iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Tomtom crasht na update naar versie 1.6 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/80569-tomtom-crasht-na-update-naar-versie-1-6-a.html)

NK1 26-12-10 07:29

Ik had er ook last van...

Als eerste heb ik Tomtom van mijn iPhone gehaald, toen de app opnieuw gedownload. Daarna weer op mijn iPhone gezet. Gelukkig werkt alles weer :-)

Pehardenberg 26-12-10 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NK1 (Bericht 619073)
Ik had er ook last van...

Als eerste heb ik Tomtom van mijn iPhone gehaald, toen de app opnieuw gedownload. Daarna weer op mijn iPhone gezet. Gelukkig werkt alles weer :-)

Ook geprobeerd, maar helaas werkt niet.
TT van Iphone verwijderd en via iphone opnieuw gedownload.
Maar nog steeds geen opstart TT.

Pehardenberg 26-12-10 17:06

Eindelijk TT weer aan de gang heb hiervoor wel een volledig herstel moeten doen (nieuwe Iphone) maar jammer genoeg gaf dat weer nieuwe andere problemen.
Iphone start regelmatig opnieuw op als ik een App afsluit.

iemand nog sugesties?

alvast bedankt,

Peter

VAS 27-12-10 13:27

Heb hetzelfde probleem. Door andere oorzaak een herstel moeten uitvoeren op m'n iPhone. Daarna zijn alle apps weer netjes geinstalleerd, behalve TT. Krijg de melding dat TT niet kon worden geinstalleerd en er een onbekende fout is opgetreden met code 0xE8000004. Alles wat hierboven beschreven is geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Heb TT een mailtje gestuurd en het probleem beschreven. Wacht nog op antwoord.

abuisman 28-12-10 18:53

ik heb TT benelux 1.5 iPhone 4 met 4.2.1 en een jailbreak. TT opstarten, ik zie nog net het logo, daarna meteen weg

mulderslag 01-01-11 11:42

Ik snap er niets van, ik ken 3 mensen, waaronder ik die tomtom europa 6.1 foutloos hebben draaien!

jroels 02-01-11 21:02

Bij mij lukt het nog steeds niet. :( Lees op verschillende andere fora (tot het officiële Apple support forum toe) dat er nog genoeg andere mensen zijn met problemen (allemaal met iPhone 4 en na installatie van TT 1.6 waarbij versie 1.5 al op de iPhone geïnstalleerd stond), maar nog nergens een kant en klare oplossing gevonden. TomTom helpdesk blijkt ook niet echt met een oplossing voor de dag te kunnen komen.

Sta dus nu op het punt om iPhone te herstellen en deze keer te kiezen om als een nieuwe telefoon te configureren en alle Apps (waaronder TomTom) opnieuw te installeren.

Lijkt me allemaal wel veel werk voor die ene App die niet werkt en zie er eerlijk gezegd tegen op...

Toch ook eerst nog eens wat meer research doen ivm wat ik dan allemaal kwijt speel als ik zo'n herstel doe. Qua terugzetten van back ups op de iPhone heb ik de indruk dat het zo'n beetje alles of niets is en dat je dus niet selectief kan bv je sms-jes en instellingen terugzetten niet mogelijk is. Mocht er toevallig een expert iPhone back ups meelezen die wat nuttige tips heeft hoor ik het graag!

Hou jullie verder op de hoogte of herstellen als nieuwe telefoon sisyfusarbeid bleek te zijn of dat het daarentegen de wonderfix is waar we op zitten te wachten.

Op hoop van zege!

AETD 03-01-11 13:41

Bij mij wel. Maar ik moet opletten wat ik hier zeg. Heb een waarschuwing door mijn vorige post. Blijkbaar mag men hier niet vermelden waar men zijn app's vandaan haalt.

Ik heb Tomtom 1.4.1 op mijn iphone gezet. deze gaf na een tijdje vanzelf de melding dat er een update was. deze update aanvaard. en ik heb nu tomtom1.6 werkend.

Wat nu het verschil was tussen meteen tomtom 1.6 er op zetten of eerst 1.4.1 en dan updaten naar 1.6. Ik heb er geen idee van.

Trouwens de update van 1.5 naar 1.6 lukte ook niet.

Eerlijk gezegd. Rij ik liever met de navigon. Maar dat is een persoonlijke mening die hier verder niet terzake doet. Behalve dan dat ik 4 dagen gezocht heb hoe tomtom werkend te krijgen. En ik hem er na een testrit van 3 uur weer afgeggooid heb. :-)

creda 03-01-11 14:14

Onbekende fout met code code 0xE8000004.
 
Bij mij was de oorzaak van de Onbekende fout met code code 0xE8000004 het feit dat ik te weinig plek vrij had op mijn iPhone. Ik krijg het idee dat je om Tomtom te installeren (europe), je minimaal 4 a 5 Gb vrij moet hebben. De installatiefile (.ipa) die overgezet wordt is al bijna 2Gb groot bij Europe, deze moet dan uitgepakt en geinstalleerd worden. Meer Gb's vrijmaken was bij mij de oplossing.

dougos 08-01-11 23:45

Tomtom crasht na update naar versie 1.6
 
Apple - Support - Discussions - TomTom 1.6 problems with iPhone 4 ...

haroldv 09-01-11 07:56

Hmm, da's een nieuwe tip, regio omzetten naar engels...

jroels 09-01-11 20:50

OMG! Dougos je bent m'n held!

Instellingen --> Algemeen --> Regionotatie op België gezet en TomTom werkt weer perfect!

Had wellicht leuk geweest mocht de TomTom helpdesk hiermee voor de dag gekomen zijn, maar een mens kan niet alles hebben in het leven zeker, hè.

Gelukkig had m'n legendarische tamheid me er tot dusver van weerhouden om (zoals ik gepland had) een herstel als nieuwe telefoon te doen om te trachten het probleem op te lossen. Dit geweldige forum heeft me dus een paar uur installatie-fun bespaard en de teloorgang van prachtige stukjes proza (aka m'n sms-geschiedenis) verhinderd. Waarvoor dank.

kb1806 11-01-11 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jroels (Bericht 617438)
Had een 3-tal weken geleden TomTom W-Eur geïnstalleerd op m'n Iphone 4 (zonder jailbreak, app = officiële betaalde versie uit de AppStore) en was eigenlijk best tevreden over hoe dit werkte. (In tegenstelling tot met m'n 3GS goed GPS bereik zonder car kit!)

Na het lezen van het bericht dat er een update was op deze uitstekende website, App ge-update naar versie 1.6 direct op de Iphone via Wi-Fi.

Sindsdien word ik na 2 seconden het startscherm van de App te zien (zwart scherm met het TomTom logo) uit de applicatie gegooid naar het homescreen. TomTom staat na "opstarten" in de lijst met open applicaties, maar wat ik ook doe, ik geraak niet verder dan enkele seconden dat zwarte opstartscherm.

Heb de telefoon een paar keer gereboot (dmv home button en power button tegelijkertijd in te houden) --> zonder resultaat.

Heb m'n firmware ge-update naar 4.2.1 (zat nog op 4.1) --> zonder resultaat.

Heb de applicatie verwijderd en weer geïnstalleerd via de Appstore (direct op de telefoon want Itunes op PC gaf een foutmelding dat de App niet kon geïnstalleerd worden - ironisch genoeg leidde de "meer informatie" knop bij deze foutmelding me tot een pagina die reeds offline gehaald was) --> geen resultaat.

Voor mij heeft deze update de volledige app onbruikbaar gemaakt. Ben ik de enige met dit probleem ? Heeft iemand nog een suggestie voor mogelijke oplossing?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Ik had niet precies hetzelfde maar ik had ook dezelfde foutmelding en kreeg dan ook een pagina die reeds offline was gehaald.Alleen was het bij mij gebeurd toen ik de app over zetten van een 3gs naar een iphone 4.Ik ben benieuwd of iemand hier een verklaring voor heeft.Bijvoorbaat dank

nessacul 14-01-11 23:07

Zelfde probleem! Maar werkt inmiddels weer...Wel factory reset nodig!!

- Back-up maken van je iPhone d.m.v. iTunes;
- Harde reset - Factory Settings :-( (Let goed op contacten e.d.)
- TomTom app in iTunes verwijderen;
- TomTom opnieuw downloaden via iPhone (niet de oude versie via iTunes syncen of reservekopie terugzetten...) Zodra je iPhone weer "factory installed" is, weet je iPhone dat je TomTom al een keer gekocht hebt en kun je een gratis kopie downloaden.

Dus downloaden vanaf je iPhone, "oude TomTom" uit iTunes verwijderen en dan synchroniseren...

Werkt weer als een zonnetje...

esid 30-12-11 23:25

tomtom crasht iphone
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door teovmy (Bericht 618064)
Hier het zelfde probleem. Uiteindelijk van een jailbraik naar de laatste IOS 4.2.1 gegaan en zelfs de TomTom app gekocht. Maar nog steeds geen resultaat.

De hele boel twee keer hersteld en weer gesynct maar hij blijft me eruitgooien.

tomtom crasht ook alle 5' op mijn iphone... om gek te worden.

Pehardenberg 30-12-11 23:41

Na TT aangeschaft te hebben was het probleem voorbij.
Beleef er elke dag plezier aan. TT is zijn geld meer dan waard.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:24.