iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: Navigatie software zonder verbinding (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/92306-navigatie-software-zonder-verbinding.html)

Razors 02-06-11 22:37

Navigatie software zonder verbinding
 
Beste forumleden

Kan ik bijvoorbeeld met enkel de TomTom app van de iPhone store gebruik maken van het navigatie systeem zonder in verbinding te staan met Wi-Fi of 3G.

Kortom zonder extra kosten te maken.


Of is er een ander app die hieraan voldoet?

De prijs maakt me niet uit zolang het maar fatsoenlijk werkt.

(Moet ik voor de TomTom app geen carkit hebben?)

Alvast bedankt!

ballegooier 02-06-11 22:54

Ja. Tomtom en alle andere zgn. offline navigatie apps. Dus al je vragen ja, behalve de laatste: nee, je hebt niet per se de tomtom carkit nodig. iPhone beschikt zelf al over een gps ontvanger.

Razors 02-06-11 22:55

Is dan TomTom hier de beste keuze?

ballegooier 02-06-11 22:58

^^ meest gestelde vraag in dit forum ;)

Razors 02-06-11 23:03

Allemaal een beetje nieuw voor mij. Er is zoveel verschillende keuze als in de andere threads afga. De meeste threads die in dan bekeken heb was er een bepaalde limiet van hoeveel het mocht kosten.

Mij maakt de prijs echter niet uit zolang het maar werkt, fatsoenlijk werkt.

Alvast bedankt voor jullie adviezen

ballegooier 03-06-11 05:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Razors (Bericht 679199)
Mij maakt de prijs echter niet uit zolang het maar werkt, fatsoenlijk werkt.

Volgens mij moet je dan bij TomTom met Traffic HD* uitkomen. Dat is de duurste iig ;)
En is de meest verkochte en hoogst beoordeeld (in de app store)

*let wel: Voor traffic HD heb je een mobiele dataverbinding nodig onderweg, dus die opie niet nemen als je geen data wil hoeven verstoken onderweg.

freestyle4all 03-06-11 08:45

Die keus is in veel gevallen zeer persoonlijk.

Na vele TomTom versies gebruik ik nu al weer geruime tijd Navigon.

Ik vind dat allemaal net wat mooier dan TomTom.
En Navigon draait bovendien op de iPad keurig in een een gepaste versie.
In tegenstelling tot TomTom die niets met de iPad te maken wil hebben.
Bovendien vind ik de iPod-integratie in Navigon veel mooier en beter dan bij TomTom.

Zowel TomTom als Navigon bieden echter een nagenoeg perfect werkend systeem aan.
Dus kijk eens naar de schermafbeeldingen wat je mooier of handiger lijkt, of laat de prijs meespelen.

Stijnley 20-01-12 10:20

Kan er mij iemand een goeie gratis navigatie aanraden (EU) die helemaal geen internet nodig heeft?

Ik gebruik Waze in Belgie (super!), maar eenmaal in het buitenland wil ik geen (duur) internet gebruiken. NavFree leek geschikt, maar het heeft toch internet nodig om je bestemming te bepalen...

Bedankt!

ballegooier 20-01-12 10:54

Geen enkele navigatie met off-line kaartmateriaal heeft 'internet' ofwel een data verbinding nodig om je positie te bepalen. Weliswaar wordt de gps in de iPhone ondersteund door triangulatie (Google dat maar eens) daar komt wellicht de verwarring vandaan.

Navigatie apps als Waze of NavFree hebben ook geen 'internet' nodig om je positie te bepalen, maar downloaden kaartmateriaal via internet vooraf of tijdens het navigeren. Anders zie je gewoon een blauw stipje (gps / locatie) op een grijze achtergrond.

Gratis oplossingen zijn er genoeg, maar dus niet erg goed of ongeschikt in jouw geval (geen offline kaarten; wel internet nodig).

Kijk eens naar het zeer goedkope Navmii. Daar hoor ik veel positiefs over. Mag het zelfs niet een paar euro (4,-) kosten?? Niet alle goedkope of gratis oplossingen zijn uiteindelijk echt gratis of voordelig. Een prettige navigatie app is daar een goed voorbeeld van. Heb je in Waze bijv wel eens straatnaam ingevoerd waarvan je niet weet hoe je die spelt? Dan 'bestaat' die straat ook niet :)

Stijnley 20-01-12 11:51

hey bedankt Ballegooier voor je antwoord. Het mag zeker wel iets kosten, zolang het maar niet de prijs van een volledig gps-toestel gaat kosten.

Als Navmii helemaal geen gebruik maakt van internet om een adres op te zoeken, is dit zeker een alternatief, bedankt!

Vanstra 20-01-12 12:06

Gebruik GPSNav2 (skobbler - Apps - GPS Navigation2 - iPhone - smart apps and technology based on OpenStreetMap - OSM) in combinatie met ForeverMap.
Met ForeverMap kun je een kaart van een compleet land via Wi-Fi eenmalig downloaden en vervolgens offline gebruiken.
Werkt super en maakt gebruik van Openstreetmap kaarten.

Stijnley 20-01-12 12:17

bedankt voor de tip!

jos52 20-01-12 14:31

Ik adviseer Navigon Europa. Beter dan TomTom en ook in buitenland zonder internet te gebruiken.

KvdS 20-01-12 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jos52 (Bericht 761917)
Ik adviseer Navigon Europa. Beter dan TomTom en ook in buitenland zonder internet te gebruiken.


Weet je dat zeker? Praat je hier over de T-Mobile-Navigon of is het een Navigon die buiten T-Mobile om is gekocht? Want de T-Mobile-Navigon blijft volgens mij scannen of je wel T-Mobile klant bent om zo het gebruiksrecht te behouden.

filemaker 20-01-12 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jos52 (Bericht 761917)
Ik adviseer Navigon Europa. Beter dan TomTom en ook in buitenland zonder internet te gebruiken.

Hoezo beter als TT, waar heb je dat gelezen?

Of is het jouw mening?

Ik denk dat zoiets te maken heeft met wat je gewend bent.

Stijnley 23-01-12 09:17

Skobbler leek mij een goedkoop alternatief, maar het blijkt verdwenen te zijn uit de app store? Enkel de offline maps app is te vinden, maar de navigatie zelf niet, is dit bij jullie ook?

Msmax 23-01-12 10:07

Zoals een ander poster reeds zegt: welke het beste is voor jouw is een persoonlijke keus die je alleen dan kunt maken als je met de verschillende applicaties een tijdje gereden hebt.

Ik heb jaren TT gebruikt op mijn Windows Mobile PDA met externe GPS, zonder problemen en perfect werkend.

Onlangs ook op de Iphone geinstalleerd en dat bevalt me ook wel.

Ik heb echter ook xGPS ontdekt dat geheel gratis is en gebruik maakt van Google Maps. Deze zijn via Wi-Fi te downloaden en daarna zonder netwerk verbinding ook Off Line te gebruiken. De eerste ervaringen moet ik er nog mee opdoen, heb het geinstalleerd ivm een vakantie naar Suriname waar TT geen map voor heeft. Vooralsnog ziet het er erg goed uit, voordeel is: staat het gebied in Google Maps dan heb je ook een kaart ter beschikking!

Misschien ook het proberen waard.

Stijnley 23-01-12 16:14

bedankt voor de tip, heb wel geen jailbreak dus dan valt xGPS af. Maar ik blijf zoeken!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.