iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: Welke navigatie software voor Europa? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/89134-welke-navigatie-software-voor-europa.html)

joostdeman 14-04-11 14:57

Welke navigatie software voor Europa?
 
Welke navigatie software voor Europa adviseren jullie?

Zie nu op het forum alleen maar een paar berichten van 2010 en eerder.

iMarnick 14-04-11 15:53

NAVIGON:

Sinds laatste kaart update van Navigon is het geen vette. Toch nog steeds wegen die men nu nog niet heeft aangepast.
Wel de mooiste kaarten, duidelijke instructies, je krijgt mooie pijlen, mooie kaarten, rijstrook assistentie, bij ingewikkelde wegen krijg je de rijstrook die je moet volgen. Snelle herberekening, ... Traffic info maar 1 keer aanschaffen.

TOMTOM

Dure traffic info, kaarten zijn hoekig, minder mooi, staat iets verder qua kaartenupdates.


Ikzelf heb Navigon met een carkit van TomTom.

colliehome 14-04-11 16:04

Sprekend voor mezelf is Navigon nog steeds een topper. Incorrecte info? Soms wel. Maar de routes veranderen hier zoooo snel. Prijs/kwaliteit dus een dikke +

Wilbie 14-04-11 16:37

Ik heb Navigon en TomTom, die ik afwisselend gebruik. Momenteel staat TomTom op mijn 3G. Dit vooral vanwege de in mijn ogen storende gedateerdheid van de (Nederlandse) kaarten van Navigon/Navteq.

Voordelen Navigon: mooiere kaarten(maar niet altijd even goed leesbaar), soepelere weergave op het scherm (ik heb een 3G), fraaie PanoramaView (in het buitenland tenminste, hier in Groningen zie je er niks van), goedkopere file-informatie. Routes met meerdere tussenstops mogelijk.
Nadelen: matig kaartmateriaal, traag op een 3G, geen routeberekening zonde GPS-fix, soms vreemde routes (dwars door woonwijk met drempels of 'omleidingen' via tankstation bij file).

Voordelen TomTom: duidelijke menustructuur, goed leesbare kaarten (dat is wat anders dan mooi), veel accuratere file-informatie via HD-Traffic, up-to-date kaarten (in Nederland tenminste), uitstekende routes met reële aankomsttijden.
Nadelen: HD-Traffic duur (maar wel de prijs waard), hoekige ouderwets ogende kaarten, lastige afstemming verhouding stemvolume met muziekvolume (diep verborgen in instellingenmenu), maar één tussenstop mogelijk.

joostdeman 14-04-11 17:10

Wat zijn dan de bijkomende kosten voor Traffic informatie voor beiden? En welke is het meest actueel en uitgebreid?

Wilbie 14-04-11 17:27

Bij Navigon kost Traffic Live momenteel € 14,99.
TomTom HD-Traffic kost momenteel € 29,99 voor 12 maanden, maar ook kortere abonnementen (zelfs voor één dag) zijn mogelijk.

HD-Traffic is de véél betere keuze in dit geval: het doet echt alles beter en sneller, maar dat mag ook wel gezien het prijsverschil.

joostdeman 14-04-11 19:36

Beide bedragen zijn voor een jaar?

iMarnick 14-04-11 20:06

Neen, bij Navigon is het een éénmalige aankoop. Dus 1 keer € 14,99 betalen en je hebt LiveTraffic voor altijd op je gsm.

Bij TomTom betaal je voor per dag, per maand of per jaar. Dus werken met een abbonement.

Mwfadebeer 14-04-11 22:10

Al lange tIjd, pre-iPhone, een TomTom fan. Prefereer zelfs boven de ingebouwde navigatie in mijn auto. Dikke aanrader met up to date kaartmateriaal, ook in het buitenland.

mhoutman 28-04-11 12:53

Ondanks vaste navigatie in auto heb ik al een paar jaar zowel TomTom West-Europa als Navigon Europa

TomTom West-Europa
+ intuitief UI
+ snelle kaart updates,
+ zowel file- als flitsdienst als in-app aankoop (sinds 1.7)
+ stemmen keuze NL, EN, DU en vele andere
- matige GUI voor kaarten
- alleen voor iPhone
- erg dure in-app aankopen. (TomTom belast je per apparaat.)
- geen mogelijkheid om te updaten van West-Europa naar Europa

Navigon MobileNavigator Europe
+ mooie kaarten
+ Universeel (dus voor iPhone én iPad)
+ gunstige in-app aankopen (Navigon belast per iTunes account dus meerdere iPhones/iPads kunnen gebruik maken van dezelfde in-app aankoop
- lastige UI
- geen stemmen keuze. (kent geen verschil tussen iPhone Systeem- en regio-instellingen. d.w.z. als je iPhone in het Engels staat dan krijg je altijd een Engelse stem)

wegens stemkeuze (mijn iPhone staat in het Engels) heeft TomTom mijn voorkeur

putnik 29-04-11 10:56

Bericht van Wilbie:
"Nadelen: matig kaartmateriaal, traag op een 3G, geen routeberekening zonde GPS-fix, soms vreemde routes (dwars door woonwijk met drempels of 'omleidingen' via tankstation bij file)."
Mijn bericht
Ik heb het ook ervaren totdat ik leerde om niet de "kortste" route te kiezen.
Bij Navigon krijg je steeds twee of drie route opties.
Toen koos ik voor "blauwe" en idd. kreeg ik op mij reeds,bekende route hele vremde aanwijzingen (drempels,stoplichten,in/uitvoegen op snelweg).Eigenlijk was het korter qua afstand, maar vervelend c/q gevaarlijk om te rijden.Daarna gekozen voor een "orange" route en alles viel op zijn plaats.
dus goed opletten bij het kiezen van de route op Navigon.

ballegooier 29-04-11 11:31

Je moet het soort routes van navigon even op 'snel' zetten ipv 'optimaal'. Dan krijg je niet meer van die onlogische korte en langer durende routes...

ahoj4u2 16-05-11 14:52

Hey daar allen,
ben op zoek naar een camper parking software voor op mijn tomtom iphone 3
graag info op ahoj@pandora.be
dank u

ballegooier 16-05-11 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ahoj4u2 (Bericht 674020)
Hey daar allen,
...
graag info op ahoj@pandora.be
dank u

Camper parking iphone app - Google Search
Succes met nieuwe spam aanvoer... :D

ahoj4u2 16-05-11 22:47

kan het niet zo direct vinden kan je
dank u

bennie010 18-05-11 19:09

tom tom vind ik prima werken. Snelle kaart updates korte routes. Personalisering etc


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.