//

navigon vs tomtom

navigon vs tomtom discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) als jullie nu zouden moeten kiezen: navigon of tomtom welke zouden jullie dan kiezen en waarom? ps. ik weet dat hier ook al andere discussies ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-05-11, 10:51
ivotje10 ivotje10 is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 19
Standaard navigon vs tomtom

als jullie nu zouden moeten kiezen: navigon of tomtom

welke zouden jullie dan kiezen en waarom?

ps. ik weet dat hier ook al andere discussies op dit forum geweest zijn maar die zijn uit 2010 en er zijn volgens mij al weer nieuwe updates geweest van navigon en tomtom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-05-11, 11:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Vooruit...
Navigon heeft de goedkoopste / voordeligste verkeersinfo. TomTom schijnt een betere dekking van de nieuwste wegen te hebben. Ik vind TomTom ook duidelijkere aanwijzingen en dito kaarten hebben. Navigon verwart me heel soms (zegt sla rechtsaf als de weg alleen maar afbuigt) maar heeft een veel mooiere interface. TomTom heeft HD traffic; duur (abonnement) maar wellicht iets beter dan de verkeersinfo van Navigon...
Ik zou nu voor TomTom gaan (heb nu Navigon)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 07-05-11 om 11:13.
  #3  
Oud 07-05-11, 18:51
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb een 5-6tal gpsen.

Tomtom duidelijk de beste maar wel de duurste, tis maar wat je wil, mij maakt geld niet uit, ik zie iets dat ik wil en koop het en hetgeen me het beste bevalt gebruik ik .

Tomtom en navigon liggen dicht bij elkaar maar tomtom is beter vind ik.
Ik betaal wel jaarlijks voor zowel de flitsplalen en als er filles en dergelijke zijn; dat kost je wel 60 euro per jaar (2x 30). Als je natuurlijk slechts 5tal keer per jaar de gps gebruikt zou ik er mijn geld niet aan geven maar ik gebruik dat toch meer dan 50 keer per jaar (zal zelfs meer zijn) dus ik vind het dan wel z'n geld waard maar zeg wel bij dat geen enkele gps perfect is.

De aanduiding bij tomtom is het beste en duidelijkste.
  #4  
Oud 07-05-11, 22:12
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

TomTom, omdat:
- beter kaartmateriaal
- veel betere file-informatie
- duidelijk afleesbare kaarten
- eenvoudige bediening met duidelijke menu's
  #5  
Oud 07-05-11, 23:43
020's schermafbeelding
020 020 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Almere
Berichten: 264
Standaard

Woow, kom ik ineens met me 'Gratis T-Mobile Navigon' haha.
  #6  
Oud 08-05-11, 00:20
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

ik heb beide,en toch pak ik TT altijd,heb ook co-pilot ook goed hoor
maar zoals ik al zei,TT is toch de betere kwa kaart materiaal
  #7  
Oud 08-05-11, 12:10
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Ik heb Navigon. Simpel omdat je 1 keer betaald voor verkeerinfo. 25 euro dacht ik. Ja de kaarten van TomTom zijn beter maar om nou 60 euro per jaar te betalen aan verkeersinfo is overdreven.

Werkt trouwens perfect!
__________________
Iphone de enige echte. hebbe hebbe hebbe.
  #8  
Oud 08-05-11, 19:15
Timmerken Timmerken is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Centraal België
Berichten: 6
Standaard

Navigon
TomTom is idd beter, maar Navigon scheelt weer redelijk wat qua €'s...
En voor de Benelux is Navigon meer dan voldoende, als ik terug Europees moest gaarn voor het werk, zal ik me wel een Tomtom gaan halen...
  #9  
Oud 09-05-11, 00:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo van der Meer Bekijk bericht
Ik heb Navigon. Simpel omdat je 1 keer betaald voor verkeerinfo. 25 euro dacht ik. Ja de kaarten van TomTom zijn beter maar om nou 60 euro per jaar te betalen aan verkeersinfo is overdreven.

Werkt trouwens perfect!
Mja, ik vind er niet veel aan aan hun verkeersinfo, bij tomtom betaal je helaas wel wat geld maar he tis simpelweg beter en overzichtelijker maar das een keuze die iedereen voor zich zelf moet maken.
Zoals ik reeds eerder heb gezegd; moet je op je geld letten dan schaf je navigon uit, ben je zoals mij en zeg je, no problem jongens, dan schaf je je tomtom aan

60 euro is idd niet goedkoop maarja, het heeft me al eens een keertje of 2 gered, want opeens stonden er flitspalen midden in de baan en ik zou het aan mijne rekker gehad hebben en ik reed toen 30 per uur teveel: dat zou als resultaat gegeven hebben; minstens 400 euro boete en minstens 3tal weken rijbewijs kwijt.
Tis maar hoe je het bekijkt .
  #10  
Oud 09-05-11, 09:13
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik zou graag de vergelijking willen maken, ware het niet dat TomTom al sinds maanden direct na het opstarten zichzelf weer afsluit Dan is ieder alternatief al gauw beter.....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #11  
Oud 09-05-11, 11:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Maar @butcherJF ik denk dat TS buiten individuele problemen moet rekenen. Zo werkt bij een hoop mensen HD traffc niet, maar het is niet helemaal eerlijk om iemand daarom TomTom af te raden, toch? Ik lees her en der ook dat mensen last hebben van random crashes bij Navigon...
Het gros van de gebruikers heeft toch nergens last van...

Edit: ik snap nu pas dat je bedoelt dat je, doordat jouw TomTom niet werkt op dit moment, je niet (goed) kunt vergelijken...
*Spuit-elf

Laatst gewijzigd door ballegooier; 09-05-11 om 11:17.
  #12  
Oud 09-05-11, 21:19
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Bij mij werkt alvast alles wat ik ook doe of koop met tomtom .
Mja, bizar sommige mensen problemen hebben, de één mee tt de ander mee een ander gps.
  #13  
Oud 09-05-11, 22:16
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

zet ze er beidde op mbv een jb test ze uit en koop daarna degene die je het meest bevalt.
  #14  
Oud 28-05-11, 00:11
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Navigon natuurlijk, namelijk te gebruiken op je iPhone en iPad

Bovendien heeft Navigon een betere fix op een 3GS
__________________

  #15  
Oud 28-05-11, 00:24
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Ik vind TomTom fijner werken, maar dat kan komen omdat ik hiervoor jaren lang verschillende TomTom PNDs heb gebruikt, en daarvoor TomTom op PDAs. Het werkt allemaal net vlotter in mijn ogen.

Uiteindelijk zijn het beide prima navigatie applicaties, ik denk dat je met beide wel tevreden zult zijn.

TomTom is trouwens momenteel €79 voor Europa en Navigon €89, TomTom is afgeprijsd dus!
  #16  
Oud 29-05-11, 09:15
curmie curmie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 155
Standaard

Ik heb Navigon, ben er zeer tevreden over.
Heb in het verleden ook Tomtom gebruikt, kaarten zijn meer up to date maar ik vind de weergave van Navigon toch prettiger.
  #17  
Oud 29-05-11, 15:31
blackfocus blackfocus is offline
• iOS 17.4
• iPadOS 17.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 54
Standaard

Ik heb sygic 10 dit had ik al op de nokia en werk goed kaarten redelijk goed up to date uiterlijk bijna net zoals de tomtom heb dus heb hem ook op de I Phone gezet voor 30 euro geen geld en voor file info gebruik ik de app van de anwb
  #18  
Oud 09-06-11, 22:27
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Navigon, zeker weten... Goedkoper en toch meer landen (Europa)... Vind de momenten qua stembegeleiding veel beter en duidelijker, kaart vind ik ook veel overzichtelijker... Heb TomTom er ook een tijdje op gehad, maar gebruikte toch altijd weer navigon... Heeft laatst ook weer kaartupdate gehad en werkt super!!!
  #19  
Oud 19-06-11, 04:28
Harun55 Harun55 is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Vind persoonlijk TomTom beter.
Kaart ziet er beter uit is duidelijk te zien en het is wel handig..
  #20  
Oud 05-01-12, 02:32
LethalRabbit's schermafbeelding
LethalRabbit LethalRabbit is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 31
Standaard

Was naar een topic aan het zoeken om hier even mijn mening in kwijt te kunnen, maar ik kan geen recente vinden.. Dus in dat geval ^^



Omdat gisteren om inmiddels bekende reden mijn TomTom app er opeens mee stopte, besloot ik snel even Navigon te downloaden voordat ik de weg op moest. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb me nog nóóit zo verdwaald gevoeld (Ik ben echter nog maar een beginner qua autorijden). Het probleem bij Navigon is dat ze téveel informatie op het schermpje willen proppen. Het beeld is té ver uitgezoomed waardoor je niet kunt zien welke kant je op moet bij de wat complexere straatjes in de woonwijken (daar komt bij dat de app je af en toe bijvoorbeeld 'rechtsaf' stuurt terwijl je gewoon de bocht moet volgen). Bovendien staat het scherm volgespammed met logo's en tekentjes van instanties in de buurt, en zijn de lettertjes té klein om ze fatsoenlijk te kunnen lezen.

Verder is in de nieuwste versie de interface niet echt gebruiksvriendelijk, in tegenstelling tot in de vorige versie die ik ook nog even gehad heb.

TomTom daarentegen biedt alles wat ik nodig heb. Er wordt duidelijk aangegeven welke kant je op moet in die complexe wijkjes, en als je de stem niet begrijpt kun je één korte blik op het scherm werpen en je ziet precies waar je heen moet, zoals het hoort. Verder is het gewoonweg geweldig om als je naar bijvoorbeeld een festival gaat even een foto naast je auto te kunnen maken, om die later in de TomTom app te selecteren en dat hij je gewoon terug naar je auto navigeert.

Met de verdere services zoals HD traffic heb ik verder geen ervaring dus daarover kan ik mijn mening niet geven.

Maar in het kort, voor iemand die nog maar kort auto mag rijden is TomTom véél duidelijker en gebruiksvriendelijker.

Laatst gewijzigd door LethalRabbit; 05-01-12 om 19:19.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: GPX via navigon of tomtom offline manis iPhone Navigatie 1 26-11-10 17:35
Navigon of TomTom?? windofsurf iPhone Navigatie 31 20-09-10 20:21
Software: TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews. apotheosis iPhone Navigatie 83 01-04-10 14:25
TomTom en Navigon 3g 8gig stony667 Archief 11 19-10-09 16:49
Tomtom of Navigon? vbbmartin Archief 1 21-06-09 20:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:35.