//

Alternatief voor originele Apple wandlader

Alternatief voor originele Apple wandlader discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vind het handig om meerdere Iphone laders te hebben, één voor in de huiskamer, slaapkamer, op werk en één voor onderweg. Zoals laatst hier ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-06-12, 16:47
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard Alternatief voor originele Apple wandlader

Ik vind het handig om meerdere Iphone laders te hebben, één voor in de huiskamer, slaapkamer, op werk en één voor onderweg.

Zoals laatst hier in een artikel beschreven bevat de originele Iphone lader een hoop technologie, maar ondanks dat vind ik €29,- (Apple store) een belachelijke prijs voor een lader van m’n Iphone. Vandaar dat ik benieuwd ben of er Iphone gebruikers zijn die een alternatief hebben voor een goede Iphone wandlader (220v / 1A). En zijn er nog specifieke zaken waar je op let naast bijvoorbeeld overspanningsbeveiliging?

Na wat zoeken een aantal laders gevonden waaronder een wandlader van Konig en een Philips. Met name die Konig lijkt me een goede optie, niet te groot en je kunt ze voor nog minder krijgen dan bij Bol.com. Voor 3 laders ben je dan ca 30 euro kwijt ipv 90 euro ten opzichte van de originele Apple.

PS: Ik ben bekend met namaak (Ebay)laders voor ca 2 euro. Werken vaak prima, maar als je pech hebt blaast een dergelijke lader zichzelf en/of je Iphone op. Deze wil ik hier dan ook buiten beschouwing laten.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-06-12, 21:33
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Na alle wanhoops verhalen die ik over thirdparty opladers heb gelezen heb ik geen moment getwijfeld en gewoon een extra originele oplader gekocht. Je kan wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar de verhalen over kapotte iPhones en iPads zijn talloos! Niet op bezuinigen en lekker een originele kopen.
__________________
iPad3 32Gb Wi-Fi | iPhone 5s 16Gb | iOS 7.0.6 | ATV2 met JB en XBMC
  #3  
Oud 15-06-12, 22:17
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

Dank voor je reactie.

Prima dat jij 30 euro voor een lader uitgeeft, maar zoals ik al aangaf vind ik dat een belachelijk hoog bedrag. Naar een goed, maar goedkoper alternatief kijken vind ik dan ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten (meer een kritische houding en Apple niet nog meer willen sponsoren ondanks hun mooie producten) ...

Ik lees wel veel slechte verhalen over namaak third party laders, maar niet zozeer over third party laders van gerenomeerde merken als Philips en Konig etc. Vandaar dat ik dan ook benieuwd ben naar mensen met goede of slechte ervaringen. Of een linkje als het gaat om slechte ervaringen met merk-third party laders.
  #4  
Oud 16-06-12, 00:25
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Voor een simpele USB-lader hoef je die van Apple echt niet te kopen. Ik heb laders van de merken Hama, Vivanco en Artwizz. Ze doen het allemaal.
Sterker nog, ze laden zelfs de iPad op. Al gaat dat heel ... erg ... traag.

Ik zou wel opletten met écht goedkope laders van winkels als de Action, al heb ik die niet zelf.
Ik heb ook wel eens gehoord dat tussen die 12-volt-autoaanstekerladers veel troep zit waarmee je een iPhone kan braden, maar dat soort heb ik zelf niet.
  #5  
Oud 18-06-12, 16:41
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Helaas kan ik zo bij die Philips lader niet vinden hoeveel stroom deze levert ? kan die ook de ipad snel opladen ?
  #6  
Oud 18-06-12, 17:06
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Op elke goede lader (en trouwens ook de meeste slechte) staat hoeveel spanning (volt) er uit komt en hoeveel stroom (ampère). Samen bepaalt dat het vermogen dat de lader levert en of de ipad kan worden opgeladen.
USB-laders leveren 5 volt gelijkspanning. De stroom kan variëren.

Meestal staat het als "output". Voorbeelden:
Output: 5.0Vdc, 1.0 A
Output: 5.0V===, 800 mA
V is volt, dc is gelijkstroom, A is ampère, mA is milliampère (1/1000 Ampère).

Deze twee voorbeeldladers leveren voldoende vermogen voor een iphone of ipod, maar waarschijnlijk niet genoeg voor een ipad.
Een ipad heeft 5 volt en 2 Ampère nodig.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 18-06-12 om 19:52.
  #7  
Oud 18-06-12, 17:42
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

Helemaal mee eens

Kan nergens het amperage van de Philips vinden, zelfs niet in de handleiding. Zal je de lader dus eerst moeten kopen voordat je het zeker weet , maar ik verwacht eerder dat het 1A dan dat het 2A is. Volgens mij is opladen van je Ipad met zo'n lader geen probleem alleen duurt dan 2x zo lang (correct me if i'm wrong).
  #8  
Oud 18-06-12, 17:49
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wotter Bekijk bericht
Helemaal mee eens

Kan nergens het amperage van de Philips vinden, zelfs niet in de handleiding. Zal je de lader dus eerst moeten kopen voordat je het zeker weet , maar ik verwacht eerder dat het 1A dan dat het 2A is. Volgens mij is opladen van je Ipad met zo'n lader geen probleem alleen duurt dan 2x zo lang (correct me if i'm wrong).
You're not wrong,
die twee laders van 1A die ik heb laden mijn ipad 2 inderdaad wel op, het gaat ontzettend langzaam.
  #9  
Oud 18-06-12, 17:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wotter Bekijk bericht
verwacht eerder dat het 1A dan dat het 2A is. Volgens mij is opladen van je Ipad met zo'n lader geen probleem alleen duurt dan 2x zo lang (correct me if i'm wrong).
Aangezien er bij die Philips lader staat:"compatibel met USB 2" verwacht ik eerder 500 mA (wat compatibel is met de USB standaard)
  #10  
Oud 19-06-12, 06:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nog even over die prijs, hè... Die 29,- voor die adapter krijg je ook wel zon duur mega echte USB-Dock connector kabel bij, die los 19,- kost. Zo bekeken betaal je 10,- voor de originele Apple oplader / wandlader
  #11  
Oud 19-06-12, 11:01
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

haha, dat is een goede. Wil jij die kabels dan van me overnemen voor 19 per stuk ?
Third party kabels heb ik nog nooit problemen mee gehad, dus die pak ik liever voor een eurootje p/s
  #12  
Oud 19-06-12, 11:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Maar die hong kong / rim-ram kabels, deugen toch evenmin....? Daarvoor geldt toch hetzelfde als de situatie met de oplader?
  #13  
Oud 19-06-12, 14:50
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Maar die hong kong / rim-ram kabels, deugen toch evenmin....? Daarvoor geldt toch hetzelfde als de situatie met de oplader?
Correct. Het werkt zolang het werkt. Maar mijn eigen ervaring is dat ze niet betrouwbaar zijn.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #14  
Oud 19-06-12, 14:58
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

Rim-ram kabels heb je ook verschillende kwaliteiten, persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee. Maar aangezien ik niet de bedoeling heb dit te promoten of de discussie te voeden sluit ik me graag aan bij 'het werkt zolang het werkt' .
  #15  
Oud 19-06-12, 22:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Maar is 'het werkt zolang het werkt' niet: het werkt totdat je iPhone een keer gesmolten is? (bijv door slechte isolatie massa oid) Want dan geldt hetzelfde als met een rim-ram lader: het risico niet waard.
  #16  
Oud 20-07-12, 21:47
Densmiegd Densmiegd is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Vrijwel elke lader die je in een gerenommeerde telecom winkel koopt werkt prima en is van goede kwaliteit. Ga naar T-Mobile of Belcompany en haal daar een lader voor 10-15 euro of minder. Heb er zelf een aantal van muvit, werken perfect. En ze hebben daar ook 2A laders.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Originele nieuwe apple koptelefoon mrdizzz iPhone accessoires en onderdelen 6 13-03-09 20:16
[TKA] Originele Apple iPhone Dock + Adapter (NL) Grample Archief 6 05-05-08 22:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.