nu het advies om een general reset te doen en dan de telefoon te restoren. Ik heb er geen vertrouwen in dat dat iets oplost. Er zit gewoon een bug in 1.7.0 en dat lijken ze maar niet toe te willen geven.

Ik heb ondertussen een slechte recensie geschreven in de app store. Jammer want ik was een fervent Navigon promotor, maar deze software is te duur om zo vaak te crashen als het nu doet.
  #34  
Oud 26-01-11, 10:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Gelijk heb je; het is veel werk, je bent in extreme gevallen (wanneer je niet zou restoren) al je savegames kwijt - terwijl het probleem daar niet mee opgelost wordt als de oorzaak bij de app zelf ligt.
  #35  
Oud 26-01-11, 21:07
riks riks is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 9
Standaard

kreeg net bericht dat crashes opgelost zijn in 1.7.1 welke in de apps store is/komt
  #36  
Oud 27-01-11, 16:33
magic007's schermafbeelding
magic007 magic007 is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 5
Standaard

Hoop écht dat het met de nieuwe update verholpen is. Want bij mij crashed ie ook regelmatig.

Heb pas richting wintersport 11 uur lang met Navigon op mn Iphone 3GS met firmware 4.0.1 (jailbreak) gereden en hij is zeker 5x uitgevallen.

Ook heb ik op de heenweg het grootste deel van de reis geen GPS ontvangst gehad (Navigon geeft dan aan "nauwkeurigheid". Op de terugweg geen problemen. Waar dat nou weer aan ligt?
Hoeft natuurlijk niet aan Navigon te liggen...
  #37  
Oud 27-01-11, 17:27
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

@magic007: Wat ik wel eens zie is dat Navigon geen GPS ontvangst heeft in het volgende 2 scenario's:
1) je bent op plaats van bestemming, drukt op de home button, (navigon wordt inactief via multitask), gaat een tijd wat anders doen en start dan navigon weer op om ergens anders naar te navigeren. Als ik in zo'n geval geen GPS ontvangst krijg is het afschieten van navigon via multitask (2x home button, kruisje op navigon icoon) en opnieuw opstarten altijd voldoende om weer ontvangst te krijgen.
2) heel, heel zelden werk bovenstaande niet, maar dan lijkt er echt iets mis met de GPS service in iOS. Andere applicaties zien dan ook geen GPS signaal. Het enige dat dan helpt is je iPhone opnieuw opstarten.
  #38  
Oud 28-01-11, 10:12
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Als er een bug in zou zitten zou iedereen er last van moeten hebben en dat is niet het geval
  #39  
Oud 28-01-11, 10:21
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

@Dejive: Want bugs treden altijd bij iedereen op en zijn niet afhankelijk van condities? Dude...
  #40  
Oud 28-01-11, 11:24
magic007's schermafbeelding
magic007 magic007 is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 5
Standaard

@ Stiggy

Ik ga het zeker volgende keer proberen om Navigon opnieuw opstarten te proberen. Nu wachtte ik meestal totdat de GPS ontvangst weer terugkwam (vaak was dat na een uur en maar voor 5 minuutjes )

Wat betreft de Iphone uitzetten om de GPS ontvangst terug te krijgen; dat hielp vaak wel maar ook niet voor langere tijd helaas. Msch moet ik gewoon updaten naar nieuwere iOS. Maar ff uitzoeken mbt jailbreak dan...

Anyway; thnx voor je tips!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon trail versie? marcq iPhone Apps 0 19-06-10 17:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:01.