iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   TomTom carkit werkt niet meer na ios5 update (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/102157-tomtom-carkit-werkt-niet-meer-na-ios5-update.html)

Wobbel 22-10-11 15:45

TomTom carkit werkt niet meer na ios5 update
 
Ik snap er niets van na de update naar iOS5 werkt m'n TT carkit niet meer, meerdere andere telefoons geprobeerd, maar niets...
Zelfs een 2e carkit gehaald in de winkel om te proberen... maar ook die.. niks!

Komt dit bekend voor bij iemand?

Ik hoor/lees het graag.

ballegooier 22-10-11 17:11

Heb je echt een 2e TomTom carkit gekocht, omdat je iPhone na een software update er niet meer mee leek te werken? :confused: :eek:
Zoals je zelf al aangeeft, lijkt de oorzaak te liggen aan het updaten van je iPhone, dus lijkt mij een oorzaak aan de kant van de carkit uitgesloten.....

Wat heb je al geprobeerd? Mijn autoradio (met officieel made for iPod/iPhone embleem) herkent mijn iPhone soms ook even niet meer. Dat gebeurt heel zelden. Ik moet dan de iPhone resetten (onderwijl losgekoppeld van de autoradio) waarna het allemaal weer werkt. Is dezelfde situatie, maar misschien heb je er wat aan.

moonbeam 22-10-11 18:35

bij mij ook hetzelfde probleem,hij laad niet meer op in de carkit,na de update ios 5
ligt dus zeker niet aan de carkit.

Possimpible 23-10-11 16:50

Ik heb een carkit van kensington en die laadt nog netjes op.

chaser2600 23-10-11 23:00

Hier geen probleem met iOS 5 en een TomTom carkit icm een iPhone 4

Bhak 24-10-11 17:23

Mijn iPhone 3Gs laadt nog wel op met de Tomtom Carkit na een update naar iOs5, maar hij kan via de bluetooth de Carkit niet meer herkennen. Ik heb sinds kort wel een Parrot 3100 in de auto waarmee ik handsfree kan bellen, want deze wordt wel herkend door de iPhone. Komt het door de update dat de carkit (de app carkit tool heb ik altijd al op het toestel staan)niet wordt herkent of heeft het meet de Parrot te maken? Iemand hier ervaring mee?:confused:

Yzord 25-10-11 10:27

Hmm, zal hem zo eens testen...nog niet geprobeerd namelijk.

Yzord 06-11-11 14:39

Èven nog erop in haken...mijn 4S werkt perfect met de TT kit

corne64 06-11-11 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 732012)
Èven nog erop in haken...mijn 4S werkt perfect met de TT kit

Door jouw bericht zie ik het eerste gebruik van mijn nieuwe 4S vol vertrouwen tegemoet in de TT carkit.

duive030 24-11-11 10:09

Vroeg mij al af wat er aan de hand was...Ook mijn TT carkit doet het niet meer (4S).

Patrique 25-11-11 17:01

Ik heb ook Tomtom carkit, mijn 3GS werkte met IOS 5 prima daarop. Ik heb nu een 4S en die werkte in eerste instantie niet, bij Tomtom een gratis adaptertje besteld voor de iPhone 4 en die achterstevoren op de carkit gemonteerd. Nu werkt ie weer perfect!
Het adaptertje zorgt er namelijk voor dat de carkit goed aangeschakeld wordt, alleen zit er toch een verschil in de iPhone 4 en 4s daarvoor heb ik het adaptertje achterstevoren gemonteerd.

Justinke 04-12-11 13:47

Dat adaptertje zat er bij mij standaard bij. :-)

wblink 04-12-11 16:17

Ik snap niet waarom jullie die TomTom carkit blijven gebruiken.

Justinke 07-12-11 09:59

Ik gebruik de TT Carkit omdat ik dan een veel betere fix heb voor GPS.
Qua handsfree-kit vind ik 'm eigenlijk ondermaats: als je aan 120 km op de autosnelweg rijdt ben je praktisch onverstaanbaar. Daarom dat ik 'm combineer met een Jabra Freeway.

pieter55 26-03-12 19:36

Na iOS5 upgrade op mijn iPhone 4 laadt deze niet meer op op de TT carkit. Opgestuurd naar TomTom en een andere (niet nieuwe) carkit gekregen. iPhone laadt nog steeds niet op dus carkit gaat weer terug. Wordt vervolgd.
Overigens is te zien via Google dat dit een wereldwijd probleem is maar Apple en TomTom ontkennen dat het iets met iOS5 te maken heeft!?

johanwillemsen 28-03-12 21:38

ik heb sinds vandaag de iphone 4S, opladen en gps enz gaat gewoon naar behoren nadat ik even de houden heb beplakt met plakband.

alleen heb ik een ander probleem, ik speelde altijd muziek af via de carkit op de autoradio die ik doormiddel van aux had aangesloten.
Alleen nu speelde de iphone 4S al het geluid gewoon af via de speakers van de telefoon zelf en niet via de TT carkit.

Iemand dezelfde ervaring of een oplossing hiervoor.

delars 21-05-12 22:11

hier problemen met mio carkit, mijn iphone 4 (ios5.1.1) laad niet op.
iphone 4 (ios 5.1) vriendin begint onmiddelijk op te laden.

Justinke 25-05-12 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrique (Bericht 739894)
Ik heb ook Tomtom carkit, mijn 3GS werkte met IOS 5 prima daarop. Ik heb nu een 4S en die werkte in eerste instantie niet, bij Tomtom een gratis adaptertje besteld voor de iPhone 4 en die achterstevoren op de carkit gemonteerd. Nu werkt ie weer perfect!
Het adaptertje zorgt er namelijk voor dat de carkit goed aangeschakeld wordt, alleen zit er toch een verschil in de iPhone 4 en 4s daarvoor heb ik het adaptertje achterstevoren gemonteerd.

Zou er dan een verschil in dikte zijn tussen de iphone 4 en de 4S.
Heb namelijk zo'n TT carkit liggen maar heb 'm nog niet geprobeerd met mijn nieuwe 4S. (Met mijn 3GS heeft alles altijd perfect gewerkt, zelfs na update naar 5.1.1.)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:06.