//

batterij connector iphone 4 vervangen

batterij connector iphone 4 vervangen discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi heeft er iemand ervaring met het varvangen van de batterij connector op de iphone 4, deze moet gesoldeerd worden op het mainboard, Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-01-12, 08:41
doubleg doubleg is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 32
Standaard batterij connector iphone 4 vervangen

Hoi heeft er iemand ervaring met het varvangen van de batterij connector op de iphone 4, deze moet gesoldeerd worden op het mainboard,

Ik heb zelf redelijk wat ervaring met iphone reparaties, maar heb dit nooit eerder gedaan.

iemand misschien wat tips of dingen waar ik op moet letten, of misschien iemand in de buurt van tilburg die dit vaker heeft gedaan en hem wil repareren tegen een redelijke prijs
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-02-12, 11:47
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Dit is aardig goed te doen met een "hot air" soldeer station. De rest van de onderdelen even goed afplakken om beschadiging te voor komen. Pas op met het verwijderen van de oude connector dat de (dunne) printbanen niet beschadigen....
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
  #3  
Oud 12-02-12, 08:02
doubleg doubleg is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 32
Standaard

bedankt voor de reactie, maar heb hem net terug van reparatie bij nodefix, ik durfde het zelf niet aan ook omdat de vorige eigenaar er al aan het zitten prutsen.

maar nu werkt hijweer prima
  #4  
Oud 06-04-12, 11:43
gvrman gvrman is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 48
Standaard

hoe ben je er achter gekomen dat de batterij connect stuk was? mijn iphone doet niks meer en ben aan het uitzoeken waardoor dit zou komen.. suggesties?
  #5  
Oud 06-04-12, 18:15
doubleg doubleg is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 32
Standaard

je kunt bepaalde dingen uitsluiten,

als de batterij connector of de batterij stuk is gaat hij nog wel aan als je hem in de oplader stopt

alleen met een defecte batterij connector blijft hij rebooten.

mocht hij helemaal niets meer doen dan is misschien de dockconnector defect waardoor hij niet meer oplaad en je dus een lege batterij hebt.

ook kun je de connector controleren door even de achterkant van je telefoon af te halen dit is erg makkelijk
  #6  
Oud 06-04-12, 19:49
gvrman gvrman is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 48
Standaard

beste doubleg,

ik ben redelijk handig en heb ondertussen juiste schroevendraaier. als ik mijn iphone aansluit op de oplader dan lijkt de batterij warm te worden. echter doet mijn iphone helemaal niks. maakt niet uit wat ik doe, het scherm blijft zwart. hoe kan ik controleren of de dockconnector stuk is?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 april 2012 om 20:31 ----------

ik heb ondertussen mijn iphone uit elkaar gehaald. althans de batterij er uit. deze heeft minder dan 1V. als ik de iphone aansluit en de pinnen meet waar de batterij op aangesloten wordt doormeet blijft de waarde rond de 0. kan ik er vanuit gaan dat de dockconnector defect is? of zijn er andere tests die ik nog kan doen?
  #7  
Oud 06-04-12, 21:38
doubleg doubleg is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gvrman Bekijk bericht
beste doubleg,

ik ben redelijk handig en heb ondertussen juiste schroevendraaier. als ik mijn iphone aansluit op de oplader dan lijkt de batterij warm te worden. echter doet mijn iphone helemaal niks. maakt niet uit wat ik doe, het scherm blijft zwart. hoe kan ik controleren of de dockconnector stuk is?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 april 2012 om 20:31 ----------

ik heb ondertussen mijn iphone uit elkaar gehaald. althans de batterij er uit. deze heeft minder dan 1V. als ik de iphone aansluit en de pinnen meet waar de batterij op aangesloten wordt doormeet blijft de waarde rond de 0. kan ik er vanuit gaan dat de dockconnector defect is? of zijn er andere tests die ik nog kan doen?
Lijkt idd op de Dock connector dit is alleen nog te controleren met een volle batterij door te kijken of hij het dan wel doet maar een dockconnector is niet zo duur ik bestel meestal bij mobilesupplies
  #8  
Oud 10-04-12, 21:24
gvrman gvrman is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 48
Standaard

heb een andere batterij er in gedaan. helaas gebeurd er helemaal niks. nog suggesties? de telefoon is helemaal uit elkaar geweest. kan het zijn dat er een stekkertje los zit?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2012 om 21:24 ----------

of is het makkelijk om er achter te komen of het moederbord stuk is?
  #9  
Oud 10-04-12, 21:38
doubleg doubleg is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 32
Standaard

dat zou de baaterij connector dan zijn maar dan zou hij moeten opstarten als hij aan de oplader ligt.

moederbord durf ik niet te zeggen, maar die zijn volgens mij ook niet los te koop je zou hem nog kunnen opsturen naar nodefix voor een onderzoek dat kost je 20 euro.

succes ermee laat het nog ff weten als je er achter bent

p.s. je zou ook nog kunnen zoeken op google of je iets kan vinden over de zekering (fuse) op het moederbord dit zou ook nog een optie kunnen zijn
  #10  
Oud 15-04-12, 22:17
gvrman gvrman is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 48
Standaard

Als ik de batterij oplaad en er in doe, wordt de iphone warm. Ideeen?

Groet
Reageren

Labels
batterij connector, reparatie, solderen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelf batterij vervangen? gossa iPhone algemeen 16 07-02-15 14:11
Iphone 3gs batterij + connector + mute knop. rokz iPhone accessoires en onderdelen 1 21-08-11 15:14
Iphone 3G batterij vervangen bluecola iPhone algemeen 5 30-12-10 21:50
Vervangen batterij Iphone 3g 16g landen1970 iPhone algemeen 3 22-12-10 19:09
iphone start niet meer na batterij vervangen Cemelli iPhone algemeen 1 05-01-10 09:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.