iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Parrot (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/1048-parrot.html)

salsajim 18-10-07 18:06

Parrot
 
Werkt de Iphone met een parrot?

rikkie123 18-10-07 18:21

ja die werkt, ook namen syncen....

Atsys 19-10-07 10:49

Ik heb zelf een Parrot CK3100 en die werkt perfect met mijn iPhone.
Namen en nummers worden automatisch overgezet, kwaliteit is ook nog goed

jdenijs 08-11-07 12:07

weet ind super!!
beter dan mij htc.

enophi 12-11-07 23:02

bij mij werk tie niet.
Hebben jullie er iets speciaals voor moeten doen?
Of misschien andere firmware in de parrot?
http://www.supplies4mobility.nl/cont...ardisp3100.jpg

jdenijs 13-11-07 11:13

Nee ik heb er niks bijzonder voor hoeven doen.

even met je iphone naar apparaten zoeken dan parrot selecteren wachtwoord is 1234. en hij is verbonden.

teminste zo makkelijk ging het bij mij.

mh_703 23-11-07 00:33

de iPhone werkt inderdaad perfect samen met de Parrot :)
ook het adresboek wordt feilloos gesynchroniseerd

- ik heb een Parrot 3200 (kleurenversie)

UPDATE: MAARRR: als ik de sorteervolgorde omdraai van op voornaam naar op achternaam, gaat het mis: achternamen worden opeens afgebroken midden in de naam, waardoor ze niet meer op volgorde staan. Ik ga binnenkort even kijken of Parrot een software update heeft en meld het wel als het geholpen heeft.

Roadkill 03-12-07 21:23

Bij mij werkt het ook prima
iPhone 1.1.1. en parrot 3100. synch ook namen
prima

cheers

roadkill

Jordy 03-12-07 22:08

Ook maar eens proberen of het bij mij ook zo gemakkelijk werkt :D

enophi 27-12-07 21:08

Ik heb mijn iPhone geupgrade van 1.0.2 naar 1.1.2 maar nu werkt hij prima met mijn parrot 3100.
Dacht ook nog de firmware up te moeten graden van de parrot (reeds 2 jaar in mijn bezit) maar dat hoeft dus niet.

enophi 26-01-08 15:10

Ik heb mijn parrot firmware geupgrade en alles werkt nu zoals het hoort.

Marco de Pollo 10-02-08 21:22

Beste allemaal,

Ik heb een Parrot 3100 en wanneer ik mijn Iphone wil pairen geeft hij aan dat hij niet kan pairen. Het wachtwoord heb ik dan nog niet in hoeven typen. Maar mijn man (Sjempie hier op het forum) kan WEL pairen. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Marco de Pollo (v) ;)

Marco de Pollo 12-02-08 18:16

Is er dan heeeeelemaal niemand? :'(

Marco de Pollo 24-02-08 21:13

Bedankt voor de overweldigende reacties ;)
Inmiddels zijn we er uit. Hij heeft moeite met het pairen van twee Iphones, omdat hij ze de zelfde naam geeft. Die van Sjempie er uit gegooid, die van mij er in gezet. Mooie work around, maar helaas geen perfecte oplossing.

Robje01 24-02-08 23:12

Zorg ook dat je geen versie 1.1.3 op je telefoon zet want dan gaat het niet meer goed met syncen. Dan kun je hem op disabled sync zetten, maar dat is best lastig bellen :)

MeX 25-02-08 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdenijs (Bericht 15118)
Nee ik heb er niks bijzonder voor hoeven doen.

even met je iphone naar apparaten zoeken dan parrot selecteren wachtwoord is 1234. en hij is verbonden.

teminste zo makkelijk ging het bij mij.

helemaal mee eens, maar pakt de Parrot automatisch de verbinding weer op ?
ik moet zelf weer handmatig een verbinding maken...

enophi 25-02-08 18:02

Bij mij, met de laatste firmware in de parrot en de iPhone werkt alles als een speer.
Alles automatisch, ik heb er geen omkijken na.

Robje01 25-02-08 18:53

@enophi
En welke versie van je Parrot is dat dan? Heb je wel 1.1.3 op je telefoon dan?

Rob

Marco de Pollo 27-02-08 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robje01 (Bericht 70691)
Zorg ook dat je geen versie 1.1.3 op je telefoon zet want dan gaat het niet meer goed met syncen. Dan kun je hem op disabled sync zetten, maar dat is best lastig bellen :)

Tjee, goed dat je het zegt, was van plan om dat vandaag te doen. Thnx.

Pierre 05-03-08 00:03

Ik heb vandaag de Parrot 3100 in mijn Nissan Primera in laten bouwen. Ik gebruik iPhone 8Gb met 1.1.4 en alles werkt als een zonnetje. Veel beter dan verwacht.
Binnen 10 seconden nadat ik de Parrot inschakel (auto op contact zet) wordt mijn iPhone herkend en verbonden.

Werkt super.

ArB 05-03-08 00:12

Ik krijg binnenkort de 3400 :)
Zit enorm te hopen dat GPS ondersteuning via bluetooth binnenkort tot de mogelijkheden behoord.......

ArB 03-04-08 01:40

Vandaag de parrot 3400 ingebouwd (door een bedrijf) en ik ben super tevreden over de kwaliteit. :)

inberlin 13-05-08 16:47

ik heb de parrot CK 3100 LCD. Werkt met de iphone, herkent de iphone meteen, maar als ik een paar keer in en uit de auto ga, wordt op een of andere manier mijn iphone uitgezet.
Iemand enig idee hoe dat kan?

enophi 13-05-08 19:34

Ik had weleens dat hij vastliep nadat ik uitstapte en de iPhone (1.1.3) moest resetten maar das wel weer een poosje geleden.

ArB 13-05-08 19:39

Afgelopen week een lange rit gehad (12 uur) en het bleef allemaal prima werken. Op de terugweg is de verbinding wel een keer weggevallen nadat ik edge aan had gezet in bosspreffs. Maar even uit- en aanschakelen van de bluetooth was genoeg om alles weer te herstellen.

SRT-4man 27-05-08 23:54

Hmmm ik ga ook maar eens proberen de parrot software te upgraden..... van die airplanemode wist ik ook nog niet! Hoop dat ik het nu aan de gang krijg!

Bedankt in ieder geval weer voor de bergen informatie ;)

enophi 28-05-08 00:03

Dat gaat je lukken man

HowowcanIgo 03-06-08 23:41

Ik heb net een Kenwood module gekocht om dus een carkit met bluetooth te hebben via mijn autoradio. En die module is van Parrot.
Ik hoor alles super maar mijn correspondent hoort me nie zo goed. Het is alsof ik Big brother ben.
Aan wat kan dit liggen en zou dit op te lossen zijn? Aangezien jullie alleen geen probleem hebben hiermee...

Bedankt,

Frederik

WillyWortel 05-06-08 14:37

Heeft iemand van jullie ervaring met de Parrot MK6100?
Kan je met dit systeem muziek beluisteren in de wagen?

PauluS87 05-06-08 14:40

Mijn vader heeft deze carkit! Dat is erg toevallig zeg, dat jij om dit type vraagt... Ik zag de naam "parrot" staan, dus ik zal eens even kijken wat het was. Deze carkit > Parrot MK6100, kun je geen muziek mee afspelen via je iphone in de auto. Iedergeval mijn vader niet :)

Edit: Ik heb even snel voor je getest omdat ik op het moment even thuis ben. Op een of andere manier komt er toch geluid uit alleen heel krakerig en slecht. Ik ga eens even kijken of ik hier verbetering in kan brengen :)

WillyWortel 05-06-08 21:03

Danku voor de respons! spijtig dat deze geen muziek afspeelt. Kent iemand een dergerlijk systeem die wel muziek afspeelt?

danku

lleto 24-06-08 16:23

Weet iemand een oplossing voor mijn 'probleem' met de iPhone en 3100. Ik heb de iPhone in een holder zitten en de 3100 weggewerkt in het dashboard kastje. Als ik beantwoord met behulp van de iPhone dan zet de iPhone het geluid over de iPhone speaker en niet over de Parrot. Als ik op de Parrot opneem gaat het wel goed (maar dat is dus minder handig).

Kan je ergens aangeven dat de iPhone altijd over de BT link moet gaan als er een actieve connectie is?

Arnold.

klarenbl 14-07-08 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marco de Pollo (Bericht 70642)
Bedankt voor de overweldigende reacties ;)
Inmiddels zijn we er uit. Hij heeft moeite met het pairen van twee Iphones, omdat hij ze de zelfde naam geeft. Die van Sjempie er uit gegooid, die van mij er in gezet. Mooie work around, maar helaas geen perfecte oplossing.

Hoi Marco,

wij willen ook met twee iPhones pairen in 1 auto. Heb je al een betere oplossing gevonden? of moet je nog steeds de ene iPhone eruit gooien en dan de andere erin gooien?
Groet

Liesbeth

dewitte100 17-10-08 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierre (Bericht 76750)
Ik heb vandaag de Parrot 3100 in mijn Nissan Primera in laten bouwen. Ik gebruik iPhone 8Gb met 1.1.4 en alles werkt als een zonnetje. Veel beter dan verwacht.
Binnen 10 seconden nadat ik de Parrot inschakel (auto op contact zet) wordt mijn iPhone herkend en verbonden.

Werkt super.

Bij mij was dat ook het geval. Alleen nu ik mijn iphone heb voorzien van 2.1 heb ik wel problemen. Als ik gebeld wordt hoor ik dat. Neem ik op met de groene knop van de parrot, alleen doet hij hem dan niet via carkit. Hoor dan ook niks op mijn iphone. Er komt op de parrot wel een muziek teken in het beeldscherm met een streep er doorheen....!!!!!

Weet iemand wat ik daar aan kan doen????
Heb een 2G en een parrot 3100 van 4 mnd oud.

Bedankt alvast

enophi 17-10-08 20:41

je moet dan op je iphone de juiste luidspreker kiezen, weet zo ff niet hoe het makkelijker kan.

dewitte100 17-10-08 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door enophi (Bericht 206863)
je moet dan op je iphone de juiste luidspreker kiezen, weet zo ff niet hoe het makkelijker kan.

Maar hij heeft het met 1.1.4 altijd heel goed gedaan...!!!
Alleen nu met 2.1 geeft hij problemen....

mv3l 28-10-08 15:10

werkt de iphone met de Parrot PMK-5800 ?
 
dit is een radio transmitter die via bluetooth de gesprekken en de muziek van je iphone via de speaker laat horen .
:confused:
/tmp/SnapNDrag549/plaatje 783.jpg

joker 28-10-08 17:11

Problemen met CK3100 & FW 2.1
 
Ik heb hetzelfde probleem als dewitte100. :(
Ik heb ook een Parrot 3100 en sinds ik FW 2.1 heb op mijn iphone kan ik geen oproepen meer ontvangen via de Parrot carkit. Bellen gaat nog wel.
Bij een inkomende oproep krijg ik op de Parrot het signaal dat de luidspreker afstaat maar kan er noch op de Parrot, noch op de iphone iets aan veranderen.
Voordien had ik FW 1.1.4 en daar heb ik nooit problemen mee gehad...

Weet er iemand raad?

dewitte100 28-10-08 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joker (Bericht 210673)
Bellen gaat nog wel. Bij een inkomende oproep krijg ik op de Parrot het signaal dat de luidspreker afstaat?

Ik heb uitgevonden als je opneemt en de luidspreker staat uit, dat je nog een x op de groene toets moet drukken. Dan kan je wel via de carkit bellen. Zelf naar iemand bellen gaat prima....

joker 04-11-08 10:57

FW 2.1 & Parrot CK3100
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewitte100 (Bericht 210802)
Ik heb uitgevonden als je opneemt en de luidspreker staat uit, dat je nog een x op de groene toets moet drukken. Dan kan je wel via de carkit bellen. Zelf naar iemand bellen gaat prima....

Bedoel je nog x op de groene knop van de carkit drukken of rechtstreeks op de iphone? Heb het gisteren geprobeerd met nogmaal op de groene knop van de Parrot te drukken maar dat lukte niet. De luidspreker bleef uit...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.