iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone 3Gs helemaal defect en ineens een barst in het scherm? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/106435-iphone-3gs-helemaal-defect-ineens-barst-scherm.html)

nlkris 06-12-11 22:15

iPhone 3Gs helemaal defect en ineens een barst in het scherm?
 
Hallo,

Ik vraag jullie naar ervaringen / soort gelijke gebeurtenissen. Ik kopieer even mijn forum bericht van het T-mobile forum. maar waar het op neer komt is dat ik een barst in mijn scherm heb vanuit het niets en ze geven geen garantie. Wat ik het ergste vind is dat t-mobile niet eens naar de oorzaak kijkt maar alleen de barst ziet en dan al zegt we vergoeden het niet.

Hebben jullie zoiets ook gehad? Vinden jullie dit ook duidelijk een andere barst dan een barst bij val schade?

Met vriendelijke groet,
Kris de Weerd.



Forum post:

Hallo allemaal,

Ik ben even radeloos. Ik weet gewoon niet hoe ik dit het beste kan aanpakken, maar ik weet wel dat ik het hier niet bij laat en door zal gaan tot ik krijg waar ik recht op heb!

Ongeveer 5 weken geleden van nu gaf mijn iPhone 3Gs 16 GB curen. Ik had ineens geen service meer en mijn toestel begon steeds opnieuw te zoeken. Het viel mij op dat dit vaak was tijdens bellen, weg vallen etc. Ik kwam er na een paar dagen al achter wanneer je iets te hard op de achterkant drukte het toestel zijn verbinding verloor (Bijvoorbeeld dus tijdens bellen en je het toestel tegen je oor houden). Omdat ik mijn telefoon veel gebruikte heb ik besloten om maar een iPhone 4s te kopen en als ik die binnen had mijn 3Gs op te sturen, zodat ik niet telefoonloos zou zijn. Het probleem werd wel erger want vaak savonds als ik mijn wekker moest zetten viel het uit, gaf het aan dat de reserve kopie terug was gezet en geslaagd en daarbij kon hij zichzelf niet activeeren (iOS 5) en moet aan iTunes worden gekoppeld. iTunes gaf aan dat het toestel defect was en kon er niks meer mee.

Dit veranderde al snel toen ik ongeveer 2 en een halve week gelede in de bus zat. Ik kwam van buiten de koud uit en zat in de bus zoals altijd muziek te luisteren en te whats app'en. Ik haal mijn toestel uit mijn zak omdat ik een whats app krijg en ik denk, he? Sinds wanneer zit daar een kras. Toen het licht er alleen wat anders op scheen bleek het om een barst in het scherm te gaan. Ik was echt verbeisterd hoe dit kon omdat ik in de bus zat en dus het toestel niet was gevallen of iets. Ik besloot die middag ook maar het toestel op te sturen voordat het nog erger werd.

Toen ik het toestel ging opsturen besefde ik mij al dat t-mobile hoogst warschijnlijk ging zeggen dat het val schade zou zijn. Ik bedoel, er zit een barst in dus ja, meest voor de hand liggend is het wel. Toch maar een uitgebreide beschijving erbij gedaan en zeer duidelijk aangegeven hoe het ontstaat is en dat het geen val schade of iets is. Het toestel werd opgestruurd en daar begon mijn ergenis. Ik moet daaraan toevoegen dat een gevallen iPhone met glas schade er heel anders uitziet als mijn barst.

1: Ik kreeg niks te horen dat het in de maak was. 2: Ik kreeg niks te horen wat de status was en 3: Ik kreeg zelfs niet te horen dat het toestel al weer terug was en kon worden opgehaald op 1 dec. > Daar moet ik aan toevoegen dat ik mijn iPhone 4s op 2 Dec. heb laten bezorgen en als ik wist dat mijn 3Gs 1 Dec. terug was ik deze had afgezegt en dus NIET had gekocht. Daarom heb ik het toestel ook niet eerder betaald dan bij aflevering want ik had hem zaterdag wel nodig.

Vandaag besloot ik de klanten service te bellen om eens te vragen. Ik kreeg via het bandje tehoren: toestel is ongerepareerd teruggestuurd, ik kreeg daarbij een sms: Uw toestel is in reparatie, en de medewerker vertelde mij dat er een nieuw toestel voor mij klaar lag (al 5 dagen). Echter nadat hij dit ging uizoeken bleek dit niet zo te zijn en was mijn status wat het bandje zij.

Ik ben direct naar de t-mobile shop gegaan en kreeg mijn iPhone terug, met barst en alle problemen. Mijn eerste vraag is dan waarom repareeren jullie de binnenkant niet als er een beschadiging op de buitenkant zit? na een hele discussie met de verkoop medewerker zij hij dat ik niks meer kon doen. Het bedrijf zou valschade hebben gezien en hier foto's van hebben gemaakt om dit aan te tonen. Ik vroeg deze omdat ik dan sterker sta als ik hier een rechtzaak voor zou moetten beginnen, of vinden jullie dat ver gaan t-mobile? Ik heb de foto gekregen en het was een foto van mijn telefoon aan de voorkant, met daarbij val of druk schade, niet onder de garantie. Dat is heel leuk en juist wat mijn nu zo boos maakt, maar hoe kun je beweren dat het valschade is zonder het toestel open te maken bij deze kleine en dunne barst. Iedereen kan zien dat er een barst in zit en iedereen die daar niet werkt kan ook begrijpen dat deze barst in mijn telefoon er anders uit ziet als een barst van een gevallen iPhone. Dus zou dit gewoon garantie moeten zijn. Iemand zij tegen mij misschien kwam het door het verschil in temparatuur buiten en in de bus.

Ik zit nu thuis en ben aan het kijken hoe ik verder moet gaan. Misschien ook 300x met t-mobile bellen toch het lukt? Brieven blijfen schrijven. Blijven op sturen? Maarja dat is nog maar 1. Waar ik mij echt over vebijster en IEDEREEN op wil wijzen is de manier hoe t-mobile met reparaties om gaat.

Toestel komt binnen > Ze pakken hem uit > Zien een barst > Maken een foto > en sturen het terug als val schade. Niet normaal toch! Het toestel is niet eens bekeken, nee, uit het pakje gehaalt en meteen maar een oordeel getorken... En dit noemt zich schade EXPER?

In de t-mobile shop groningen zijden ze tegen mij dat ze van binnen uit de barst kunnen zien en dan ook kunnen zien of het misschien door de kou-warmte kwam en dit viel onder garantie.

Hebben jullie ook zo een belagelijke ervaring? Wat vinden jullie er van.

Wat heeft t-mobile hierop te zeggen?

Met vriendelijke groet,

Kris de Weerd.

Foto van de barst: http://i39.tinypic.com/2wr2bk2.jpg

Foto van zijkant waar hij zoals te zien is dus niet op gevallen is: http://i41.tinypic.com/9thkx5.jpg

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2011 om 22:17 ----------

Oja, ik kan een second try doen. Dat houd in:

-Ik moet zelf een erkend reparatie centrum vinden.
-Ik moet zelf alle onderzoeks koste betalen en dan kunnen zij misschien anders oordelen.
-Word alleen vergoed als zij een andere conclusie trekken.

Probleem is dat ik denk als ik hem opstuur wat mij 66,75 dus gaat kosten, dat het bedrijf net als t-mobile er niet te veel tijd aan wilt besteden, de barst ziet en direct zegt het is een val geweest.

dmotto 07-12-11 01:55

Het verhaal is vrij duidelijk je iphone is defect en heeft een barst op het scherm.
Er zijn verschillende opties voor het verzekeren van je telefoon
iPhone verzekeren, wat zijn de opties? - iPhone - iPhoneclub.nl
Je geeft ook al aan contact te hebben gehad met tmobile dus waarschijnlijk
wordt de schade niet vergoed.
Het opsturen naar een erkend bedrijf klinkt vrij raar als je zelf contact met tmobile hebt gehad.
Als dit de enige optie is zou je het kunnen proberen, maar een defect toestel met een barst
in het scherm dan lopen de kosten al snel vrij hoog op.
Het toestel verkopen is ook een optie er worden tegenwoordig ook defecte toestellen verkocht
op marktplaats ebay etc.
defect - Mobiele telefoons | Apple iPhone - op Marktplaats.nl
Dus het blijft een gok van jou kant ja heb je nee kun je krijgen suc6

Harley4 07-12-11 02:13

Zou niet teveel werk maken op een toestel wat 200 doet in de huidige markt.

Zie dat je uit groningen komt, ga even langs mobileunlimited in de stad. Misschien valt het mee.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:58.