iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom 1.7 flitscamera in-app aankoop (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/89936-tomtom-1-7-flitscamera-app-aankoop.html)

mhoutman 26-04-11 17:01

TomTom 1.7 flitscamera in-app aankoop
 
Na Navigon verwijderd te hebben omdat ze daar nog steeds niet begrijpen dat er gebruikers zijn die graag hun iPhone in het engels willen zetten en dan toch een NL stem te willen heb ik maar weer gekozen voor TomTom.

Met de nieuwe TomTom update is het mogelijk om voor € 29,95 per jaar flitscamera's service te kopen.

1) is deze service beter dan bijvoorbeeld van Flitsmeister. (n.b. TomTom is weliswaar voor Europa en FM alleen in NL)

2) hoe zit het nou precies met data-gebruik van TT in het buitenland ? File - en Flitsmeldingen zullen toch gewoon data kosten ?

rvanhusen 26-04-11 19:52

Citaat:

hoe zit het nou precies met data-gebruik van TT in het buitenland ? File - en Flitsmeldingen zullen toch gewoon data kosten ?
Gelukkig geef je zelf et antwoord al. Deze vraag is geloof ik nu al 2000 keer voorbij gekomen.

r03n_d 26-04-11 20:03

Ik gebruik zelf dat "abonnement" nooit, en gebruik dus alleen de vaste flitspalen. Dat is voor mij persoonlijk meer dan voldoende. De snelheidsboete die ik heb gehad was ook maar 15 euro, dus ik mag 2x te hard rijden in een jaar :P

mhoutman 26-04-11 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r03n_d (Bericht 668247)
Ik gebruik zelf dat "abonnement" nooit, en gebruik dus alleen de vaste flitspalen. Dat is voor mij persoonlijk meer dan voldoende. De snelheidsboete die ik heb gehad was ook maar 15 euro, dus ik mag 2x te hard rijden in een jaar :P


het flitspalen abo is er pas sinds 1.7. Filemelding abo was er al veel langer vandaar mij vraag. thx :)

Benn 27-04-11 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r03n_d (Bericht 668247)
Ik gebruik zelf dat "abonnement" nooit, en gebruik dus alleen de vaste flitspalen. Dat is voor mij persoonlijk meer dan voldoende. De snelheidsboete die ik heb gehad was ook maar 15 euro, dus ik mag 2x te hard rijden in een jaar :P

Bij jullie is dit inderdaad spotgoedkoop, bij ons betaal je minstens 50 euro voor 1 km te snel rijden, en dit kan snel oplopen tot 600-800

apotheosis 28-04-11 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 668294)
het flitspalen abo is er pas sinds 1.7. Filemelding abo was er al veel langer vandaar mij vraag. thx :)

Ik heb dna toch iets over het hoofd gemist; ik heb vorig jaar al in julie hd traffic aangeschaft en daar zitten zowel de fille meldingen in als de vaste flitspalen voor 30 euro per jaar.

michaelvdvaart 01-05-11 20:25

Ik heb de Flitsservice dezelfde dag na uitkomst van 1.7 gekocht en alles werkt op zich prima, maar had iets meer dynamische meldingen verwacht. Als ik nu ga rijden krijg ik overal een melding waar "mogelijk (regelmatig)" een mobiele flitser staat... Krijg dan een plaatje met een flitser op driepoot met een vraagtekentje. Is jullie ervaring dat er ook nog iets van verzekerde gemelde flitsers zijn die ook dynamisch worden opgepakt door deze service? Dat ik voor iedere plek waar misschien een flitser kan staan op de rem ga kon ik zelf ook wel verzinnen...
Dit valt me tot zover een beetje tegen eerlijk gezegd.

Wel grappig is dat bij een traject controle je nu ook een waarschuwing krijgt bij het overschrijden van de snelheid op het traject.

apotheosis 06-05-11 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michaelvdvaart (Bericht 669637)
Ik heb de Flitsservice dezelfde dag na uitkomst van 1.7 gekocht en alles werkt op zich prima, maar had iets meer dynamische meldingen verwacht. Als ik nu ga rijden krijg ik overal een melding waar "mogelijk (regelmatig)" een mobiele flitser staat... Krijg dan een plaatje met een flitser op driepoot met een vraagtekentje. Is jullie ervaring dat er ook nog iets van verzekerde gemelde flitsers zijn die ook dynamisch worden opgepakt door deze service? Dat ik voor iedere plek waar misschien een flitser kan staan op de rem ga kon ik zelf ook wel verzinnen...
Dit valt me tot zover een beetje tegen eerlijk gezegd.

Wel grappig is dat bij een traject controle je nu ook een waarschuwing krijgt bij het overschrijden van de snelheid op het traject.

Normaal gezien kan je dat afzetten bij instellingen, ik ben daar ook geen voorstander van om iedere keer te moeten horen daar gaan ze mss staan, lol.

Pulletje 18-05-11 11:19

Heeft iemand nu al eens daadwerkelijk een mobiel flitsteam zien staan en dat deze ook werd aangegeven? En wat is de bron die ze gebruiken?

apotheosis 18-05-11 15:15

Het boeltje staat niet op punt: ik kom een flitspaal tegen maar het boeltje blijft hangen.
Ervoor was dat nooit het geval; er zijn dus werkelijk idioten bij die een flitspaal aangeven terwijl dat helemaal niet nodig is, mss alleen nodig als die flitspaal er nog niet instaat.
Daardoor loopt het boeltje van de flitspaal vast, dan moet ik onderaan de app wissen en dan is het terug oke maar iemand die op z'n baan redelijk wat flitspalen tegen komt die zal het wel beu worden omdenduur want iedere keer is het prijs.
Ik ben nog steeds geen mobiele tegen gekomen, daar kan ik niet op antwoorden.

bennie010 18-05-11 18:07

Flitsmeister is ook een handige app voor flitsers. Hier kun je mobiele flitsteam ed aangeven!

apotheosis 18-05-11 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bennie010 (Bericht 674951)
Flitsmeister is ook een handige app voor flitsers. Hier kun je mobiele flitsteam ed aangeven!

Ik gebruik ook nog qflits

bennie010 19-05-11 01:01

Qflits, nog nooit van gehoord. Ik gebruik de meister icm flitsers.mobi haha

apotheosis 19-05-11 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bennie010 (Bericht 675095)
Qflits, nog nooit van gehoord. Ik gebruik de meister icm flitsers.mobi haha

flitsmeister heb ik ook.
Gebruik meestal qflits
Maar wees gerust ; in beide apps zitten niet alle erin en worden ook niet alle door de mensen aangegeven laat staan 's nachts zoals ik overlaatst ben tegen gekomen. Blijft nog altijd opletten.
Vroeger was beter, toen had ik leuk apparaatje in de wagen voor mobiele controles; dat was pas top. ;).
In nederland bestaat zo'n dsi computer van stinger, kost helaas teveel voor me (had een evo966).

bennie010 20-05-11 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 675290)
flitsmeister heb ik ook.
Gebruik meestal qflits
Maar wees gerust ; in beide apps zitten niet alle erin en worden ook niet alle door de mensen aangegeven laat staan 's nachts zoals ik overlaatst ben tegen gekomen. Blijft nog altijd opletten.
Vroeger was beter, toen had ik leuk apparaatje in de wagen voor mobiele controles; dat was pas top. ;).
In nederland bestaat zo'n dsi computer van stinger, kost helaas teveel voor me (had een evo966).

ja klopt. Jammer dat niet iedereen de moeite neemt om zo'n flitsers gewoon door te geven en sommige denken ook leuk te zijn door valse info door te geven.

Ja die stingers ken ik ook :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.