iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom Benelux geen GPS signaal (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/84173-tomtom-benelux-geen-gps-signaal.html)

inVisionxxx 06-02-11 20:22

TomTom Benelux geen GPS signaal
 
Ik heb onlangs TomTom Benelux 1.6 geinstalleerd op mijn 3GS.
Echter krijg ik maar geen signaal te pakken. Iemand die dit probleem ook heeft gehad of het weet te verhelpen ?

XIII 06-02-11 20:39

Gebruik je de iPad baseband?

inVisionxxx 06-02-11 20:44

Eeeuuhhhhh, en wat houdt dit precies in ?

XIII 06-02-11 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door inVisionxxx (Bericht 638241)
Eeeuuhhhhh, en wat houdt dit precies in ?

De iPad baseband op een 3GS installeren is een truc om die te unlocken, met als bekend nadeel dat de GPS niet meer werkt.

Maar als je hier niet eerder van gehoord hebt zul je dit wel niet gedaan hebben...

inVisionxxx 06-02-11 21:45

Ik heb het wel gewoon via iTunes en via officiele website van T-Mobile geunlockt maar hier heb ik niets voor gedownload nee.

He jammer blijf ik nog steeds steken.

koerdo 16-02-11 16:46

Ga naar instellingen dan algemeen en dan locatievoorzieningen en vinkje bij tom tom aanzeten als u gebruikt waaneer u niet gebruikt uit zeten voor battarje.
probeer maar.

boenils 19-02-11 22:26

baseband 6.15.00 GPS-probleem
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 638295)
De iPad baseband op een 3GS installeren is een truc om die te unlocken, met als bekend nadeel dat de GPS niet meer werkt.

Maar als je hier niet eerder van gehoord hebt zul je dit wel niet gedaan hebben...

Ik vrees dat ik dus met dat probleem zit, heb m'n 3G inderdaad geüpdatet naar BB6.15 en gps deed het niet meer echt op 4.2.1. (kreeg nog wel m'n gps-pijltje rechtsboven maar geen deftige connectie). Daarna gedowngrade naar whited00r 4.2 (3.1.3-based) en nu geeft de gps zelfs geen enkele kik meer. Heb al gegoogled maar er blijkt nog niet echt een oplossing te zijn, tenzij ik me vergis?

mikefreezer 20-02-11 21:05

Ik ben ook al een poosje bezig om de gps weer werkend te krijgen. Info geeft aan dat ik de 5.15.04 versie heb. Dit met (custom) 4.21 op een 3G.
Helaas heb ik een bootloader 6.08, dus niet terug te brengen naar lagere versie.
Ik lees overal problemen met unlock, maar dat is niet meer nodig, is gewoon via t-mobile gebeurd.
Ook geprobeerd om naar 3.13 terug te gaan, maar gps blijft zeer slecht werken.

Gps is voor mij best belangrijk op de Iphone. Iemand die mij wellicht verder kan helpen ?

kaasdebaas 01-03-11 19:50

Ik heb ook nog steeds dit probleem.

Draai een 3G op 4.2.1 legaal geunlocked via T-mobile maar GEEN GPS.
TomTom app is dus waardeloos nu.

Daar moet toch een ooplossing voor zijn/komen? Het is toch bizar dat je een legaal toestel hebt wat gewoon niet werkt bij zo velen na een firmware update/legale unlock :confused:

mikefreezer 01-03-11 22:03

Intussen maar een tomtom houder gekocht....
Daarmee werkt GPS in de auto weer prima, maar ik mis toch nog steeds de gps als ik aan de wandel ben.

bramvds 04-03-11 09:03

Ligt aan de jailbreak. 100%. zonder jb werkt het prima. Greenpoison en redsnow maken gps onbruikbaar. Bij mij in ieder geval. 3gs 4.2.1 bb 05.15.04

floriander 04-03-11 20:50

Ik heb echt geen jail break en toch problemen met de gps. Ben nu bezig met tomtom voor een oplossing. Wil de tomtom ook op de fiets gebruiken dus zonder speciale tomtom houder!

peternumans 06-03-11 03:40

Versie 06.15.00
 
Niet alleen Benelux geeft problemen al mijn andere apps die om gps vragen doen het niet. Ik heb dus met mijn duffe kop wel modemsoftware 06.15.00 geïnstalleerd. Zou ik nu wel weet wat bereiken als ik van vooraf aan een "schone, van ITunes 4,2,1 download en dan onze vrienden green pois0n Hun werk laat doen??
Zie trouwens dat ik een verkeerde firmware in Mijn profiel heb.,,ga NU veranderen...

onnor 08-03-11 19:37

Sherif is bezig aan een mogelijkheid om de baseband weer te downgraden.
Deze komt vermoedelijk pas uit na de jailbreak voor iOs 4.3, is mijn informatie. Even geduld dus, en mogelijk is een oplossing al nabij.

blackoutzz 12-03-11 21:47

Heel gedoe over baseband.. Tussen 2 haakjes: Wi-Fi aanzetten helpt enorm bij instabiliteit bij TomTom.

Yajason 14-03-11 18:28

Het gekke is dat bij mij met de ipad baseband google maps app wel perfect werkt, maar bij tomtom krijg ik de melding 'slechte gps-ontvangst'. Ligt dit dan nog steeds aan die basebandversie?

onnor 14-03-11 19:23

Yep, is bij iedereen zo. Je GPS is niet stuk of afgesloten, hij communiceert gewoon niet goed met apps als Trailblazer, Tomtom, Navigon, etc... Google maps werkt ook bij mij normaal.

Yajason 14-03-11 19:57

Maar de oorzaak is dan dus die ipad baseband? of is er misschien een andere oorzaak mogelijk? Alvast bedankt!

haroldv 14-03-11 21:22

Die van mij, en vele anderen, heeft nooit gewerkt, op geen enkele ios versie, gejailbreakt of niet. Navigon doet het overigens ook niet. Gps werkt in andere apps prima.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.