//

Nest Labs thermostaat ervaringen

Nest Labs thermostaat ervaringen discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik neem aan dat je de ICY er op de juiste wijze tussen heb gezet? (draden op aansluiting thermostaat van ICY gaan ook naar je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 05-03-12, 14:09
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Ik neem aan dat je de ICY er op de juiste wijze tussen heb gezet? (draden op aansluiting thermostaat van ICY gaan ook naar je thermostaat etc

Staat de setup van de Bosch wel als aan/uit ingesteld? Wellicht zijn er ook nog andere instellingen van je Ketel die je moet aanpassen. Ik zou anders even overleggen met de installateur, die kunnen met een code vaak dieper de instel menu's in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alan1973 Bekijk bericht
Ik ben ook aan het klooien met mijn Nest,maar na toepassing van de ICY power converter heeft Nest genoeg laadstroom,maar communiceert mijn ketel (Bosch HRC-30) niet met de thermostaat.(Code A8 op de ketel) Dus heb ik noodgedwongen mijn Honeywell Chronotherm weer aan moeten sluiten. Heeft iemand een oplossing?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 maart 2012 om 17:25 ----------

Ik ben ook aan het klooien met mijn Nest,maar na toepassing van de ICY power converter heeft Nest genoeg laadstroom,maar communiceert mijn ketel (Bosch HRC-30) niet met de thermostaat.(Code A8 op de ketel) Dus heb ik noodgedwongen mijn Honeywell Chronotherm weer aan moeten sluiten. Heeft iemand een oplossing?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 05-03-12, 14:21
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Mocht het niet lukken, wil ik hem wel over nemen.
  #43  
Oud 06-03-12, 14:23
Alan1973 Alan1973 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard Nest trouble

Ik heb de ICY power converter ertussen gezet zoals het hoort,maar de ketel herkent de thermostaat niet. Ik denk dat ik de aan/uit uitgang van de ketel moet gebruiken ipv de modulerende uitgang. Dat is tenminste wat me hier en daar geadviseerd word.
  #44  
Oud 06-03-12, 15:33
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Dat laatste suggereerde ik al in mijn vorige post inderdaad, probeer het eens en laat even weten hoe het gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alan1973 Bekijk bericht
Ik heb de ICY power converter ertussen gezet zoals het hoort,maar de ketel herkent de thermostaat niet. Ik denk dat ik de aan/uit uitgang van de ketel moet gebruiken ipv de modulerende uitgang. Dat is tenminste wat me hier en daar geadviseerd word.
  #45  
Oud 07-03-12, 20:22
Alan1973 Alan1973 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard Nest Trouble

Na telefonisch overleg met Bosch heb ik de Nest werkend gekregen. Het was inderdaad een kwestie van wat aanpassingen aan de ketel,inclusief een weerstandje (1,5KOhm) plaatsen en uiteraard de ICY 24V power converter ertussen. Voor wie meer (technische) info wil,laat dat aub even weten.
  #46  
Oud 26-03-12, 23:22
jheerink jheerink is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard

Mmm

Ik zit te kijken bij aanbieders van vergelijkbare thermostaten . Daar wordt aangegeven dat er geen powerconverter nodig zou zijn voor de Bosch HRC-30.
Maar je moet iets met de weerstand op de ketel doen.
zie: http://www.icy.nl/sites/default/file...abellen-ST.pdf

Ik moet nog beginnen met aansluiten ,maar het heeft natuurlijk mijn voorkeur om het zonder power-converter werkend te krijgen.
  #47  
Oud 28-03-12, 11:14
Alan1973 Alan1973 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard

Daar ben ik het helemaal mee eens...... ik ben alleen benieuwd of de Nest dan genoeg spanning kan krijgen. Succes met installeren en hou ons op de hoogte aub.......
  #48  
Oud 31-03-12, 21:46
matic matic is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik krijg de app niet gedownload, krijg telkens het bericht dat mijn aanvraag niet kan worden voltooid. Iemand die kan helpen? Is er trouwens ook al ieman die the nest op een daalderop ketel aan de praat heeft gekregen?

Edit: zie dat ie via us itunes account moet downloaden

Laatst gewijzigd door matic; 31-03-12 om 23:31.
  #49  
Oud 04-04-12, 20:36
jheerink jheerink is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard

Even een update van de vorderingen op mijn Bosch HRC35TOP (2001)

Omdat dit een oudere bosch ketel is kloppen de instructies op de website voor aansluiten van de 2-draads NEST helaas niet.
Er moet eerst een printje in de ketel worden vervangen, en een speciale kabel worden aangesloten. (kleine €50,-) via dealer.
daarna zou het dan moeten gaan werken, waarschijnlikj wel met gebruik van een power converter.
wordt al met al dure grap zo . nu rond de €330,- kwijt
(€195,- NEST, €35,- verzenden, €50 converter en €50, - voor nieuwe print)
  #50  
Oud 21-04-12, 09:31
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Heeft er al iemand de nest met de 2.0 software? Zit daar niet toevallig een extra timezone / zipcode mogelijkheid buiten de VS in?
Zoals ie nu is kan je hem niet te volle gebruiken denk ik, als je Wi-Fi inschakeld, wat een must zou zijn voor mij, gaat ie zelf de timezone instellen? Ook de buitentemp via Wi-Fi is toch wel een belangrijk item.
  #51  
Oud 21-04-12, 12:25
jheerink jheerink is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard

Nee zit er nog niet op. Maakt ook niet heel veel uit. Je kan hem gewoon in een willekeurige US tijdzone zetten ,en je schema eraan aanpassen. (Ik gebruik Hawai, -12 uur) Mijn kachel gaat aan om 7 uur in de avond aan en om 11:00 overdag weer uit in dat schema. Beetje vreemd leefpatroon eigenlijk dus Stoken in de nacht,en uit overdag. De leermode leert hoelang het duurt om de kamer te verwarmen en past zich eraan aan. Weet niet of hij echt de buitentemperatuur gebruikt om daar ook rekening mee te houden.

Bij mij werkt het inmiddels prima, en beter dan met mijn vorige modulerende thermostaat die bij de Bosch ketel hoorde. Als ik mijn Nest hoger draai wordt het binnen 5min al merkbaar warmer, terwijl dat met mij oude thermostaat vaak heel moeizaam was.
hij is pas een week werkend dus ook nog niet uitgeleerd op dit moment
  #52  
Oud 21-04-12, 13:11
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

hoi, wil dat zeggen dat jou klok (toch vrij belangrijk?) 12uur achter staat?
  #53  
Oud 21-04-12, 13:51
jheerink jheerink is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard

Ja de klok van de thermostaat wel, maar als je het schakelschema op die tijden aanpst zie ik het probleem niet.
Ik heb hem ingesteld om aan te gaan op door de weekse dagen om 19:15 (hawai tijd) Als ik dan beneden kom om laten we zeggen 07:05 hier, dan staat hij net lekker te stoken. hij gaat standaard uit om 11uur in de ochtend hawai tijd, maar hier gaat hij om 23:00 uit. Je ziet de klok alleen online, in de kamer zie je alleen de temperatuur als je ervoor gaat staan.
Werkt bij mij prima,maar uiteindelijk wil ik natuurlijk liefst wel de lokale instellingen kunnen regelen. Maar zonder internet kan je hem niet remote regelen via computer of ipad/iphone of android toestel, dus dat moet wel aan staan
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Untitled.jpg‎ (20,1 KB, 18x gelezen)
  #54  
Oud 23-04-12, 15:30
jheerink jheerink is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard

Weet iemand hoeveel vlot de batterij ong. moet aangeven bij instellingen. Vanmorgen had ik weer een internet uitval door low battery (3,65 volt) Later was het weer 3,75 maar internet komt niet meer online door (zegt systeem) te lage batterij spanning.
Kon verder nergens vinden wat ongeveer normaal is voor een Nest. Als ik hem aan een usb poort hang loopt de batterij al snel op naar 3,9 volt en hoger Aan mijn ketel nog nooit meer dan 3,75V gezien
  #55  
Oud 07-07-12, 17:16
midajah midajah is offline
• iOS 7.0 beta
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard

Hallo Jejoj1973

Ik had het zelfde probleem,ik heb de draad waar continu 24 volt op staat aangesloten nu aangesloten op de C,maar dan blijft de Nest steeds opstarten ,De C nu afgesloten dan werkt het wel,maar dan gooit hij steeds de klep open,hoop op een oplossing.

Thanks
  #56  
Oud 29-08-12, 16:52
HeerlijkHelder HeerlijkHelder is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Standaard Nest in combinatie weersafhankelijke regeling

Hallo,
Zijn er ook gebruikers met de Nest die ervaring hebben met een combinatie weersafhankelijke regeling. Ik heb nu een oude VR ketel en moet echt vervangen worden doet het meer niet dan wel. Maar heb ook de wens om deze ketel op afstand te kunnen bedienen.

Wat ik heb begrepen zijn er ketels met en zonder ingebouwde weersafhankelijke regeling. Ketels die het niet ingebouwd hebben kunnen deze functie veelal toevoegen door een juiste thermostaat. Nadeel is dat er geen thermostaten zijn die op afstand zijn te bedienen die ook weersafhankelijk werken.

Dus ik wil voor een ketel gaan waar de weersafhankelijke regeling in de ketel zit ingebouwd. Nu zal de modulerende werking niet optimaal zijn, maar volgens enkele ketel leveranciers zal deze ook niet geheel verdwijnen daar de ketel zal meten via de retourleiding en zo het opstoken zal aanpassen.

Iemand positieve ervaringen?
  #57  
Oud 29-08-12, 17:07
jejo1973 jejo1973 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard Nest

De C op de nest staat voor Common. Dit betekent Massa/Nul/N/Min.

Dus niet de 24V continue hierop aansluiten, maar juist de min.
  #58  
Oud 04-10-12, 19:42
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard NEST

De app van NEST is nu in de NL Appstore!!
__________________
Iphone de enige echte. hebbe hebbe hebbe.
  #59  
Oud 04-10-12, 19:52
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Wie of wat is NEST?
  #60  
Oud 04-10-12, 21:09
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Van de NEST thermostaat voor je CV installatie!!
Reageren

Labels
ipad, iphone, nest, thermostaat



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sway - Nieuwe game van Illusion Labs! iMario iPhone Apps 34 06-09-09 11:55
touchgrind game van illusion labs!!!!! knuster Archief 1 18-09-08 15:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.