//

Opladen iphone met AA-batterijen

Opladen iphone met AA-batterijen discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Over twee weken ga ik meerdere dagen naar een festival. Mijn telefoon is inmiddels bijna twee jaar oud en de batterij dus ook snel leeg. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-06-12, 10:52
guusjeeee guusjeeee is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard Opladen iphone met AA-batterijen

Over twee weken ga ik meerdere dagen naar een festival. Mijn telefoon is inmiddels bijna twee jaar oud en de batterij dus ook snel leeg.

Nu wil ik wel bereikbaar blijven om af te spreken met mensen. Ik zie veel noodopladers met een accu erin. Ik wil alleen het liefst een oplader met batterijen (AA). Die kan ik makkelijk vervangen. Het probleem bij een festival is natuurlijk dat je meerdere dagen geen stroom hebt. Voor je telefoon niet, maar ook niet om je noodaccu op te laden.

Mijn vraag: Weet iemand of die dingen bestaan? En zo ja, waar kan ik die kopen?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-12, 11:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Let me google that for you
  #3  
Oud 22-06-12, 14:07
guusjeeee guusjeeee is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard

Hahaha... Lekker dan. Dik 40 minuten gezocht met Nederlandse termen.
  #4  
Oud 24-06-12, 10:43
superezel superezel is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard

2*AA Powered Emergency Charger with LED light for All iPod and iPhone 2G/3G (Black) - Free Shipping - DealExtreme
  #5  
Oud 24-06-12, 10:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Goed geprobeerd

Met 2 X AA Cellen = 2 X 1.5V = 3V. Met 3V laadspanning ga je nooit of nooit een iPhone 3GS (en hoger) kunnen opladen.
  #6  
Oud 24-06-12, 22:49
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mijn tip: ik heb een week kamperen zonder stroom met m'n 3G overleefd door:
- mobiele data uit te zetten, als ik het niet nodig had voor die 10 minuten per dag dat ik op internet 'moest' maar wel bereikbaar wilde blijven (vrienden zaten 50km verderop met wie we regelmatig afspraken)
- vliegtuigmodus als ik niet bereikbaar hoefde te zijn maar bijv wel wekker, iPod functies etc wilde gebruiken, een enkele keer een spelletje (geen batterij - intensieve)
- iPhone helemaal UIT zetten wanneer ik hem meerdere uren niet nodig had.

Met Bluetooth uit, scherm helderheid laag etc. moet jij die 3 dagen ook wel redden. Alleen al mobiele data uit zetten scheelt enorm voor de batterij (dus alleen gsm netwerk voor bellen en sms-en) en consequent op vliegtuigmodus als je een tijdje toch niet bereikbaar hoeft te zijn...

Ik heb wel eens van die penlite-opladers geprobeerd van de Bever; allemaal (dure!) rommel die niet goed werken...
  #7  
Oud 20-07-12, 20:41
Densmiegd Densmiegd is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Er zijn ook cases of accu's te koop met ingebouwde zonnecellen. Is handig als je een paar dagen geen stroom hebt, want de accu laadt vanzelf weer op na een aantal uur. Deze laden weliswaar niet direct je telefoon op als ze allebei leeg zijn, alleen zichzelf, maar als ie is opgeladen kun je weer een dag verder. En laadt in een dag wel weer op. A-Solar heeft hiervoor een aantal goede producten. O.a. Verkrijgbaar bij Media Markt.
  #8  
Oud 21-07-12, 19:29
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Ik gebruik zelf een Lenmar noodaccu, de voorganger van deze. Erg handig, 2 verschillende uitgangen waardoor je zowel een iPhone als een Ipad kunt opladen.

Ervaring is inmiddels dat je zo'n 7 tot 8 keer je iPhone er mee kunt opladen. Heb me, mede door de data uit te zetten en alleen GSM/SMS verkeer te gebruiken 3 weken buiten de bewoonde wereld kunnen houden
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone batterijen opladen ronaldhes Chat en geruchten 13 22-04-09 14:56
Iphone 1.0 opladen d.m.v. 2x AA batterijen?? (ervaringen?) Klubbhead iPhone accessoires en onderdelen 4 31-07-08 20:04
iPhone batterijen leander78 iPhone accessoires en onderdelen 0 31-07-08 11:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:05.