//

Geen gps contact meer bij versie 1.8 en 3G

Geen gps contact meer bij versie 1.8 en 3G discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds installatie van laatste versie heb ik uitzonderlijk nog gps verbinding. Gps verbinding langzaal zien verslechten bij elke upgrade. Heb Iphone 3G. Navigon er eens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-05-11, 18:56
3Gjoker 3Gjoker is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard Geen gps contact meer bij versie 1.8 en 3G

Sinds installatie van laatste versie heb ik uitzonderlijk nog gps verbinding.
Gps verbinding langzaal zien verslechten bij elke upgrade. Heb Iphone 3G.
Navigon er eens afgesmeten en opnieuw geinstalleerd maar zonder succes
Nog iemand die ervaring? Zou het opgelost geraken met een tomtomhouder die gps signaal versterkt of ligt het aan mijn iphone?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-05-11, 20:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heb je Panorama View (ingeschakeld)?
Navigon is te zwaar geworden voor de 3G, is een tijd geleden al mijn persoonlijke conclusie geweest. Als je Panorama View aanzet bijv. krijg je continue een rode balk met de 'geen gps' ontvangst melding. Die uitzetten (gewoon 3D kaart view kiezen) lost dit wel op. Echter de GPS gegevens interpreteren / berekenen / kaart renderen etc. kost de iPhone 3G beduidend heel veel moeite, waarbij ik het bij versie 1.7 al niet meer 'werkbaar' vond op een 3G.

Als je slim bent, bewaar je de voorgaande versies als backup (de .ipa bestanden) voor het geval je er echt helemaal niets meer mee kunt op je 3G. Dan kun je altijd nog 'downgraden' naar eerdere versie, wel met als groot nadeel dat je met verouderde kaarten blijft zitten....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-05-11 om 20:17.
  #3  
Oud 04-05-11, 21:18
3Gjoker 3Gjoker is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Beste, bedankt voor uw snelle respons, maar mijn kaartaanzicht staat al op 3D, kan mss nog eens proberen op 2D.
Uw ander voorstel wil ik ook nog wel eens uittesten, heb wel een tijdje geleden een backup genomen van mijn laptop. Daar zal nog wel een eerdere versie opzetten. Kan die dan proberen terugzetten. De verouderde kaarten neem ik er dan wel bij, ik navigeer toch meestal tussen grote steden.
Tenzij er hier door u of ander forumbezoekers nog andere suggesties worden gepost.

In mijn map itunes/mobile applications het bestand: NAVIGON MobileNavigator Europe.
In de map itunes/itunesmedia/mobile applications het bestand: NAVIGON 1.8 1

In de backup op mijn externe hard schijf vind ik enkel de map itunes/mobile applications terug met daarin twee bestanden: NAVIGON 1.0 (145 MB) en NAVIGON 1.6 (1,9 GB).

Iemand een idee welke bestanden ik moet terugzetten?

Laatst gewijzigd door 3Gjoker; 04-05-11 om 21:46.
  #4  
Oud 06-05-11, 13:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Die 1.6 moet je terugzetten, om versie 1.6 te krijgen. Ik weet niet wat die 1.0 is van (slechts) 145mb....? Dat lijkt me haast te weinig mb's, alleen al voor de kaarten... Of het is een BeNeLux versie...? Iig zou de 1.6 (zonder PanoramaView, maar die had je al niet) op de 3G nog wel moeten draaien...

Wat verder ook schijnt te helpen is de GPS cache te legen, zoals beschreven in een van de tips van navigon zelf.
Je wist je iPhone helemaal (instellingen, algemeen, stel opnieuw in, wis alle inhoud en instellingen) natuurlijk wel eerst een backup maken!
Daarna aansluiten op iTunes en je laatste reservekopie terugzetten.
In uw geval eerst Navigon verwijderen op uw iPhone, vóór de backup, anders wordt Navigon 1.8 weer teruggezet, bij de reservekopie terugplaatsen.
Pas daarna voegt u navigon 1.6 toe aan iTunes (gewoon slepen) en daarna deze app syncen met de iPhone. Daarna evt aankopen terugzetten als u die had (bijv Live Traffic oid)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 06-05-11 om 13:07.
  #5  
Oud 06-05-11, 13:43
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3Gjoker Bekijk bericht
Zou het opgelost geraken met een tomtomhouder die gps signaal versterkt of ligt het aan mijn iphone?
Ook met de TomTom Carkit komt Navigon 1.8.1 erg traag op gang. Het programma is, zoals ook Ballegooier al opmerkte, te zwaar geworden voor de 3G. Ik ben dan ook weer snel terug gegaan naar TomTom, die - tenminste als je de TomTom carkit gebruikt - perfect werkt op een 3G. Bovendien zijn de kaarten van Navigon nog steeds niet up-to-date.
  #6  
Oud 07-05-11, 16:56
3Gjoker 3Gjoker is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

@ ballegooier, dank voor de info, oude versie teruggezet. Kort getest, lijkt stukken beter. Morgen nog eens iets uitgebreider testen.
@ wilbie, dank voor de suggestie, maar nooit gps problemen gehad tot laatste versie, dus als het zonder tomtomcarkit en zonder de aanschaf van tomtom is mijn keuze gemaakt.

Ondertussen iets uitgebreider getest. GPS signaal wordt terug snel opgepikt.
Lagere versie was dus de oplossing.

Laatst gewijzigd door 3Gjoker; 08-05-11 om 18:03.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone maakt geen contact meer met pc via usb en laadt ook niet meer op. grungie iPhone algemeen 19 04-11-11 02:48
geen Wi-Fi bij 8gb versie 4.2.1 luca070 Wi-Fi 4 17-01-11 10:17
[3G] 3.5 Jack geen contact, alleen bij aandrukken Zadara iPhone algemeen 3 20-12-10 16:38
Geen GPS bij alleen Wi-Fi? Charadrius Wi-Fi 8 21-09-09 20:37
geen enkel teken van gps bij 3G bij NAvigon alainb iPhone Apps 3 02-07-09 00:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:27.