//

GPS iPhone 4 valt vaak uit

GPS iPhone 4 valt vaak uit discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen zomer ben ik naar frankrijk op vakantie geweest. hier viel de GPS uit net na Luxemburg en is na wat onderbrekingen helemaal uitgevallen. we ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-08-11, 21:33
mrkoetje mrkoetje is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 18
Standaard GPS iPhone 4 valt vaak uit

Afgelopen zomer ben ik naar frankrijk op vakantie geweest. hier viel de GPS uit net na Luxemburg en is na wat onderbrekingen helemaal uitgevallen. we moesten dus met kaarten navigeren naar het vakantieadres. gelukkig online aangezien ik roaming aan heb staan.

Op vakantie zelf waren er dagen dat ik de hele dag perfecte GPS fix had. soms 1,5 uur in de auto en daarna 3 uur op de fiets en weer terug met auto. andere dagen had ik de hele dag nauwelijks of geen GPS. totaal onvoorspelbaar dus. dankzij het internet/roaming kon ik met maps toch steeds overal komen maar het is uitermate frustrerend allemaal.

Met volledig uitvallen bedoel ik tomtom apps ed. de kaarten app werkt vaak nog redelijk. dit heeft volgens mij te maken met het feit dat deze al iets aangeeft als je accuracy van de GPS ontvangst binnen de kilometer ligt ofzo.(ik gebruikte vaak de app GPS intel om alle technische GPS data te checken)
Ik heb van alles geprobeerd, iphone opnieuw opstarten, harde reset, aan de autolader, zonder autolader.

Hoe dan ook, het bevreemd me enorm. ik heb lange tijd gedacht dat e.e.a door de autoruit komt (heb net nieuwe auto, Volvo V40) maar soms werkt het ook niet in de broekzak.

Ios versie 4.3.3 maar nu met 4.3.5 zelfde verhaal.

Ik hoop dat er hier kenners zijn die me wat tips kunnen geven. Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-08-11, 22:01
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Terzijde: roaming aan? Hopelijk niet op slechts je gewone abonnement, maar met iets extra's, want anders zou de rekening wel eens hoog uit kunnen vallen...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 16-09-11, 16:06
mrkoetje mrkoetje is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 18
Standaard

toch even bumpen. niemand deze ervaringen? erg erg vreemd
  #4  
Oud 09-10-11, 17:12
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Komt wel vaker voor. Doe je niks aan. De ene keer doet ie het perfect de andere keer niet.

Ik heb een bluetooth gps module. Maar die kan je alleen gebruiken met een jailbreak. ( apple houd niet van externe gps via bluetooth). Dan heb ik nooit problemen.
__________________
Iphone de enige echte. hebbe hebbe hebbe.
  #5  
Oud 09-10-11, 17:39
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

ik heb er nooit last van, lijkt me niet normaal en onacceptabel.
__________________
Bla bla bla...
  #6  
Oud 26-10-11, 13:08
mrkoetje mrkoetje is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 18
Standaard

ook na een herstel via Itunes had ik hetzelfde probleem. hielp niet.

Nu heb ik ios5 erop gezet en na dagen testen heb ik nog geen enkele keer een uitval gehad! ik zit bijna altijd op een nauwkeurigheid van 5 meter en soms 10 in de auto.

mijn conclusie: Ios5 gaat beter om met GPS gegevens. Interessant aangezien ik nergens op internet hier iets over lees.
Ik ben iig blij dat ik na hele lange tijd eindelijk weer gewoon GPS op m'n Iphone heb in de auto
  #7  
Oud 26-10-11, 13:13
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Nog nooit last gehad van een wegvallende gps, mits de iPhone vrij zicht heeft op de hemel en dus niet ergens onderin de auto hangt of in de hand wordt gehouden en het dak in de weg zit.

De autoruiten van nieuwe auto's staan er wel bekend om dat ze signalen kunnen tegenhouden, om dat te testen kun je het best een gps extender gebruiken zoals in de officiële TomTom-carkit
  #8  
Oud 18-02-12, 19:24
atla atla is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 4
Thumbs down Tomtom Gps wegvallen

Ik heb zelfde probleem ik heb versie 5.op mijn iPhone 4 maar blijft toch wegvallen ?
Er wat aan te doen?

Laatst gewijzigd door WDS001; 19-02-12 om 11:56. Reden: Tags weggehaald
  #9  
Oud 23-02-12, 11:59
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Ik had er over ook een paar manden terug.In Duitsland rond 35km van NL wegvallen van GPS.Toen in de regen.Wel is het zo dat in NL regende harder dan in Duitsland. toch viel GPS weg. Met IoS 5.01 en Navigon 2.0. tot dat moment had ik Navigon 1.9 die werkte veiloos tot aan Zuidelijke staten aan toe.Ik zal binnenkort moeten testen of het beter is na latste update.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 nieuw uit doos valt elke 2 minuten uit Cdrazar iPhone algemeen 0 08-07-11 22:47
GPS van iPhone (3G) valt onder mobiel dataverkeer? markvn iPhone Navigatie 5 06-03-11 18:38
Wi-Fi verbinding valt vaak weg marceltenbrinck Wi-Fi 6 08-06-09 15:15
Beeldscherm valt vaak zomaar uit jpingen Unlock [archief] 5 18-03-08 12:48
Tijdens bellen gaat iPhone vaak op mute en scherm uit rob_s iPhone algemeen 4 02-02-08 13:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:54.