iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone 4/4s casemod: branden Apple logo (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/107204-iphone-4-4s-casemod-branden-apple-logo.html)

matthijst 17-12-11 01:34

iPhone 4/4s casemod: branden Apple logo
 
KoGadget verkoopt een achterkant met ingebouwde LED, zodat je iPhone er net zo uitziet als een Macbook: verlicht Apple logo:
http://store.kogadget.com/product.php?id_product=23

Kwestie van 5 minuten:

youp.c 17-12-11 12:59

Verlies je je garantie daarmee niet?

matthijst 17-12-11 13:18

Volgens mij klik je het erop (op een connector), dus ik denk dat je het ook wel weer kan verwijderen, maar inderdaad: dat is wel een risisco.

youp.c 17-12-11 13:29

Nee, in het filmpjemaakt hij de iPhone open met 2 wazige schroevendraaiers en vervangt de achterkant met de nieuwe. Nu vraag ik mij af of je de garantie dan niet verliest en of de schroevendraaiers overal verkrijgbaar zijn of (Apple kennende) Apple specifieke schroeven zijn waarvoor heel speciale schroevendraaiers nodig zijn voor een heel speciaal prijsje ;)

matthijst 17-12-11 13:31

Ja, dat snap ik; hij klikt het aan de binnenkant vast op een connector.
Dus als je dat ongedaan maakt en dat ding terugstuurt naar Apple, dan kunnen ze het hoogstwaarschijnlijk niet zien ;)

Je krijgt de schroevendraaiers erbij. Heb zelf zo'n Steve Jobs achterkant bij ze besteld en daar zat de schroevendraaier ook bij.

Deze cover hoef ik niet, want heb zelf een witte iPhone en daar vind ik het niet zo heel mooi bij.
En er staat bij dat het lampje gaat branden als je een SMS ontvangt. Ik heb dat ding naast het bed liggen met het scherm naar beneden... Lijkt me dan niet handig als 's nachts steeds het ledje aan de achterkant gaat branden :D

bigboem 19-12-11 22:32

als het zeker is dat ik mijn garantie niet verlies, wil ik het wel proberen!

Schijn 26-12-11 13:45

Natuurlijk verlies je je garantie, je gaat zelf aan je product zitten sleutelen.

Remie 26-12-11 13:48

Je moet er inderdaad aan sleutelen, maar als er naderhand niks meer te zien is van het gesleutel zal het toch geen probleem mogen zijn!

Ik heb mij in ieder geval een setje gekocht, ik kon het niet weerstaan:d

Gr. Remie

bigboem 26-12-11 13:50

ja inderdaad met dat idee zat ik ook, als je het naderhand niet meer ziet. is er niks aan het handje toch! dus garantie

Yzord 26-12-11 13:52

Kan iemand mij vertellen wat het nut is van dit filmpje? Zie helemaal niks.

schuurar 03-01-12 13:41

Is er al iemand die het setje binnen heeft en het voor elkaar gekregen heeft ???
Zou het graag willen horne van jullie !!!

RobinM 03-01-12 15:01

Die "speciale" schroevendraaiers zijn gewoon torx schroevendraaiers, overal wel verkrijgbaar.
Het is een kwestie van 2 schroeven aan de onderkant losdraaien en de achterkant eraf schuiven en dan weer het nieuwe achterkantje erop schuiven en de schroeven er weer in draaien.

Bomans 03-01-12 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinM (Bericht 754720)
Die "speciale" schroevendraaiers zijn gewoon torx schroevendraaiers, overal wel verkrijgbaar.
Het is een kwestie van 2 schroeven aan de onderkant losdraaien en de achterkant eraf schuiven en dan weer het nieuwe achterkantje erop schuiven en de schroeven er weer in draaien.

De Iphone 4 en S hebben onderaan 2 gewone kruisschroeven ... geen torx

edit

Maar wel torx aan de binnenkant ...

kubi55 08-01-12 23:21

inmiddels besteld via de NL distributeur, wel zo makkelijk :)

Vind het wel een hele toffe mod, misschien binnenkort ook voor m;n iPad 2 :)

ps. Heeft er iemand hier al ervaring met het uitvoeren van deze mod?

Patman71 09-01-12 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 749967)
Kan iemand mij vertellen wat het nut is van dit filmpje? Zie helemaal niks.

I'm with stupid

Je ziet niks wat de beste man doet! Filmpje van niks dus, maar het idee is wel leuk!

kubi55 14-01-12 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patman71 (Bericht 757691)
I'm with stupid

Je ziet niks wat de beste man doet! Filmpje van niks dus, maar het idee is wel leuk!

Inmiddels een nieuw filmpje verschenen, waar je wel goed kunt hoe het wordt geinstalleerd. Mijne arriveert naar verwachting eind januari, ben benieuwd!:d

Patman71 14-01-12 13:51

Dan ben ik heel benieuwd wat jouw ervaring is!:)

Reneholly 15-01-12 12:20

En waar kunnen we dan het nieuwe filmpje bekijken. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaring.:)

kubi55 15-01-12 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reneholly (Bericht 759785)
En waar kunnen we dan het nieuwe filmpje bekijken. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaring.:)

Linkje:
iPhone 4S Light Mod Installation Guide - YouTube

ButcherJF 16-01-12 08:27

Bezint eer ge begint.....

Hobao 16-01-12 10:02

Zoek even op tweakers er is veel gemor omtrend deze mod.
Oa de draden zitten met een stukje tape op de connecties en de 5 minuten blijken ruim 45 minuten te zijn.

Yzord 22-01-12 11:43

De mod zelf op zich was redelijk te doen. Toen ik de LED testte deed alles het perfect, maar toen ik naderhand even op mijn scherm keek, deed deze niets meer. Maakte niet uit wat ik ook deed op dat moment, de iphone leek bricked. Na een zweet uitbarsting en enkele goden en andere dingen vervloekt te hebben, ben ik rustig gaan zitten en de "truuk" uitgevoerd waarmee ik inmiddels al tientallen iphones mee tot leven heb gewekt op mijn werk. Door de home en uit knop 15 seconden ingedrukt te houden. En daar was het bekende appeltje weer

Met een geruster hart ben ik verder gegaan en na wat gepiep heb ik hem nu klaar. De mod op zich is cool, maar de LED zelf is te dik wat een bleeding veroorzaakt aan de bovenkant. Een nasty kier zie je zitten. Bleeding is wel redelijk te stoppen met de foam stickertjes, maar de kier van 1 a 2mm krijg ik zeker niet weg. LED geval is net 2mm te dik vrees ik en veroorzaak een lichte bolling in de backplate.

De backplate zelf lijkt van een soort van plastic, al heb ik ergens gelezen dat iemand hem gebroken had en deze kwam tot de conclusie dat het een soort van glas zou zijn. In ieder geval lijkt ie sprekend op de echte, alleen vingervegen en vlekken zijn een stuk duidelijker aanwezig. De bovenkant steekt wel net iets hoger uit dan de frontplate als je hem aan de zijkant bekijkt.

LED blijft ook aan als er achtergrondapps zijn die constant batterij eten. Een leuke troubleshoot tool though als er weer eens een batteryissue wordt geconstateerd. Maar het killen van energievretende apps begint wel een noodzaak te worden. Al zal deze LED niet veel vreten, denk ik. Maar dan nog.

Bij het verhalen van garantie, mag de tool wel snel te verwijderen zijn...let er wel op dat je netjes alle sticker resten ook verwijderd. Deze blijven na een paar keer herplakken toch wel aanwezig op de foams die al op de iphone onderdelen zitten.

Al met al was ik zeker een uurtje bezig. Het is een aardig gepiel, maar als je rustig blijft en de tijd neemt, komt het echt wel goed.

Nog een tip: op het filmpje wordt er gezegd van de overgebleven dubbelsided tape een rolletje te draaien en door midden te vouwen. Forget it, pak gewoon een stukje papier/dun karton en doe hetzelfde...levert je een tijdwinst op en een hoop gepriegel.

Ik laat de mod er wel ff opzitten, al ga ik wel eerlijk zeggen dat ik niet blij ben met de kier bovenin. Wellicht op te lossen door de 2 plastic kantje van de LED te vervangen voor een veel dunner exemplaar.Want zonder LED sloot de backplate wel goed aan.

fedorr 05-06-12 22:28

Heb een maand geleden deze mod besteld bij iPhoneLightMod. Tot op heden niets ontvangen en ze zijn ook onbereikbaar. Telefoon wordt doorgeschakeld naar een voicemailsysteem waarop niet wordt geantwoord en email wordt ook niet beantwoord. €56,- kwijt.

applefreak21 19-06-12 12:55

ziet er wel gaaf uit!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.