//

Review (herziene versie) iWood for iPhone Case

Review (herziene versie) iWood for iPhone Case discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na allereerst enig speurwerk op het www te hebben gedaan en op een verschillende forums de ervaringen van een aantal kopers te hebben gelezen, waaronder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-04-08, 00:35
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard Review (herziene versie) iWood for iPhone Case



Na allereerst enig speurwerk op het www te hebben gedaan en op een verschillende forums de ervaringen van een aantal kopers te hebben gelezen, waaronder die van forumlid absrnd, besloot ik uiteindelijk op 30 maart jongstleden de stoute schoenen aan te trekken en tot aanschaf van een iWood for iPhone over te gaan.

De iWood for iPhone Case is een houten Case gemaakt door de firma Miniot uit Schagen (ja, ja, Nederland). De iWood wordt gemaakt uit één stuk hout en je kan kiezen uit 6 houtsoorten (Maple, Oak, Cherry, Mahogany, Walnut en Padouk). Tevens kan je op de iWood een monogram (€ 10), een tekst/boodschap (€ 10) of een logo (naar keuze, € 15) laten plaatsen en er eventueel een Dock (€ 20) bij aanschaffen, die uit hetzelfde stuk hout wordt gemaakt als de bestelde iWood Case. De prijs voor de iWood Case bedraagt € 80.

Ik plaatste dezelfde dag een bestelling op de website van de firma Miniot voor een iWood Case, inclusief een Apple logo, in de kleur Padouk en ontving een aantal dagen later van Miniot een bevestiging per e-mail dat mijn bestelling was ontvangen en dat de iWood Case in ongeveer 3 tot 4 weken zou worden afgeleverd op mijn huisadres.

Vrijdag 18 april 2008 (na 19 dagen en dus nog netjes voor de aangegeven 3 tot 4 weken!!) ontving ik de iWood Case. De iWood zat in een keurige witte gefrankeerde doos, waaruit, na opening, een prachtig klein zwart doosje te voorschijn kwam waarop in Appleachtige letters iWood for iPhone gedrukt staat. Alleen de verpakking doet je al watertanden, dus gespannen opende ik dit zwarte doosje. Ik zag tot mijn grote vreugde in het zwarte doosje de door mij bestelde iWood Case aan rechterzijde zitten en aan de linkerzijde de gebruiksaanwijzing. Na de iWood Case uit het zwarte doosje te hebben gehaald kon ik concluderen dat de iWood zeer licht is en zeer vakkundig gemaakt. Mijn iWood is gemaakt uit een stuk Padouk hout. Padouk (ook wel Padoek genoemd) is een bijzondere Afrikaanse houtsoort, versgezaagd heeft het een felrode kleur! Helaas (heb ik gelezen) verdwijnt die rode kleur onder invloed van zonlicht.......het wordt dan koffiebruin. Padouk is ook een houtsoort die weinig krimpt en is dus uitermate geschikt voor de iWood Case. In feite is het één van de stabielste houtsoorten, vergelijkbaar in stabiliteit met Teak. Padouk is ook erg duurzaam, klasse 1. Het stuk Padouk waar de firma Miniot mijn iWood Case uit heeft gemaakt is inderdaad roodachtig van kleur. Niet (meer) zo fel als hierboven omschreven maar het rood voert nog steeds de boventoon. Ook kan je zien dat het hier een 'doorleefd' stuk hout betreft gezien de aanwezige zwarte nerven die hier en daar goed zichtbaar zijn (aan de achterzijde van mijn exemplaar, naar mijn mening, iets teveel van het goede, want het lijkt wel of de rechterachterzijde, bij een bepaalde lichtval, licht aangebrand is). De nerven zijn goed zichtbaar en voelbaar. Je kan van een afstand zien dat dit van een echt stuk kwaliteitshout is gemaakt. Op de achterzijde zie je een mooi gegraveerd Apple logo wat lijkt ingelegd met een doorzichtig dun stukje vilt (maar ik kan het natuurlijk mis hebben) en ook het miniot.com logo ontbreekt niet. De knoppen en uitsparingen zijn zeer netjes gemaakt en afgewerkt alleen het gat voor de lens van de camera loopt hierbij wat uit de pas, want die zit niet helemaal gecentreerd. De iWood bestaat uit twee delen die door zeer minuscule magneetjes bij elkaar worden gehouden. Door de twee delen van elkaar “af te trekken“ kan je allereerst de iPhone (de bovenzijde) in het lange deel schuiven (let hierbij wel er op dat je de knopjes voor de aan/uit knop en de knop voor het geluid niet indrukt (staat overigens ook netjes beschreven in de bijgeleverde gebruikshandleiding!), want anders kan de iWood gelijk retour of nog erger de prullenbak in). Hierna schuif je het overgebleven korte deel over de onderzijde van de iPhone. De pasvorm is perfect en de minuscule magneetjes zijn eigenlijk overbodig, want de iWood zit rete strak om de iPhone en de twee delen sluiten netjes op elkaar aan. De iWood for iPhone biedt een uitstekende bescherming als deze volledig geplaatst is. Alleen het scherm blijft onbeschermd, maar daar zijn allerlei protectors voor te koop, waarvan ik er waarschijnlijk in de komende tijd nog eentje aan zal gaan schaffen. Als je het onderste gedeelte weer van de iPhone schuift kan je de iPhone netjes kwijt in de, standaard met de iPhone meegeleverde, Dock (je kunt het bovenste gedeelte gewoon om de iPhone laten zitten). Als de iWood Case volledig om de iPhone heen zit, zijn de knoppen prima te bedienen. Zelfs de knop waarmee je de iPhone in en uit silent mode kan zetten is, in tegenstelling tot eerdere uitvoeringen van de iWood for iPhone, nu prima te bedienen en geeft geen problemen meer. Dit is dus inmiddels keurig door Miniot opgelost. Het bedienen van de knoppen vergt wel enige oefening, want in het begin gaat dit niet erg soepel. Ik denk dat na veelvuldig gebruik dit vanzelf soepeler zal gaan.

Al met al ben ik dus (tot op heden) zeer te spreken over de door mij aangeschafte iWood Case. Ik vindt het tot op heden, op enkele minpuntjes na, die ik hieronder zal beschrijven, een topproduct!!

Het eerste minpuntje is het gat voor de lens van de camera op de achterzijde van de iPhone. Deze zit niet, zoals reeds hierboven omschreven, geheel centraal en dat ziet er toch wel een beetje knullig uit voor zo’n dure Case. Echter bij het maken van je foto’s blijkt dit geen beletsel te zijn.
Het tweede minpuntje is dat er een klein, minuscuul, stukje hout van het onderstuk van de iWood Case af is, precies op de hoek waar het bovenstuk aan de rechtervoorzijde aansluit. Niet erg storend, want het is en blijft een natuurproduct, maar wel bij een bepaalde lichtval zichtbaar en dat is toch wel jammer. Zal hierover nog wel even contact opnemen met Miniot de komende week en horen wat ze hier aan kunnen/willen doen.
Het derde,laatste en zeker niet onbelangrijkste minpuntje is de keuze van het uiterlijk van het gebruikte stuk hout waar de bestelde iWood Case uit vervaardigt wordt. Die keuze is er namelijk niet! Bij het plaatsen van je bestelling kan je de houtsoort netjes opgeven. Echter je kan niet zelf het stuk hout, waaruit jouw iWood Case wordt gemaakt, uitkiezen. En dat vind ik toch wel jammer, omdat je nu, voor het toch wel aanzienlijke bedrag dat je voor de iWood dient te betalen, maar moet afwachten wat je toegestuurd krijgt. Bij mij valt dit gelukkig mee, maar helemaal 100% tevreden over het gebruikte stuk hout ben ik (helaas) niet.

Ik hoop jullie met deze review een indruk te hebben gegeven van deze (verbeterde) Case. Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik die uiteraard graag. Ik zal in de loop van dit weekend nog wat foto’s plaatsen van de iWood for iPhone Case



Greetz

SoundForge

Laatst gewijzigd door SoundForge; 20-04-08 om 18:26.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-04-08, 10:13
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Hierbij de foto's:











































Laatst gewijzigd door SoundForge; 19-04-08 om 10:21.
  #3  
Oud 20-04-08, 12:44
basicbeat basicbeat is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

wow !! zeer uitgebreide review! netjes gedaan zeg! Wat een geld heh 80 euro, maar dan heb je ook wat.
  #4  
Oud 20-04-08, 20:26
AlexHoogeveen AlexHoogeveen is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor de foto's, ziet er erg goed uit.

Wat wel raar is, ik heb op 31 maart mijn bevestiging binnen gekregen (dus dat is dezelfde dag waarschijnlijk) en ik heb nog niks binnen. Ik heb er wel een dock bij gekocht, dus misschien dat het daardoor iets langer kan duren (maar ik heb geen logo erin laten zetten)

Ik heb overigens gekozen voor Walnoot. Zodra mijn case er is zal ik laten weten hoe die bevalt en mijn op en aanmerkingen.
  #5  
Oud 20-04-08, 22:27
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexHoogeveen Bekijk bericht
Bedankt voor de foto's, ziet er erg goed uit.

Wat wel raar is, ik heb op 31 maart mijn bevestiging binnen gekregen (dus dat is dezelfde dag waarschijnlijk) en ik heb nog niks binnen. Ik heb er wel een dock bij gekocht, dus misschien dat het daardoor iets langer kan duren (maar ik heb geen logo erin laten zetten)

Ik heb overigens gekozen voor Walnoot. Zodra mijn case er is zal ik laten weten hoe die bevalt en mijn op en aanmerkingen.

Graag gedaan en bedankt voor je compliment, Alex.

Ik heb ergens in een topic van een of ander amerikaans forum gelezen dat, indien je een dock bijbesteld, de levering inderdaad wat langer duurt. Maar ga er maar vanuit dat je iWood, net als bij mij, binnenkort netjes wordt afgeleverd door de postbode.

Uiteraard ben ik benieuwd hoe jouw walnoten exemplaar zal bevallen en er uit zal zien. Plaats tzt even je bevindingen en (eventuele) foto's hier in dit topic.

Greetz,
SoundForge
  #6  
Oud 22-04-08, 00:14
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexHoogeveen Bekijk bericht
....................Wat wel raar is, ik heb op 31 maart mijn bevestiging binnen gekregen (dus dat is dezelfde dag waarschijnlijk) en ik heb nog niks binnen. Ik heb er wel een dock bij gekocht, dus misschien dat het daardoor iets langer kan duren (maar ik heb geen logo erin laten zetten)

Alex,

Was nog vergeten te vermelden dat je van Miniot een e-mail ontvangt als ze je iWood case (inclusief dock, in jouw geval) hebben verzonden. Vond/vind dit toch wel netjes!

Greetz,
SoundForge
  #7  
Oud 22-04-08, 23:24
AlexHoogeveen AlexHoogeveen is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 5
Standaard

Het is vandaag binnen gekomen. Overigens zonder mailtjes vanuit Iwood/Miniot. Camera gat zit goed, dock is goed kwaliteit en toetsen werken ook allemaal nog. Het is alleen even de vraag of mijn headset nog gaat passen.

Ik zal in de loop van deze week foto's proberen te maken. Het dock is toch wel erg mooi, alleen niet handig om het erin te zetten uit te halen (het is geen echt dock, meer een houder voor het kabeltje)
  #8  
Oud 23-04-08, 12:21
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexHoogeveen Bekijk bericht
................. Het is alleen even de vraag of mijn headset nog gaat passen...........................................

Die vraag had ik ook. Maar.............uit ervaring kan ik je mededelen dat de standaard iPhone headphone in ieder geval past. Voor het gebruik van mijn Shure E4 Headphone (oordoppies) heb ik de Griffin Headphone Adapter for iPhone (te verkrijgen in zwart en/of wit) aangeschaft en ook die past perfect.

Overigens top dat je de iWood case (inclusief Dock) binnen hebt. Ben benieuwd naar je foto's.

Laatst gewijzigd door SoundForge; 23-04-08 om 12:24.
  #9  
Oud 25-04-08, 17:48
ltcdrdata ltcdrdata is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 3
Standaard

Ziet er idd wel knap en mooi uit, alleen ik heb identiek hetzelfde in stevig plastic gekocht in de Apple Store in Orlando voor ong $20. Ok veel minder klassen maar beschermt even goed (misschien zelfs beter want dat hout zie ik nog splijten als de foon valt. In ieder geval succes met jullie iWoods.
  #10  
Oud 25-04-08, 19:20
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ltcdrdata Bekijk bericht
Ziet er idd wel knap en mooi uit, alleen ik heb identiek hetzelfde in stevig plastic gekocht in de Apple Store in Orlando voor ong $20. Ok veel minder klassen maar beschermt even goed (misschien zelfs beter want dat hout zie ik nog splijten als de foon valt. In ieder geval succes met jullie iWoods.
Daar zou ik wel eens een foto(tje) van willen zien! Is dat mogelijk?
  #11  
Oud 26-04-08, 22:39
basicbeat basicbeat is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

top dat je de iWood case (inclusief Dock) binnen hebt. Ben benieuwd naar je foto's Alex
  #12  
Oud 04-05-08, 17:08
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexHoogeveen Bekijk bericht
.........Ik zal in de loop van deze week foto's proberen te maken............................

Alex, waar blijven de foto's? Ben nml. zeer benieuwd!
  #13  
Oud 06-05-08, 12:04
batalhador's schermafbeelding
batalhador batalhador is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 269
Standaard

SoundForge,
Hoe kreeg je die witte retext met die achtergrond voor elkaar?
__________________
There is no way to happiness, happiness is the way.
  #14  
Oud 06-05-08, 12:12
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Ik vind het een erg mooie case zeg! Erg leuke revieuw en ik hoop gewoon dat je er veel plezier mee hebt jonge!

Ikzelf krijg deze week mijn Vaja binnen (gewoon standaard kleuren aangehouden) en zal daar ook binnenkort een revieuw over gaan maken.

Bedankt voor je revieuw en ik hoop dat mijn revieuw ook wat interesse wekt voor de Vaja's cases
__________________
Iphone 3GS 16GB White - New Bootrom - 4.0 Jailbreaked and Unlocked
  #15  
Oud 06-05-08, 12:48
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door batalhador Bekijk bericht
SoundForge,
Hoe kreeg je die witte retext met die achtergrond voor elkaar?
Dit is het door mij in het Nederlands omgezette Damino Theme, genaamd SoundForge's White Tiger Theme, dat je in dit topic kan downloaden.

Greetz,
SoundForge
  #16  
Oud 06-05-08, 12:52
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 Bekijk bericht
Ik vind het een erg mooie case zeg! Erg leuke revieuw en ik hoop gewoon dat je er veel plezier mee hebt jonge!

Ikzelf krijg deze week mijn Vaja binnen (gewoon standaard kleuren aangehouden) en zal daar ook binnenkort een revieuw over gaan maken.

Bedankt voor je revieuw en ik hoop dat mijn revieuw ook wat interesse wekt voor de Vaja's cases
Ik beleef inderdaad erg veel plezier aan mijn iWood for iPhone Case!

Die Vaja Cases zijn overigens ook heel erg vet en mooi om te zien. Daar zal je zeker geen spijt van krijgen. Kijk met belangstelling uit naar jouw review (met wat foto's hoop ik)!

Greetz,
SounForge
  #17  
Oud 06-05-08, 15:00
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Ik ga een goede review schrijven met goede kwaliteit foto's en al

Ik zag net dat de Vaja al opgestuurd is en Woensdag of Donderdag binnenkomt
  #18  
Oud 16-05-08, 11:19
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexHoogeveen Bekijk bericht
Het is vandaag binnen gekomen. Overigens zonder mailtjes vanuit Iwood/Miniot. Camera gat zit goed, dock is goed kwaliteit en toetsen werken ook allemaal nog. Het is alleen even de vraag of mijn headset nog gaat passen.

Ik zal in de loop van deze week foto's proberen te maken. Het dock is toch wel erg mooi, alleen niet handig om het erin te zetten uit te halen (het is geen echt dock, meer een houder voor het kabeltje)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SoundForge Bekijk bericht
Alex, waar blijven de foto's? Ben nml. zeer benieuwd!
@AlexHoogeveen,

Waar blijven die foto's nou, man! Ben nml. zeer benieuwd hoe jouw iWood en het het bijbehorende dock er in het walnoot uitzien.
  #19  
Oud 30-06-08, 16:29
Duke Duke is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard Walnoot

Na 1week kreeg ik hem al thuis; helemaal perfect zoals ze eruit zien!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0577.jpg‎ (21,7 KB, 108x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0578.jpg‎ (25,1 KB, 87x gelezen)

Laatst gewijzigd door Duke; 30-06-08 om 16:58.
  #20  
Oud 03-09-08, 21:26
Erik1965's schermafbeelding
Erik1965 Erik1965 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

@soundforge:
Volgens mij heb je die iwood nu ongeveer een half jaar. Kun je iets zeggen hoe hij na deze periode je bevalt? ik vind jouw gekozen kleur de mooiste en overweeg ook om 'm te kopen. Wel twijfel ik nog omdat hij met die iwood wellicht niet makkelijk in een cradle (houder) in je auto te plaatsen zal zijn, dus moety je m steeds in en uit de iwood halen...
Complimenten ook van mij voor je review overigens!
Erik
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vragen over Iwood case die ik zelf ga maken Silfer iPhone accessoires en onderdelen 9 16-04-08 18:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.