iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   xGPS: gps fix (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/82533-gps-fix.html)

jawilja 16-01-11 15:05

gps fix
 
hoe krijg je de gps aan de praat?
firmware4.1
modem 6.15.00
jailbreak ja

wubbe 17-01-11 08:41

1) leg je iPhone buiten neer, met ruim 'zicht' naar de hemel
2) start een App op die GPS gebruikt, bv. Google Maps
3) wacht heel lang...

Na een update 'denkt' je iPhone dat hij in Cupertino, CA is, en het duurt effe voordat hij weet dat je in Nederland bent.

iWiefring 17-01-11 09:54

Werkt bij m'n stiefmoeder, top voor deze oplossing! Veel dank.

huibregt 17-01-11 09:56

Denk er ook aan 'Locatievoorzieningen' op aan te zetten voor alle apps die GPS moeten gebruiken (onder Instellingen > Algemeen)

grijze1 20-01-11 20:24

helaas, zoals je kunt lezen in meerdere topics zal jouw baseband 6.15.00 daar de oorzaak van zijn ik heb het namelijk ook en met mij heel veel anderen.

wubbe 20-01-11 20:27

Wat heeft de baseband nu met de GPS te maken?
Zelf zonder simkaart werkt de GPS

ShortyEx 20-01-11 20:28

Ja maar de iPad baseband heeft een negatief effect op de GPS chip in de iPhone, valt niets aan te doen tot dev-team of iemand anders met veel weet van deze dingen een oplossing vindt... Dit werd voor een reden uitdrukkelijk vermeld bij de mogelijkheid om te unlocken met de iPad baseband..

wubbe 20-01-11 20:30

Nou, je klinkt zeker van je zaak, maar voor mij zijn het appels en peren ;)

ShortyEx 20-01-11 20:38

Kijk het ligt aan het feit dat de baseband van de iPhone een bepaalde wisselwerking heeft me de rest van de chips die er in zitten, zo heb je bijvoorbeeld voor a-gps data toegang nodig via Wi-Fi of uw simkaart.. Alle componenten in uw iPhone hebben zo een bepaald effect op elkaar. En in de iPad is dat hetzelfde verhaal.. MAAR door een de iPad baseband in de iPhone te gebruiken, doe je die hardware denken dat het een iPad component is, wat dan weer een neveneffect heeft op al de rest.. De oplossing zou naar het schijnt pas komen als dev-team of iemand anders een manier vind om terug te downgraden naar een iPhone baseband die te unlocken valt.. Er zijn mensen bezig met oplossingen te vinden..

(Als ik het verkeerd begrepen heb, verbeter me dan aub!)

wubbe 20-01-11 21:28

Nou, dit klinkt wel heel exotisch (en ongeloofwaardig): wisselwerking met de rest van de chips :confused:
a-GPS data toegang via Wi-Fi op uw simkaart :confused:

Een GPS signaal is onafhankelijk van baseband, Wi-Fi en GSM. De GPS ontvanger staat hier los van en heeft zijn eigen frequentie. Het enige is dat om een fix te krijgen de GPS ontvanger hulp kan krijgen van Wi-Fi of GSM omdat die enigszins weten waar je bent. Zo helpen ze de GPS ontvanger. Maar, zoals eerder vermeld: De GPS in de iPhone werkt ook prima zonder simkaart. (ik heb er hier een naast me liggen), alleen duurt het iets langer om een fix te krijgen.

Wat is a-GPS?

grijze1 20-01-11 21:46

ik heb zojuist een 4de iphone 3 g aangesloten op de computer en navigatie erop gezet ,tomtom , navigon, syg en igo allemaal geen fix.
dit alles op baseband 6.15.00!
dus ja, hoe het kan weet ik niet maar kan geen toeval zijn, dit is ook waar het dev. team voor waarschuwt.
ik ben vrij nieuw met de iphone, maar ik heb me juist een beetje in de navigatie verdiept omdat ik dat een zeer belangrijk onderdeel vind van het totale plaatje.

huibregt 21-01-11 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 630773)

Wat is a-GPS?

Dat is assisted GPS, dus precies wat je al zei: hulp van gsm of Wi-Fi.

henkselder 22-01-11 11:24

Ben bang dat we moeten wachten op een downgrade van de 6.15 baseband.
Anders kan je ook met een BT gps werken.

mikefreezer 03-02-11 22:32

Mijn 3G heeft na de 4.21 update ook problemen gekregen met de GPS, toch staat de baseband op 5.15.04 en niet 6.15.

Ik heb fuzzyband geprobeerd om te downgraden, maar heb dus een verkeerde bootloader. Inmiddels versie 3.13 en 4.01 geprobeerd, maar blijft geen of poor fix houden.

Heeft iemand nog suggesties ?

oja, unlocken hoeft niet meer, is officieel al geregeld

GeNieuw 05-02-11 11:58

Opmerkelijk is dat de Tomtom carkit (met gps-ontvanger ingebouwd) wél werkt.

arierammelaar 09-02-11 22:20

Hey,
Ik heb ook het probleem dat mijn gps het niet doet. Ik heb de ipad baseband. War echter wel raar is, is dat kaarten, een of andere ski-app en andere gps apps wel gps hebben, maar tomtom en motionx gps geen...:s
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt!

Ger3er 17-02-11 12:51

Bij mij met 3GS sinds een dag of tien hetzelfde probleem: geen GPS meer en bijkomend: hele slechte Wi-Fi ontvangst. Terwijl daarvoor alles als een zonnetje liep. GPS ontvangst prima, terwijl de iPhone in docking naast de autoradio stond. Nu: niks meer. Lijkt wel sinds upgrade naar 4.1.2 (PS ik weet niets van basebands enzo)
Hoe kan ik downgraden? Ga ik dat eens proberen.

wouter1981 17-02-11 13:11

Downgraden van de firmware kan indien je de SHSHs hebt opgeslagen. Maar ik zou eerst eens Herstellen in iTunes. En bij voorkeur GEEN backup terug zetten.

Ger3er 17-02-11 13:22

Ehh... dank voor je reactie, maar... ik ben een niet al te technische gebruiker. Wat zijn SHSHs en hoe weet ik of ik die heb opgeslagen? Herstellen heb ik gisteren gedaan Incl backup terugzetten (dat helpt dus inderdaad niet). Als ik GEEN backup terugzet, hoe krijg ik dan al m'n content weer op de iPhone? Sorry voor de beginnersvragen...

dmotto 26-02-11 03:58

oplossing voor 3g gebruikers
 
Dit is een oplossing voor push en gps om de gps functie terug te krijgen heb je een bepaalde bootloader nodig namelijk
5.08 Bootloader dit kun je achterhalen door fuzzyband in cydia te downloaden suc6
Ik had net op een andere site een oplossing geplaatst het is wel
engelstalig als er meer animo voor is vertaal ik het wel in het nederlands
er is geen illegale software voor nodig dus moderaters chill out
[FONT=System]I had some issues push wasn't working gps didn't work either some say it has
nothing to do with the 6.15 baseband but in my case that was the problem.
so here it goes I had my iphone jailbroken with redsnow and updated my baseband
to 6.15 , to have push notifications working I added the source in cydia http://www.cmdshft.ipwn.net/apt/
removed all the applications that use push notification
and installed inject + push doctor in cydia and resprung
my phone.
now to get the gps function working I followed this tutorial on youtube
YouTube - How To Downgrade 6.15.00 Baseband On iPhone 3G 5.08 Bootloader
Download The Certificate you need here Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
navigate to this folder in your iphone
Var/Stash/Applications/Fuszzyband.app And copy the certificate in the
folder and downgrade (you must have 5.08 Bootloader to successfully
downgrade your phone)
that were all the steps I had to follow I thought I just share it because it
could be usefull to some of you.
I also tried the sam and samprefs method before I tried these instructions
but push didn't work and gps neither.
[/FONT]


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.