iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TOMTOM 1.7 update MET hdTraffic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/90130-tomtom-1-7-update-hdtraffic.html)

renshouben 29-04-11 19:51

TOMTOM 1.7 update MET hdTraffic
 
Ik heb onlangs mijn TT geupdate naar 1.7 echter mijn hd traffic abb werkt niet meer, ik heb alles al hersteld, ook mijn aankopen, dat gaat goed echter hij geeft elke keer aan dat hij geen info kan ophalen. Iemand dezelfde problemen?

sys50000 29-04-11 23:30

Ja. Zelfde probleem. Mooi balen! Trouwens ook pas naar 4.3.2 geupdate. Wellicht heeft dat er nog iets mee te maken?

satwil 30-04-11 00:38

:( Ik heb ook hetzelfde probleem, ook geupdate naar 1.7 en bij mij werkt hd traffic abbo ook niet meer, kan ook geen info ophalen
Maar als er iemand een oplossing heeft , hoor ik het graag.

renshouben 30-04-11 04:32

Ik draai nog op versie 4.2.1

gkho 30-04-11 08:44

HD Traffic werkt niet meer,
 
Bij mij hetzelfde na update van 1.7, TomTom gebeld (28 minuten) en die zeiden dat ze een stroring hadden die 's avonds opgelost moest zijn.
En als dat niet hielp dan moest ik de applicatie wissen in itunes EN op de iphone, opnieuw downloaden en alles zou weer goed zijn (ben je natuurlijk wel weer alle instellingen kwijt).

Na 12 uur wachten nog steeds geen HD traffic, dus inderdaad alles gewist. tomtom opnieuw geinstalleerd en HD Traffic purchase gerestored.

Nog steeds niks.

iPhone 4 met 4.3.2 en Tomtom 1.7

Akties;
1. Aangemeldt bij tomtom support (opnieuw)
2. Ben nu een bacup aan het terugzetten van 1 februari, kijken of dan alles weer werkt

hago 30-04-11 09:41

Idem met 4.3.2 na de update van tomtom geen HD traffic meer te krijgen. Zal het probleem bij TomTom neerleggen. Lijkt eerder hun probleem dan dat van Apple.
De oplossing op de site van TomTom om de aankoop van HD traffic te vernieuwen helpt niet.

NJ8 30-04-11 10:16

Het is een probleem van Tomtom, en ik ben er klaar mee. Ik kwam er meteen achter, maar kreeg dus na bijna een half uur in de wacht te hebben gestaan, het advies om alles opnieuw te installeren. Dat maar gedaan, app opnieuw gedownload. Alle favorieten kwijt. etc.
Misschien zoekt de firma Tomtom nog een groep beta testers, en hebben ze gedacht om daar de gebruikers maar voor in te schakelen. Dit kan toch niet?
En dan deze reactie sturen. :mad:
http://desmond.yfrog.com/Himg620/sca...=640&ysize=640

ballegooier 30-04-11 10:47

Je kunt zeggen wat je wilt, maar je krijgt een eerlijke reactie. Bij navigon krijgen we allemaal stug de melding om opnieuw te installeren, maar ondertussen leveren ze wel een nieuwe app in bij apple met bugfix. Oftewel: niet zeggen dat het hun eigen schuld is; terwijl ze het wel weten.

NJ8 30-04-11 11:07

Goudeerlijke reactie. Maar ik heb er niets aan. Want gisteravond werkte het nog steeds niet en nu ook nog niet trouwens.

EDIT: Probeer ik het nog een keer en warempel. Het werkt weer.
http://img34.imageshack.us/img34/8140/foto1r.png

NJ8 30-04-11 14:29

Ondanks dat Hd traffic weer werkt mist nu de "meld flitser" knop. Ik had eerder een proefabonnement tot 28 oktober. Deze is nu niet meer actief. Ik denk dat hier dus ook het probleem zit bij Tomtom.

renshouben 01-05-11 10:51

ziet er inderdaad naar uit, maar goed, traffic werkt weer en de flitsserv. is nieuw...bij mij werkt het ook weer

satwil 01-05-11 11:37

Ik wil jullie bedanken voor alle moeite,
want ik weet ook dat het soms een lijdensweg is.
Ziet er bij mij ook goed uit en werkt ook weer, het lag dus inderdaad aan tomtom en het is weer gewoon belachelijk dat ze ons niet geloven en dat je eerst van alles en nog wat moet doen, en dan ( naar lang heel zuren ) komen ze er achter dat het weer aan hun ligt.
Dit soort dingen gebeuren dus ook bij Ziggo, Upc, Kpn, Tele 2 enz. enz....
Het ligt zogenaamd altijd aan de klant en nooit aan hun zelf. Grootmacht heet dat.

Kevin 01-05-11 14:07

Gebruiken jullie de app veel? Ik moet zeggen dat ik nooit een GPS gebruik, maar ik zou hem wel willen aanschaffen.

Maar om er direct zoveel geld tegenaan te gooien.

NJ8 01-05-11 14:19

Dagelijks. Ik heb een my2011 Audi A4 met fabrieksnavi, maar die navi gebruik ik niet, omdat ik over het algemeen zeer tevreden ben over de kwaliteit en mogelijkheden van de tomtom app. Als het werkt is hdtraffic een zegen. En als mobiele flitsers straks weer gaan werken is de app weer beter geworden, en loopt tomtom weer voor op de rest. Maar sommige onderdelen van de bedrijfvoering, zoals de customer service afdeling moet gewoon beter.

ballegooier 01-05-11 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 669564)
Gebruiken jullie de app veel? Ik moet zeggen dat ik nooit een GPS gebruik, maar ik zou hem wel willen aanschaffen.

Maar om er direct zoveel geld tegenaan te gooien.

Waarom zou jij de app dan willen, als je nooit een gps nodig hebt / gebruikt? Zeker als deze Apps zo 'duur' zijn?
't is maar wat je duur noemt. Familielid die een losse TomTom kocht voor 89,- in uitverkoop moet nu een jaar later telkens gaan betalen voor nieuwe kaarten. En dan heeft hij nog geen eens Europa.
't is maar wat je duur vindt.

Kevin 01-05-11 21:26

Ik veronderstel dat de app dan ook gigantisch aan je batterij en intern geheugen vreet?

ballegooier 01-05-11 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 669649)
Ik veronderstel dat de app dan ook gigantisch aan je batterij en intern geheugen vreet?

Je veronderstelling klopt. En een TomTom laad je ook op tijdens het rijden. Je iPhone beter van ook.

johanvcr 04-05-11 23:20

Had ook problemen met ophalen verkeersinfo na de update. Heb aankopen hersteld en de schakelaar Flitsers in menu Wijzig instellingen--geavanceerd uitgezet. Daarna zonder problemen verkeersinfo binnengehaald.

Heb flitserspakket aangeschaft en mobiele flitsers nu ook beschikbaar! Kunnen zelf aan en afgemeld worden. De drempel is hierdoor laag en er zijn nog wel grapjassen die niet van het flitsers toevoegen icon af kunnen blijven: Gisteren was op de hele A15 tussen Ridderkerk en Nijmegen bij elk viaduct een flitser toegevoegd. Die heb ik er allemaal uit kunnen halen door de verwijder optie.

Pulletje 05-05-11 11:13

HD Traffic werkt soms wel, soms niet. Als ik de hele procedure (herstel aankoop etc) doe, heb ik soms HD traffic.
De hele boel al een keer opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.
Iemand een andere oplossing?

rpy 06-05-11 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pulletje (Bericht 670626)
HD Traffic werkt soms wel, soms niet. Als ik de hele procedure (herstel aankoop etc) doe, heb ik soms HD traffic.
De hele boel al een keer opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.
Iemand een andere oplossing?

Ik had exact hetzelfde probleem sinds een week met 1.6. Opnieuw geinstalleerd, hersteld etc, maar nog steeds sporadisch HD traffic.
Vanmorgen naar 1.7 geupgrade, en het werkt weer! Flitsservice is geldig tot 28 oktober (gratis op proef?).
Het lijkt mij dus dat de combinatie ('oude' versie, vernieuwde service) problemen opleverde. Van tomtom zelf trouwens nog geen reactie gehad...
Misschien heb je hier wat aan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.