iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: geluid te zacht (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/92458-geluid-zacht.html)

sjark7 05-06-11 12:36

geluid te zacht
 
Tijdens het navigeren met Navigon merkte ik dat het geluid erg zacht stond, bijna niet te horen zelfs. Ik aan de volume knoppen het geluid harder gezet, en tot mijn verbazing stond deze al op max.
Ik later, thuis, in navigon zelf ook het volume proberen harder te zetten. Ook hier stond de schuif al op max.....

Iemand een idee waarom de stem zo ontzettend zacht is? Moet toch kei hard kunnen worden gezet? Zeker tijdens het rijden. In de handleiding staat: gebruik volume koppen op iPhone om geluid bij te stellen. Wel, deze staat al op MAX....

Dus nu maar de kaart goed lezen...

Robert

Tijnfijn 25-10-11 11:10

Nog geen antwoord ontvangen?
Wij hebben hetzelfde probleem.

huibregt 25-10-11 17:17

Ik weet niet of het bij de nieuwste versies nog zo is, maar het volume van Navigon kon je alleen bijregelen op het moment dat de stem daadwerkelijk sprak. Is er geen spraak dan regel je het volume van de beltoon etc., die vaak al maximaal staan en dat wordt dan getoond.

Tijnfijn 25-10-11 17:23

Gaat jou verhaal ook op als zowel het volume van de IPhone alswel in Navigon zelf op max staat?

huibregt 25-10-11 17:29

Dat weet ik niet zeker, maar probeer het gewoon zou ik zeggen.

Tijnfijn 25-10-11 17:36

Ga ik doen en koppel ik terug

jpwg001 02-11-11 11:40

Kijk eens in het menu van Navigon. Daar staat een sleepbalkje. Dat staat bij mij ook bijna altijd op zo'n 20%. Irritant wel. Ik kijk dat tegenwoordig als eerste na. Misschien heb je hier iets aan.

Tijnfijn 02-11-11 13:06

Nee het balkje staat bij op volle volume.
Helaas heeft het instellen tijdens het navigeren nog niet gewerkt.

Het geluid is gewoon weg veel te zacht bij mijn Iphone maar ook bij die van mijn vriendin.

jpwg001 02-11-11 13:36

Ik weet ook niet wat je gewenste volume is. Ik vind het geluid van de iphone relatief zacht. Maar betere ideeën heb ik niet. Ik hoop dat je er uit gaat komen.

Iphone3Gs 02-11-11 15:05

Misschien in de Ipod functie dat jullie hem daar per ongeluk wat zachter hebben staan??

jpwg001 02-11-11 15:25

Dat lijkt inderdaad samenhang te hebben. Ik heb mijn ipod nu op vol volume en het schuifje in navigon staat vol open idd.

Macbookto 04-11-11 20:13

Ik heb ook Navigon maar herken jullie probleem niet of toch soms wel, maar dat heeft dan een andere oorzaak. Ik heb een Mio oplader en het gebeurt regelmatig dat de iPhone er niet goed in staat. Ik krijg dan wel eens de melding dat het dit accessoire niet herkend wordt. Als ik daar niets aan doe gaat het geluid via de iPhone en niet via de oplader en klinkt het heel zacht. Als ik hem goed in de contacten zet, hoor ik een piepje en zie ik bovenin dat hij oplaadt en is het geluid perfect. Heel goed hoorbaar, zodat ik mijn radio harder moet zetten om muziek/praten nog te horen.

putnik 05-11-11 09:54

Het schuifregelaar van geluid van zowel Navigone als je radio, Ipod werkt om de een of ander reden samen.Als je er een op zacht gezet heb dan is de ander ook zacht.
Dus het is wachten totdat uit elkaar gehaald wordt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:53.