//

Geimporteerde video is groen (via camera connection kit)

Geimporteerde video is groen (via camera connection kit) discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft... Probleem: Het importeren van FullHD filmpjes op een iPad via de camera ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-06-12, 20:03
ym1983 ym1983 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 54
Standaard Geimporteerde video is groen (via camera connection kit)

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft...

Probleem:
Het importeren van FullHD filmpjes op een iPad via de camera connection kit levert groene filmpjes op!

Achtergrond:
Ik heb een FullHD camcorder gekocht (Samsung HMX-h300) waarmee ik verschillende filmpjes gemaakt heb. Van al het 'ruwe'film materiaal wil ik een compilatie maken. Via een kennis zag ik dat dit eenvoudig te doen is met een iPad, iMovie en Camera Connection Kit. Dus om te zien of dit ook werkte leende ik een iPad en kocht ik een camera connection kit.

Wanneer ik de SDHC-kaart van mijn camcorder in de Camera Connection Kit plaats en deze aansluit op 'de nieuwe iPad' ziet de iPad de verschillende filmpjes maar deze hebben een 'groene' waas. Wanneer ik een fimpje importeer geeft de iPad aan dat het importeren gelukt is. Bij het afspelen van het filmpje is het geluid prima maar het beeld blijft stilstaan en heeft nogsteeds een groene waas. Gevoelsmatig lijkt het erop dat de videocodec niet begrepen wordt door de iPad...

Wat heb ik al geprobeerd?
Allereerst heb ik gegoogled, het probleem komt helaas niet veel voor. Ik heb één ander persoon gevonden die het beschrijft, te vinden via deze link.. In dit discussion board heb ik ook mijn probleem beschreven, met de details (formaat/codecs/etc) van de filmpjes maar daar komt helaas geen reacties...

Wanneer ik een film maak in een lagere resolutie (720p ipv 1080p) werkt het importeren wel goed en zijn de filmpjes goed te bekijken. Helaas heb ik al een half jaar film materiaal gemaakt in 1080p wat ik nooit meer over kan filmen. Ik zoek dus toch een oplossing om het FullHD materiaal te importeren.

Ik heb contact gezocht met Apple Support (telefonisch). Zij bevestigen dat de SDHC-kaart en MPEG-4 videos ondersteund worden. Men vroeg daar of ik het op een 'factory default' en laatste iOS geprobeerd had, wat ik al gedaan had. Daarna adviseert men om een andere camera connection kit te proberen en anders naar de Apple Store te gaan.

Aangezien ik aan de slag wil gaan met video bewerken hoop ik dat iemand een oplossing voor weet...
__________________
Postcount = +1
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-06-12, 08:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Is er dan een andere camera connection kit? En langs de 'genius bar' gaan is misschien geen gek idee...
  #3  
Oud 08-06-12, 08:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ym1983 Bekijk bericht
Wanneer ik een film maak in een lagere resolutie (720p ipv 1080p) werkt het importeren wel goed en zijn de filmpjes goed te bekijken.
De "nieuwe" iPad ondersteunt 1080p AVCHD. De iPad en iPad 2 echter niet. Ben je zeker dat je het met een "nieuwe" iPad geprobeerd hebt en niet met een iPad 2. De iPad 2 (en originele iPad) ondersteunen dat formaat niet.

Ik heb in ieder geval geen problemen met 1080p AVCHD materiaal van twee Sony camera's op een "nieuwe" iPad.

EDIT
De eerste post in de link die je geplaatst hebt is van 13.10.2011. Toen was er nog geen "nieuwe" iPad of iPad 3


Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 08-06-12 om 08:59.
  #4  
Oud 08-06-12, 12:57
ym1983 ym1983 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De "nieuwe" iPad ondersteunt 1080p AVCHD. De iPad en iPad 2 echter niet. Ben je zeker dat je het met een "nieuwe" iPad geprobeerd hebt en niet met een iPad 2. De iPad 2 (en originele iPad) ondersteunen dat formaat niet.

Ik heb in ieder geval geen problemen met 1080p AVCHD materiaal van twee Sony camera's op een "nieuwe" iPad.

EDIT
De eerste post in de link die je geplaatst hebt is van 13.10.2011. Toen was er nog geen "nieuwe" iPad of iPad 3

Ja, ik had voor een kennis 'de nieuwe iPad' gekocht en geconfigureerd. Voordat ik deze uitleverde kon ik het toen even testen. Nu wil ik wachten met het kopen van een iPad voordat ik weet dat dit ook werkt...

Aangezien Amsterdam niet echt in de buurt is voor me hoop ik dat iemand nog een oplossing weet.
Kan je bij de genius bar ook terecht na de 90-dagen telefonische support (welke Apple geeft na aanschaf van de iPad)?
  #5  
Oud 08-06-12, 13:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ym1983 Bekijk bericht

Ik heb contact gezocht met Apple Support (telefonisch). Zij bevestigen dat de SDHC-kaart en MPEG-4 videos ondersteund worden.
Blijkbaar wordt MPEG-4 toch maar beperkt ondersteund in de "nieuwe iPad".

  #6  
Oud 09-06-12, 15:31
ym1983 ym1983 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Blijkbaar wordt MPEG-4 toch maar beperkt ondersteund in de "nieuwe iPad".

Misschien domme vraag: betekend dit dat alleen h264 video's met 1080p ondersteund worden en mpeg video's in 1080p niet?
Lijkt me dat Apple's support zoiets had moeten noemen.

Bedankt voor je reacties... Dan moet ik volgens mij een studie gaan opzetten naar een iMac / MacBook pro voor video bewerking...
  #7  
Oud 09-06-12, 15:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ym1983 Bekijk bericht
Misschien domme vraag: betekend dit dat alleen h264 video's met 1080p ondersteund worden en mpeg video's in 1080p niet?
Ik vrees dat het inderdaad zo is.

Citaat:
Bedankt voor je reacties... Dan moet ik volgens mij een studie gaan opzetten naar een iMac / MacBook pro voor video bewerking...
Voor h264 AVCHD videobewerking gebruik ik iMovie, Final Cut Pro X (met Motion & Compressor), Adobe Premiere Pro en Adobe After Effects.

Succes gewenst met de studie
Reageren

Labels
ipad cck groen video



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad 2 video via camera connection kit peterpijpelink iPad accessoires en onderdelen 12 14-06-12 22:46
Camera connection kit marcel132 iPad accessoires en onderdelen 7 07-05-12 14:11
Vraagje over de Camera Connection Kit. MrDee iPad accessoires en onderdelen 4 12-05-11 12:38
ipad camera connection kit video didelf iPad accessoires en onderdelen 1 30-01-11 10:58
camera connection kit waltapple iPad accessoires en onderdelen 35 23-07-10 13:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.