iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Na Navigon Benelux ook Europa gekocht: is het stom om wederom te betalen voor in-apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/88429-na-navigon-benelux-europa-gekocht-stom-om-wederom-betalen-voor-apps.html)

sybian 05-04-11 21:18

Na Navigon Benelux ook Europa gekocht: is het stom om wederom te betalen voor in-apps
 
ik had Navigon Benelux met Traffic Live reeds, en heb sinds kort de Europa versie. Toen vroeg ik mij af of ik wederom de in-app Traffic Live moet aanschaffen? Dus stuurde ik Navigon een mail.
Graag hoor ik van jullie wat jullie vinden van onderstaande reactie van Navigon op mijn vraag.

Mijn vraag:
"In the past I have bought Navigon Benelux for my iPhone, and as an in-app I purchased Traffic Live. Now more recently my needs grew so I bought
the update Navigon Europe. Now I try to install my in-app purchase Traffic Live, but it seems I have to buy it again... How can I install my
already paid in-app without paying again?

iPhone 3Gs (iOs 4.1) with Navigon Benelux 1.7 with Traffic Live; Navigon Europa 1.7 (bought with the same account)
het antwoord van Navigon:
Thank you for your e-mail. We are sorry to hear you have encountered inconveniences with your app.

Regarding your query, as you have purchased a new application, you will have to purchase the add ons again. The in app purchases are restricted to the initial application through which they were bought.
Ik begrijp dat ik technisch gezien een nieuwe 'app' heb gekocht, maar in principe heb ik slechts een uitbreiding qua landen gekocht, waarvoor ik nogmaals de in-apps moet aanschaffen... beetje jammer, wat zeggen jullie?

sybian 11-04-11 13:02

heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?

KvdS 11-04-11 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sybian (Bericht 662723)
heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?

Hallo Symbian,

Ik heb hier wel een mening over, weinig service.
Maar is dat ook zo? Bied Traffic Live nu je het voor Europa wil gaan gebruiken niet veel meer informatie? Je moet ook betalen voor de uitbreiding in de wegenkaarten, dat vinden we normaal, maar is het dan ook niet normaal dat je voor de meer informatie die Traffic Live nu gaat bieden ook betaald moet gaan worden?

Dit overdenkende vind ik dat het heel veel service zou zijn als je niet bij hoeft te betalen, als je van de BeNeLux landen over gaat op Europa.

Groet,
Kees.

ballegooier 11-04-11 13:56

Als je een losse pnd TomTom met live services upgrade van Benelux naar Europa betaal je denk ik wel alleen voor de extra kaarten. Alleen werkt de app store nu eenmaal zo dat in-app aankopen niet overdraagbaar zijn naar andere Apps. Tenminste, dat denk ik. Navigon zou je in dit geval hooguit geld terug kunnen storten als tegemoetkoming. Technisch is het volgens mij niet mogelijk om de in-app aankoop niet te belasten.

Om deze reden heb ik destijds meteen de Europa variant gekocht. Terwijl ik toen nog niet eens een auto had. En hooguit 1 x per jaar op vakantie naar het buitenland ga met een auto.

Ik zie familieleden ook allemaal beginnen met zon 'betaalbaar' Benelux navi- dingetje, en na een jaartje al 'klagen' dat er geen duitsland op zit en bijna 100 euro moeten bijbetalen voor kaart upgrade naar Europa. Tja, dat kan je eigenlijk ook meteen kunnen bedenken toch? Toen je de Benelux app kocht wist je dat er een kans is dat je een Europa variant nodig gaat hebben.
Die is nu aangebroken en per saldo is je Benelux app nu weggegooid geld. Goedkoop duurkoop enzo.

sybian 11-04-11 17:39

@KvdS - je conclusie "het zou getuigen van een ongehoord goede service" klopt wel. Maar 't zou ze ook een heel trouwe klant opleveren, en veel goede mond-op-mond reclame.
originele naam heb je me trouwens gegeven ;)
@ballegooier - het beste advies komt altijd te laat ;) je hebt helemaal gelijk, maar als, als, ...

awel - tijd om zsm Live Traffic te kopen, en er niet meer over na te denken.

sybian 17-09-11 13:31

Hahaa! Navigon is súper! Heb (alweer een poos geleden) besloten om nogmaals "Traffic Live" aan te schaffen voor mijn Europa - versie. Wat bleek? Gratis en voor niets gekregen. Navigon zei tijdens het in-app aanschaffen dat ik deze in-app al had gekocht...

Dit getuigt dus toch van "ongehoord goede service" van Navigon!

ballegooier 17-09-11 15:52

Dan is de in-app aankoop blijkbaar op Apple-ID geldig? Maar dat is zeker goed nieuws!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:01.