//

opladen via wekkerradio

opladen via wekkerradio discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik denk er aan om een Philips DC291 wekkerradio aan te schaffen. Via het toestel kun je ook je iPhone opladen (terwijl je slaapt bvb). ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-12-11, 00:47
divanci divanci is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België
Berichten: 80
Standaard opladen via wekkerradio

Ik denk er aan om een Philips DC291 wekkerradio aan te schaffen. Via het toestel kun je ook je iPhone opladen (terwijl je slaapt bvb).

MAAR ik stel mij de vraag of het wel gezond is om je iPhone continu onder stroom te laten staan. Is dit niet slecht of nadelig voor de batterij, zeker als hij na een tijdje voor 100% opgeladen is ????
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-12-11, 09:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is niet schadelijk. Als de Lithium-Polymer cel "vol" is, dus als de celspanning van 4.2V bereikt is, stopt het laadproces.

Druppellading zoals vroeger bij NiCd en NiMh accu's is bij een LiPo cel niet mogelijk. Zakt de spanning weer onder de 4.2V dan begint het laadproces opnieuw.
  #3  
Oud 22-12-11, 11:20
StephanT StephanT is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 6
Standaard

Maar hoe laat zich dit dan rijmen met de raad van Apple om minstens éénmaal per maand de iPhone te laten leeglopen zodat hij uitvalt en dan opnieuw te laden? Dit vind je op de website van apple ivm de behandeling van een iPhone batterij. Deze raad heeft mij er cht van weerhouden om zo een wekker te kopen. Je vindt bovendien de meest gekke raadgevingen op internet ivm batterijen allerhande, ik kan er echt niet meer aan uit !
  #4  
Oud 22-12-11, 11:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StephanT Bekijk bericht
Maar hoe laat zich dit dan rijmen met de raad van Apple om minstens éénmaal per maand de iPhone te laten leeglopen zodat hij uitvalt en dan opnieuw te laden?
Een Lithium-Polymer cel laten "leeglopen" is niet echt "leeglopen" Een LiPo cel is "leeg" als de celspanning onder de 3.7V komt. Om veiligheidsreden schakelen apparaten die met een LiPo werken zich dan uit.

Het is inderdaad aan te bevelen om een LiPo cel eens om de zoveel tijd te laten "leeglopen" en dan weer te laden tot de volle capaciteit (en celspanning) bereikt is. Dit proces is goed voor de chemie (en de levensduur) van de cel.

Laten "leeglopen" en niet onmiddellijk terug opladen is dan weer zeer schadelijk voor de cel. Als de celspanning onder de 3V valt is de LiPo naar de eeuwige jachtvelden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium...olymer_battery
  #5  
Oud 22-12-11, 20:47
divanci divanci is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België
Berichten: 80
Standaard

Bedankt voor de informatie en raad !
  #6  
Oud 31-12-11, 14:54
ronald24e ronald24e is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 277
Standaard

Zelf heb ik ook een philips wekker waar ik mijn iphone iedere dag in zet, het heeft inderdaad voor zover ik kan bepalen geen nadelige gevolgen voor de batterij duur.
Misschien op de lange duur dat je er iets van zou kunnen merken maar dan zou je altijd nog je batterij kunnen vervangen, is niet duur en een heel makkelijk klusje vind ik zelf....
  #7  
Oud 31-12-11, 19:40
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Ik heb ook een Philips wekker en mijn Iphone heeft er geen nadeel bij.
__________________
Iphone de enige echte. hebbe hebbe hebbe.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Groupon: sony iPhone wekkerradio BDJ iPhone accessoires en onderdelen 3 13-12-11 21:21
Wekkerradio van de HEMA xidoos iPhone accessoires en onderdelen 1 24-05-11 17:16
Wekkerradio met IPhone Dock ErikvT iPhone accessoires en onderdelen 3 12-10-10 22:53
Iphone opladen door usb maar als laptop uit is stopt opladen. Ancotje iPhone algemeen 4 11-12-09 09:37
Wekkerradio voor Iphone? Forcefinn iPhone accessoires en onderdelen 16 03-04-09 00:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:43.