//

Nest Labs thermostaat ervaringen

Nest Labs thermostaat ervaringen discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb geen Nest maar zit er wel aan te denken. Heb alleen een paar vragen: Geeft hij ook de temp in C aan of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 21-02-12, 23:29
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Ik heb geen Nest maar zit er wel aan te denken.

Heb alleen een paar vragen: Geeft hij ook de temp in C aan of alleen in F?

En gebruiken / hebben jullie de app?
__________________
Iphone de enige echte. hebbe hebbe hebbe.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-02-12, 10:49
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Ja hoor je zet hem gewoon op C. En de app staat op mijn iPhone en iPad, werkt prima!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo van der Meer Bekijk bericht
Ik heb geen Nest maar zit er wel aan te denken.

Heb alleen een paar vragen: Geeft hij ook de temp in C aan of alleen in F?

En gebruiken / hebben jullie de app?
  #23  
Oud 22-02-12, 11:44
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Dat is mooi, maar app kan niet in de NL AppStore te krijgen. Moet dat dan met een giftcard?
  #24  
Oud 25-02-12, 21:00
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

@Leo: Dan heb ik de app uit de US app store, even een US iTunes account aanmaken dus.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 februari 2012 om 20:03 ----------

Victorie! Mijn Nest werkt weer zoals hij moet doen! De Icy converter tussen Remeha Calanta ketel en de Nest en hij doet het weer! Bedankt nog iedereen die meegedacht heeft !
  #25  
Oud 25-02-12, 23:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb een modulaire thermostaat. (Honeywell Round modulation)



De thermostaat geeft dus aan de ketel door hoeveel temperatuurverschil is / bij gestookt moet worden. De ketel stookt dan het water trapsgewijs op. De thermostaat is middels een laag voltage draadje met 2 aders aangesloten.

Citaat:
Niet-programmeerbare regelaar voor modulerende ketelsturing op basis van ruimtetemperatuur. Communicatie via OpenTherm protocol (interface standaard in ketel aanwezig).
Is de Nest ook modulair, of is het een zgn aan/uit thermostaat?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 26-02-12 om 15:14.
  #26  
Oud 26-02-12, 08:33
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik heb hem nóg niet, maar hij ligt inmiddels wel al bij Amerikaanse familie. Ik had me ingeschreven op de Nest-site en kreeg deze week keurig een mailtje dat ie voor me beschikbaar was. Na bestelling lag ie binnen 2 dagen bij de familie 'op de mat'. Zaterdag komt er een familielid over, dus dan kan het installeren (puzzelen?) beginnen.

Ik heb overigens goede hoop dat het vrij makkelijk gaat, heb een Nefit ketel die niet met het Open Therm protocol werkt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #27  
Oud 26-02-12, 12:09
mulderslag mulderslag is offline
• iOS 17.0.2
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rijssen
Berichten: 199
Standaard

Een Nefit ketel werkt ook met een modulerende thermostaat (moduline), maar het protocol wijkt af t.o.v. de andere fabrikanten.
Voor alle zekerheid zou ik hem op de aan-uit contacten aansluiten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Ik heb hem nóg niet, maar hij ligt inmiddels wel al bij Amerikaanse familie. Ik had me ingeschreven op de Nest-site en kreeg deze week keurig een mailtje dat ie voor me beschikbaar was. Na bestelling lag ie binnen 2 dagen bij de familie 'op de mat'. Zaterdag komt er een familielid over, dus dan kan het installeren (puzzelen?) beginnen.

Ik heb overigens goede hoop dat het vrij makkelijk gaat, heb een Nefit ketel die niet met het Open Therm protocol werkt.
  #28  
Oud 26-02-12, 15:19
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulderslag Bekijk bericht
Een Nefit ketel werkt ook met een modulerende thermostaat (moduline), maar het protocol wijkt af t.o.v. de andere fabrikanten.
Voor alle zekerheid zou ik hem op de aan-uit contacten aansluiten!
Dank voor de tip.
Ik had in eerste instantie de bijbehorende Nefit thermostaat in gebruik, die inderdaad modulerend werkt. Maar ik vond dat een rotding, het display bleek o.a. niet verlicht. En waar/wanneer gebruik je zo'n ding: juist, niet in het directe zonlicht én in de donkere dagen. Als je dan ook nog eens een leesbril gebruikt is het ding vrijwel niet te bedienen. Ik heb daarom eerst maar een, weliswaar niet modulerende, Honeywell aangesloten die prima bevalt.
Áls de Nest straks ook goed bevalt gaat die Honeywell weer op MP; mocht ik de Nest niet aan de praat krijgen dan mag die een ander baasje zoeken
  #29  
Oud 26-02-12, 16:07
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Ik ben hier misschien verkeerd...ik gebruik een Honeywell draadloze thermostaat...Idd heel anders dan een WI-Fi thermostaat...maar dient de Nest in eerste instantie niet te communiceren met je warmtepomp i.p.v. de ketel ?
Ik heb dezlefde en adan modulerend (OpenTherm).
Voor mij heel handig omdat ik in een ploegendiens werk met een 10-daagse cyclus en ik daardoor minimaal 18/week de programmering aan moet passen. Daarmee gaat ook het zelf leren vande thermostaat niet verloren.

De enige wens die ik heb is dat de thermostaat OF via usb via mijn comp geprogrammeerd kan worden (of Wi-Fi of bt) OF vai de iPone/iPad.

Enne, vlgs mij zit in OpenTherm OOK de aanstruing van de pomp ...
__________________
Willem.
  #30  
Oud 26-02-12, 17:21
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Ik heb een Remeha Calenta met een iSense thermostaat.

De ketel is modulerend en communiceert met iSense dmv OpenTherm.

Werkt allemaal prima.

Maaaaaarrrrr....zo'n Nest is natuurlijk een leuk hebbeding.

Wat me tegenhoud is dat het ding niet werkt met OpenTherm en niet modulerend is....
Dan ga je dus terug in de tijd met zo'n aan-uit thermostaat.
Het enige pluspunt van dat ding (buiten het uiterlijk) is dat ie zelflerend is....maar ik vraag me af of het apparaat niet helemaal kierewiet wordt: ik werk in ploegendienst (10 dagencyclus) en de rest van de Radartjes niet.....

Wanneer Nest nu eens een int'l version uitbrengt (open therm en modulerend (niet modulair...)) dan ga ik er zeker voor.
  #31  
Oud 26-02-12, 17:47
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik heb me niet echt verdiept in het verschil tussen modulerend en niet-modulerend. Voor mij was het gemak van de Honeywell bepalend.
Wat ik begreep is dat het qua energieverbruik niet veel/geen verschil maakt? Wat is het voordeel van moduleren eigenlijk? Ís er een voordeel?
  #32  
Oud 26-02-12, 19:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Of het energie verbruik lager gaat worden, met een Nest, is afhankelijk van wat je nu hebt (ketel+thermostaat)

Een niet-modulerende ketel, kan alleen maar aan/uit instructies ontvangen. En als de Nest zelf-lerend is, kan hij voor jou eerder de ketel 'uit' zetten, dan dat je zelf zou doen (met een aan/uit thermostaat) Dus daar zit hem dan de winst.
Het 'zelflerende' zit hem er dus puur en alleen in, dat het ding als een soort automatische klokthermostaat gaat werken. Maar als de Nest niet modulerend is, is er dus niks 'zelflerends' aan qua temperatuur instelling....

Heb je echter al een modulerende ketel (ik heb een Remeha Calenta 28c, modulerend systeem + modulerende waterpomp (de waterpomp pompt dus alleen zo hard als de vraag is / nodig is, als de helft van de radioatoren dichtgedraaid zit, verlaagd hij de druk, en dus stroomverbruik en slijtage) en bijbehorende modulerende thermostaat (die het CV water naar behoefte/vraag op laat warmen, dus niet standaard het water op 80ºC gaat verwarmen) met een modulerende thermostaat, dan vermoed ik dat je verbruik juist omhoog gaat. De ketel ontvangt van de thermostaat geen informatie meer over hoeveel graden temperatuurverschil er overbrugd dient te worden. Als dat slechts 1 of 2 ºC is (bijv. van 18ºC naar 20ºC), dan 'weet' de ketel; ik hoef het CV water maar een klein beetje bij te verwarmen. Als de thermostaat dat niet door kan geven, maar alleen 'nu aan' of 'nu uit' dan 'weet' de ketel dat niet.

Ik zou voor geen geld meer terug willen naar die 'oude' situatie. Een groot voordeel vind ik niet alleen het zuiniger verbruik, maar vooral ook de aangenamere manier van verwarmen. Met een modulerend systeem (dus beide ketel en thermostaat) zijn de temperatuurschommelingen in huis veel kleiner / niet meer aanwezig. De radioatoren blijven min of meer continu op temperatuur, en worden dus niet meer afwisselend heet/koud.

Ik ben dus met @Radar (toch geen familie van......? ) eens dat een Nest een super mooi ding is, maar niet wenselijk in mijn situatie. Helaas, moet ik zeggen.
  #33  
Oud 26-02-12, 20:02
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Ik had als gezegd een modulerende combinatie, maar daarvan beviel de thermostaat niet. Sinds enige tijd heb ik een thermostaat aangesloten die de ketel niet laat moduleren. Dan zal de Nest dus in mijn huidige situatie geen verschil maken (als ik hem aan te praat krijg).
  #34  
Oud 01-03-12, 17:31
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Jammer dat de slimme Nest niet slim genoeg is voor de NL situatie.

In de huidige situatie (modulerend) blijft de ketel lang in bedrijf maar op een laag pitje.
De watertemperatuur wordt aangepast aan de behoefte.
Bij aan-uitregelingen blijft de ketel vol gas draaien totdat de gewenste temp bereikt is....en dan volgt een overshoot....wordt het dus warmer dan gewenst....en dat kost extra energie.

Zodra er een voor mij bruikbare Nest is, ga ik over.
Nu moet ik nog teveel moeite doen voor een apparaat dat minder goed werkt dan mijn huidige thermostaat.
  #35  
Oud 01-03-12, 22:17
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Dankzij jullie uitleg is 'moduleren' me nu helemaal duidelijk. Is het naïef te denken dat dit met een software-update toe te voegen is? Wellicht door iemand die het apparaat jailbreakt? Uiteindelijk is ook dit een klein computertje....
  #36  
Oud 01-03-12, 23:22
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja... Ik vrees dat je dan bij andere fora je heil moet zoeken... Ik vrees dat het niet zo simpel zal zijn.... Ik zou denken dat dat hardwarematig ook het e.e.a. vereist.
  #37  
Oud 02-03-12, 00:13
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ach ja, de gedachte is hier ook de zoon van de wens (oid)
Hoe dan ook: ik gebruik nu geen modulerende thermostaat en dat wordt dus niet anders met de Nest.
  #38  
Oud 02-03-12, 10:59
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

@ButcherJF: ik had een modulerende combinatie en ik mis het moduleren nu helemaal niet nu ik de Nest gebruik, de overshoot is 's avonds niet heel erg, is vaak maar een halve graad. Moduleren houdt inderdaad vlammetje steeds aan, vraag me af of dit wel zo zuinig is.
  #39  
Oud 02-03-12, 11:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja. Zuinig Stoken moet je zelf doen en niet de ketel. Dat is waar. Maar de modulerende techniek zal gerust wel bedacht zijn vanwege zuiniger verbruik. Maar idd: korte perioden de vlam vol aan, of nagenoeg continu een klein vlammetje - het klinkt niet alsof dat per saldo veel verschil maakt. Zet 's avonds de thermostaat wat eerder uit/laag, e.d. daar valt het meeste winst te halen, uit je eigen stook gedrag. En daar kan een Nest zeker bij helpen, omdat die je stookgedrag aanleert, en de bewoners kan 'africhten'
  #40  
Oud 03-03-12, 18:22
Alan1973 Alan1973 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard Nest

Ik ben ook aan het klooien met mijn Nest,maar na toepassing van de ICY power converter heeft Nest genoeg laadstroom,maar communiceert mijn ketel (Bosch HRC-30) niet met de thermostaat.(Code A8 op de ketel) Dus heb ik noodgedwongen mijn Honeywell Chronotherm weer aan moeten sluiten. Heeft iemand een oplossing?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 06-03-12 om 14:44.
Reageren

Labels
ipad, iphone, nest, thermostaat



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sway - Nieuwe game van Illusion Labs! iMario iPhone Apps 34 06-09-09 11:55
touchgrind game van illusion labs!!!!! knuster Archief 1 18-09-08 15:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.